سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هرسین:

خسارت 9میلیارد و سیصد میلیون تومانی سیل اخیر به مزارع، باغات، دام و زیرساخت های کشاورزی در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 30234|10:00 - 1399/07/14
نسخه چاپی
خسارت 9میلیارد و سیصد میلیون تومانی سیل اخیر به مزارع، باغات، دام و زیرساخت های کشاورزی در هرسین
سرپرست جهاد کشاورزی هرسین از بر آورد اولیه خسارت 9میلیارد و سیصد میلیون تومانی سیل اخیر به مزارع، باغات، دام و زیرساخت های کشاورزی خبر داد .

مهندس یاری پور سرپرست جهاد کشاورزی هرسین  در گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص آخرین آمار خسارت سیل اخیر اظهار داشت:   در اثر بارندگی ۲۵میلی متری روزهای گذشته که موجب وقوع سیل در شهرستان هرسین‌ شد براساس برآورد بعمل امده  تاکنون  نه میلیارد و سیصد و سی میلیون تومان خسارت درپی داشته است.

 

وی افزود در بخش دام وطیور شامل:(تلفات دام؛جایگاه های آسیب دیده؛ علوفه وخوراک دام) دومیلیارد وچهارصد و هفتاد و پنج میلیون تومان برآورد شده است که در این خصوص بیش از ۵۰۰ راس دام سبک ؛۱۰۰۰قطعه بوقلمون ومرغ وخروس تلف شده است و به ۲۰ واحد جایگاه دام؛ ۳۰۰تن علوفه ؛جو وخوراک دام و۵۰ کندوی زنبور عسل خسارت وارد شده است.

 

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین  خاطرنشان کرد: در  بخش زراعت به ۱۴۰ هکتار اراضی زراعی از قبیل گندم جو کلزا  پیاز لوبیا  آسیب رسیدن که در این خصوص هم ۴میلیارد ونهصد وسی میلیون تومان خسارت برآورد شده است.

 

 

یاری پور در ادامه اظهار داشت: در قسمت باغات به ۲ هکتار باغ گردو هلو شلیل آلو آسیب رسیده  که خسارت این بخش ۴۰۰ میلیون تومان می باشد.

 

وی افزود:  در بخش زیر بنایی به دو دهنه قنات   ۵باب استخر ذخیره و۲ دهنه پل۲کیلومتر  کانال۴کیلو متر جاده بین مزرعه و۵ هکتار آبیاری تحت فشار خسارت وارد شده است که برآورد خسارت آن حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان می باشد و در بخش ادوات کشاورزی هم خسارت موجود  ۲۵ میلیون تومان می باشد.

 

 

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین  تصریح کرد: اکیپ های جهاد کشاورزی یک ساعت پس از وقوع سیل بصورت بی وقفه وشبانه روزی در محل حضور داشته وهم اکنون در حال انجام باز دیدهای میدانی وبررسی درخواست‌های افراد خسارت دیده هستند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد