رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان هرسین :

متاسفانه برخی از ادارات اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت نکرده اند/55درصد از تعهد سالانه محقق شده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30312|14:38 - 1399/08/18
نسخه چاپی
متاسفانه برخی از ادارات اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت نکرده اند/55درصد از تعهد سالانه محقق شده است
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرسین در خصوص وضعیت اشتغال شهرستان گفت: متاسفانه برخی از دستگاه ها اشتغال ایجاد شده را در سامانه ثبت نکرده اند.

اصغرشهبازی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص وضعیت اشتغال شهرستان اظهار داشت: ملاک در بحث اشتغال سامانه رصد است به این معنی که تمام دستگاه های اجرایی بایستی اشتغال ایجاده شده را در این سامانه ثبت کنند.

 

وی افزود:  متاسفانه برخی از دستگاه ها اشتغال ایجاد شده را در سامانه ثبت نکرده اند هر چند که ما از تعهد یکساله خود جلوتر هستیم و تا این لحظه حدود 65درصد از تعهد سالانه را انجام داده ایم.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خاطرنشان کرد: انشاالله تا پایان سال 45درصد مابقی را هم انجام میدهیم، البته در سال گذشته 65درصد محقق شد و این موضوع شاید انتظارات را بالا برده است.

 

شهبازی در ادامه اظهار داشت: امسال 2932تعهد کلی اشتغال داشته ایم که تا این لحظه 1611نفر محقق و ثبت سامانه شده است که این میزان حدود 55درصد میباشد.

 

وی افزود: ما در بحث اشتغال هم اشتغال خالص داریم هم اشتغال ناخالص ، اشتغال ناخالص به شغل های گفته میشود که مقطعی است و فرد بیمه میشود ولی ممکن است بعد از اتمام کار بیمه او قطع شود و غیر از این شامل اشتغال خالص میشوند.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تصریح کرد:  آخرین آمار بیکاری در هرسین مربوط به سال 95بوده که حدود 7هزار نفر میباشد ولی هر ساله میزانی به اشتغال اضاقه میشود و در طرف دیگر تعداد افراد جویای کار هم افزایش پیدا می کند.