امام جمعه هرسین:

روز دانشجو یک ماهیت ضد استکباری دارد/ مجلسی که الان داریم یک مجلس منفعل و ضعیفی بود

سرویس: سیاسیکد خبر: 29847|18:03 - 1398/09/15
نسخه چاپی
روز دانشجو یک ماهیت ضد استکباری دارد/ مجلسی که الان داریم یک مجلس منفعل و ضعیفی بود
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: متأسفانه مجلسی که الان داریم مجلس خوبی نبود، یک مجلس منفعل و ضعیفی بود که زیبنده نظام اسلامی نبود امیدوار هستیم که اینبار مردم مومن ما نمایندگانی انتخاب کنند که در شآن نظام اسلامی باشند

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام  محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و دهم بیع الثانی وفات کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت:  حضرت فاطمه معصومه(س) ویژگی هایی دارد و نقش بسیار بزرگی را ایفا کرده است که یکی از بزرگترین نقش های آنحضرت هجرت اوست،

 

وی افزود: هجرت تمدن ساز آنحضرت به شهر قم به قدری تمدن ساز است که امام صادق(ع) بشارت وجود بابرکت آنحضرت را قبل از میلاد پدرش امام موسی کاظم داده بود و تصریح کرده است که به یُمن هجرت آنحضرت قم حرم ما اهل بیت(ع) است و مثل کوفه ای دیگر در مرکز تولید فرهنگ اسلام ناب و نشر جهانی علوم اهل بیت(ع) و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  وقتی که حضرت فاطمه معصومه(س) وارد ساوه و در ادامه وارد شهر قم شد چند روزی در آنجا بودند و در نهایت از دنیا رفتند و امروز میعادگاه عاشقان و مرکز تربیت عالمان بزرگ و سربازان امام زمان (عج) است قم را حضرت معصومه(س) اعتلا بخشیده است.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بعد از 40سال وارد دومین سال خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی شده است که این آرمان بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت امام عصر(عج) است.

 

وی با اشاره به 16آذر و روز دانشجو افزود: روز دانشجو بسیار مهم است، دانشجو یکی از مهمترین اقشار جامعه است که هم نظام اسلامی باید نسبت به دانشجو توجه داشته باشد و هم خانواده ها باید بهترین محیط را برای آنها مهیا کنند و دانشجویی باید تربیت بشود که آرمان خواه باشد همانطور که روز دانشجو در ایران یک ماهیت ضد استکباری دارد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  چهار ماه بعد از کودتای ننگین 28مرداد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا برای تقویت حکومت سرکوب گر پهلوی به ایران آمد این سفر مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفت و منجر به شهادت سه نفر از آنها شد و این حادثه باعث شد در سال 1332تا پیروزی انقلاب اسلامی خاطره شهدای آنروز گرامی داشته شود و در فضای خفقان قبل از انقلاب در دانشگاه های کشور تجمعات و تظاهرات ضد استکباری و استبدادی برگزار شود.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: بعد از انقلاب هم روز 16آذر را روز دانشجو نامیدند و مقام معظم رهبری در دیداری که با دانشجویان داشتند سه تصویر اساسی را به دانشجویان اعلام کردند که دانشجوی عزیز ما باید اینها را مد نظر داشته باشد.

 

وی افزود: اولین موضوع آرمان خواهی است که فریضه دانشجوی انقلابی و تشکل های دانشجویی است یک دانشجوی انقلابی باید وظایفش را در قبال خودش به عنوان یک جوان انقلابی انجام دهد و بداند که باید به انجام وظیفه در محیط دانشگاه بپردازد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  وظیفه دوم گفتمان سازی است و در راه تحقق آرمان های انقلاب این از وظایف دانشجو و تشکل های دانشجویی است وسوم: هدف از گفتمان سازی فرهنگ سازی و عمومی سازی است و باید به ابعاد اثر گذار این گفتمان توجه کند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت : مقام معظم رهبری در این دیدار نکات مهمی را به عنوان واجبات و فریضه دانشجویی عنوان کردند که محیط دانشگاهی ما باید یک محیط فعال ، آرمانخواه و خستگی ناپذیر باشد که شکر خدا از این دست دانشجوها کم نداریم.

 

وی با اشاره به 15آذر سالروز به توپ بستن حرم امام رضا(ع) در سال 1330هجری قمری افزود:  امروز به برکت نظام اسلامی تعرض کردن در این سطح هم کسی فکرش را نمی کند، ما در زمانی زندگی می کردیم که طاغوت قدرت داشت ولی انقلاب اسلامی باعث شد که قدرت آنها ضعیف شود و سرپنجه انقلاب اسلامی صد ها کیلومتر آنطرف تر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را فرا گرفته است که این را باید قدر بدانیم.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  دشمن از آن روزها فاصله گرفته است و امروز به فضای مجازی روی آورده است که از طریق دیگر بتواند مردم را تحت تأثیر خود قرار دهد و این بسیار اهمیت دارد و مردم باید شناختشان بالا برود.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: دشمن امروز تلاش می کند از طریق فضای مجازی سه هدف را آماج حمله خود قرار دهد ، اول:  نقطه اصلی و مرکزی نظام یعنی اسلام ناب محمدی را هدف گرفته است که اسلام امامت و ولایت است و با شبکه های ماهواره ای، اجتماعی و فضای مجازی حمله به تشیع را شروع کرده است گاهی هم حمله غیر مستقیم از طریق شبکه های تشیع انگلیسی که می خواهند آبروی شیعه را ببرند.

 

وی افزود: دومین حمله دشمن در فضای نرم حمله به ساختار نظام است، هجوم به نظام و نمادها و دستگاه های برآمده از نظام اسلامی مثل شورای نگهبان که از هفته آبنده شروع میشود، حمله به سپاه و بسیج و نهاد امامت جمعه دشمن میخواهد این نهاد ها را زیر سوال ببرد.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: سومین هدف کارکرد نظام است، از طریق تهدید، تحریم و نتایج حاصله از عملکر نظام با بزرگنمایی اشتباهات، گاهی اوقات رئیس جمهور و برخی از وزرای ما اشتباهی می کنند برخی می خواهند به این واسطه تمام نظام اسلامی را زیر سوال ببرند، عملکرد یک فرد معنایش ناکارآمدی کل نظام نیست هر کسی باشد در این نظام تنومند اسلامی اشتباهی بکند باید به حساب خودش گذاشته شود.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: نظام اسلامی قدرتمند و برآمده از آراء مردم است، شما خودتان رأی می دهید و رئبس جمهور تعیین می کنید و وزیر را خود شما با انتخابتان بر می گزینید بنابراین همه وظیفه دارند که تلاش کنند نظام ما و دولت ما یک نظام و دولت انقلابی بشود.

 

وی افزود: یکی از مهمترین بازوهای نظام اسلامی مجلس شورای اسلامی است و همه باید بیدار باشند، بنده تشویق می کنم کسانی که حضور پیدا می کنند در این عرصه با همه نامزدهای انتخابات و کاندیداهای محترم از نزدیک به همه آنها احترام می گذارم ولی طبیعی است که از هیچکدام پشتیبانی نخواهم کرد ضمن اینکه عملکرد آنها را چنانچه از داخل هنجار و قانون و نظام اسلامی باشند کار همه آنها را جهاد می دانیم به شرط اینکه در خط رهبری و دنبال مطالبات مردم باشند و شرکت در انتخابات را عبادت می دانیم.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  همه بیایند اما آن کسی که در خودش این توان را می بیند که می تواند موثر باشد در مجلس شورای اسلامی بیاید، متأسفانه مجلسی که الان داریم مجلس خوبی نبود، یک مجلس منفعل و ضعیفی بود که زیبنده نظام اسلامی نبود امیدوار هستیم که اینبار مردم مومن ما نمایندگانی انتخاب کنند که در شآن نظام اسلامی باشند و بتوانند باری از این مردم را بردارند و کمک کار مقام معظم رهبری باشند.

 

حجت الاسلام اجرایی در پایان با اشاره به مشکلات شهرستان اظهار داشت: توصیه ای هم داریم به مسئولان شهرستان که مردم در فشار هستند نظارت بر گرانی ها بیشتر باشد نباید یک محصول مورد نیاز مردم با قیمت های بالا مشاهده شود و بدتر اینکه بین یک قسمت از شهر با قسمت دیگر اختلاف قیمت فاحش باشد معلوم است که نظارت ها خوب نیست.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد