فرماندار هرسین :

فعالیت کارگاههای گلیم بافی در قالب کمیته صنایع دستی ساماندهی شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30193|15:13 - 1399/06/19
نسخه چاپی
فعالیت کارگاههای گلیم بافی در قالب کمیته صنایع دستی ساماندهی شود
ششمین جلسه شورای هماهنگی توسعه شهرستان هرسین با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه و مسئولین بسیج سازندگی استان کرمانشاه و فعالین حوزه گلیم در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، در ششمین جلسه شورای هماهنگی توسعه شهرستان هرسین ایجاد پروژه های محرومیت زدایی و انسجام فعالان حوزه گلیم در دستور کار قرار گرفت.

 

 

طی جلسه ای با حضور مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه ، فرماندار و فرمانده سپاه ناحیه هرسین ایجاد پروژه های محرومیت زدایی و حمایت از صنعت گلیم در شهرستان هرسین مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

 

 

به گفته امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین با توجه به جلسات و پیگیری های بعمل آمده در بسیج سازندگی استان کرمانشاه ایجاد پروژه های عام المنفعه با هدف محرومیت زدایی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در این راستا احداث ۱۵ کیلومتر راه روستایی ، ایجاد پروژه های آبرسانی در روستای کهریز و تعدادی دیگر از روستاهای بخش مرکزی بعنوان پروژه هایی که می توانند در راستای محرومیت زدایی موثر باشند به بسیج سازندگی استان کرمانشاه معرفی شده است.

 

 

شاه آبادی ادامه داد : یک خبر خوب دیگر هم این است که بسیج سازندگی در راستای اشتغالزایی و اقتصادی سازی گلیم هرسین فعالیت های تاثیر گذاری در شهرستان هرسین خواهد داشت.

 

 

فرماندار شهرستان هرسین همچنین از تقسیم بندی و ساماندهی فعالیت های شورای توسعه این شهرستان در قالب ۷ کمیته خبر داد و بیان داشت : ساماندهی فعالیت های شورای توسعه در قالب کمیته های ۷ گانه می تواند گامی بسیار موثر در راستای هدفمند سازی و توسعه این فعالیت ها باشد .

 

 

ساخت المان گلیم هرسین و نامگذاری بلوار منتهی به این المان بعنوان گلیم هرسین، آموزش حدود ۳۵۰۰ بافنده، ایجاد ۴۳ کارگاه گلیم بافی، نامگذاری ۱۰ معبر بعنوان گلیم و ایجاد موزه گلیم از جمله اقداماتی است که در راستای اقتصادی سازی گلیم هرسین انجام شده است.

 

 

به گفته شاه آبادی وجود نمادهایی متفاوت از گلیم در شهر هرسین زمینه ثبت شهر هرسین را بعنوان شهر جهانی گلیم توسط یونسکو را فراهم میکند.

 

 

فروش و عرضه گلیم در واحد های فرش فروشی هرسین از دیگر پیشنهادات فرماندار هرسین در راستای نمود هر چه بیشتر گلیم در این شهر بود.

 

 

شاه آبادی در این جلسه از زحمات و تلاش های آقای فیروز ناصری که در راستای برندسازی و توسعه گلیم هرسین اقدامات قابل توجهی انجام داده است تقدیر کرد.

 

 

در ادامه این جلسه سرهنگ کامران هزار خانی مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه به تشریح برنامه های بسیج سازندگی استان کرمانشاه در راستای محرومیت زدایی و توانمندی اقتصادی مردم در شهرستان هرسین پرداخت و اظهار داشت : ایجاد ۵ پروژه های محرومیت زدایی در شهرستان هرسین بعنوان یکی از ۳۱ شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی از امسال در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

سرهنگ هزارخانی ابراز امیدواری کرد که انشاالله بتوانیم این پروژه ها را تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسانیم.

 

 

وی همچنین توضیحاتی در خصوص روند پیگیری و تخصیص اعتبارات با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه و بسیج سازندگی کشور و شناسایی مناطق محروم شهرستان هرسین ارائه داد.

 

 

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه همچنین در راستای اقتصادی سازی گلیم هرسین و پرداخت تسهیلات به فعالان این حوزه در مناطق روستایی شهرستان هرسین اعلام آمادگی کرد.

 

 

در ادامه این جلسه سرهنگ صمد محمدی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان هرسین از ساخت ۴۴ واحد مسکونی برای نیازمندان در بخش مرکزی این شهرستان توسط بسیج سازندگی نام برد و بیان داشت : با همکاری بسیج سازندگی شهرستان و استان پروژه های محرومیت زدایی و اقتصادی (اشتغالزایی) را در شهرستان هرسین اجرا خواهیم نمود.

 

 

احداث و بهسازی ۱۵ کیلومتر راه روستایی در محورهای پاسار - چم کبود و چشمه کبود - کله هو ، آبرسانی و لایروبی قنات در روستای کهریز به طول ۳ کیلومتر از مهمترین مصوبات این جلسه بود و مقرر گردید به منظور جذب اعتبار برای تحقق این پروژه ها فرمانداری طی نامه ای این پروژه را به بسیج سازندگی استان کرمانشاه معرفی نماید.