رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرسین :

روز دانشجو، روز تأکید بر اهمیت علم آموزی و لزوم حقیقت جویی است/ دانشجو بودن از برترین صفات انسانی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30376|14:01 - 1399/09/16
نسخه چاپی
روز دانشجو، روز تأکید بر اهمیت علم آموزی و لزوم حقیقت جویی است/ دانشجو بودن از برترین صفات انسانی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرسین گفت: روز دانشجو، روز تأکید بر اهمیت علم آموزی و لزوم حقیقت جویی است.

دکتر بهزاد قبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرسیندر گفتگو با دیوانگاهضمن تبرییک روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو اظهار داشت:  در 16 آذر 1332 دانشجویان با بصیرت، اعتراضی به سفر معاون رئیس جمهور وقت امریکا  کردند که به دنبال آن، سه نفر از دانشجویان دانشگاه تهران به شهادت رسیدند. این حادثه به عنوان  نماد بصیرت سیاسی دانشجویان و ظلم ستیزی این قشر روشنفکر و هوشیار، در تاریخ و حافظه ملت ما ثبت شد و به عنوان روز دانشجو شناخته شد.

 

وی افزود: همه ساله با بزرگداشت این روز مهم تاریخی و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان دانشجو 16 آذر سال ۱۳۳۲ با آرمان های آن شهدا تجدید پیمان می‌کنیم.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرسین خاطرنشان کرد: از نگاه امام خمینی(ره) دانشجو به منزله نیروی متفکر و پیش‌برنده جامعه در عین حال که در مسیر رشد علمی گام برمی‌دارد، در برابر تحولات سیاسی و اجتماعی داخلی و جهانی نیز بی‌تفاوت نیست و همواره با حفظ روحیه عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی در مسیر مقابله با استکبار، استبداد، فساد و اشرافی‌گری گام برمی‌دارد.

 

قبادی در ادامه اظهار داشت: امام (ره) در بخشی از صحیفه می فرمایند:  وصیت اینجانب به جوانان عزیز دانشسراها و دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها آن است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نمایند تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد. و همچنین مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی در این خصوص فرموده اند: برداشت و توقّع بنده و نظام اسلامی از جماعت دانشجو این است که فکر می‌کنیم دانشجو یک روشنفکر تمام عیارِ مسلمان است؛ متدیّن است.

 

وی افزود: دانشجو یعنی جوینده دانش و دانشجو بودن از برترین صفات انسانی است و رهبر معظم انقلاب در خصوص مقام دانشجو میفرماید:  برداشت و توقّع بنده و نظام اسلامی از جماعت دانشجو این است که فکر می‌کنیم دانشجو یک روشنفکر تمام عیارِ مسلمان است؛ متدیّن است.