امام جمعه هرسین:

کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است / عزت ما در اقتدار و مقاومت است نه در تسلیم و ذلت

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29786|21:12 - 1398/04/28
نسخه چاپی
کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است / عزت ما در اقتدار و مقاومت است نه در تسلیم و ذلت
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: : دولت باید حواسش جمع باشد و فراموش نکند که عزت ما در اقتدار و مقاومت است نه در تسلیم و ذلت.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطیه های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که رهبرمعظم انقلاب در این دیدار روی آن تأکید داشتند موضوع انقلابیگری بود، ایشان فرمودند: کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل می رسد هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع نه فقط به ضرر انقلاب بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده ایران خواهد بود.

 

وی افزود:  رهبر معظم انقلاب بارها به موضوع انقلابیگری اشاره داشته اند و چند سال قبل هم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فرمودند: بعد از رحلت حضرت امام(ره) ما هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هر جا از انقلابیگری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم این یک واقعیت است و فرمودند: بنده در این سالها خودم هم مسئول بوده ام اگر تقصیری هم در این موضوع باشد متوجه بنده حقیر هم هست بنابراین مقام معظم رهبری به همه اقشار این موضوع انقلابیگری را توصیه کردند.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به شاخصه های انقلابیگری خاطرنشان کرد:  اولین شاخصه انقلابیگری  پایبندی به اسلام ناب است،  ما باید حقیقتاً به اسلام پایبند باشیم و خلاف آن عمل نکنیم مسئولان ما باید مسلمان واقعی باشند.

 

حجت الاسلام اجرایی دومین شاخصه انقلابیگری را باور واقعی به محوریت مردم دانست و بیان داشت: باید مردم محور کار باشند نباید آنها را بازیچه قرار داد برخی ها ایام انتخابات مردم برای آنها عزیز می شوند، موقع انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس و شوراها که می شود این مردم عزیز میشوند این تصنعی و ساختگی است.

 

وی افزود: سومین موضوع اعتقاد به پیشرفت، تعهد و تکامل است آن مدیری که برای حل مشکلاتش دست به دامان غربی ها و کدخداها میشود به درد این نظام نمی خورد و باید نگاهمان به پیشرفت و تکامل داخل باشد.

 

خطیب جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنانش چهارمین شاخصه انقلابیگری را  تعامل با محیط عنوان کرد و تصریح کرد: البته این تعامل با پرهیز از انحرافات و خطاهاست و پنجمین مورد، حمایت از محرومان و مظلومان در هر نقطه از عالم است.

 

 حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: مدیران و مسئولان ما نباید نگاه ارباب مآبانه داشته باشند ارباب ما محرومین و مستضعفین هستند و اینها باید برای ما مهم باشد چنانچه یکی از فلسفه های مهم جمهوری اسلامی حمایت از مقاومت و مظلوم در عالم است همینطور که امروز جمهوری اسلامی حمایت می کند از یمن، لبنان و فلسطین و اینها باید ادامه پیدا کند.

 

وی افزود: شاخصه مهم دیگردر موضوع انقلابیگری استقامت و پایبندی به مبانی و ارزشهاست اگر مشکلی در کشور پیش بیاید نباید مبانی را زیر پا بگذاریم و استکبار ستیزی را یادمان بروداینها اصول انقلاب ما هستند.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به بحث امید آفرینی در بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور خاطرنشان کرد:  موضوع دیگری که رهبری معظم انقلاب در این دیدار به آن اشاره کردند امید آفرینی بود و فرمودند: یکی از مسئولیت های ائمه جمعه در سراسر کشور اینست که جوان را نسبت به آینده کشور امیدوار کنند برخی ها کارشان ناامید کردن جامعه است باید جلوی اینها را گرفت.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب فرمودند: برخی ها در مدارس و دانشگاه ها و حتی در محیط های کسب و کار به گونه ای صحبت می کنند که جوان از آینده ناامید بشود،ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه اسلامی ، و این خودش یک منکر است.

 

وی افزود: رهبری معظم انقلاب فرمودند: دشمن هم به دنبال همین است که مردم را نسبت به نظام اسلامی ناامید و بدبین بکند البته اگر جایی دولت مشکلی داشت انتقاد میکنیم ولی این اعتراضات نباید باعث ناامیدی جامعه بشود، تذکرها به جای خودش ولی باید حواسمان باشد که جامعه به سمت ناامیدی نرودکه ناامید سازی رکن اصلی جنگ نرم دشمن است.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  امروز در همین فضای مجازی هر چه خبر می بینیم باعث ناامید کردن مردم است در حالی که نظام اسلامی ظرفیت ها و نقاط قوتی دارد در عرصه امید آفرینی به لطف خدا و تلاش چهل ساله گذشته امروز نتیجه ها در پیش چشم ماست، کشور و ملتی مستقل، آزاد، مقتدر، باعزت، متدین، پیشرفته در علم، انباشته با تجربه های گرانبها، مطمئن و امیدوار و دارای تأثیر اساسی در منطقه هستیم.

 

حجت الاسلام اجرایی بیان داشت: مسئولین باید تلاش کنند و کاری بکنند که جوان در عمل هم ببیند که اتفاقی افتاده است می دانیم که دشمن همه ظرفیت خودش را بر روی میز گذاشته است و دیگر چیزی برای او باقی نمانده است و امروز خودش در منطقه مهم ما دچار مشکل شده است و امروز آمریکایی ها می بینند که به راحتی پهباد آنها توسط ایران شکار می شود اینها به برکت دستاوردهای نظام اسلامی است.

 

وی افزود:  امروز خود آمریکا دستش به عنوان مذاکره دراز شده است البته دروغ می گوید ولی تنها راه تأثیرگذاری را در مذاکره با جمهوری اسلامی می بیند و دیگر هیچ راهی برای او باقی نمانده است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  کشورهای همسایه و نوکرهای آمریکا و استکبار هم امروز یکی بعد از دیگری دارند التماس می کنند و نمایندگان خودشان را میفرستند که بیایید آشتی بکنیم، نماینده امارات چند هفته قبل آمد و الان هم که عربستان نماینده اش در سازمان ملل اعلام کرده که ما می خواهیم با جمهوری اسلامی گفتگو کنیم و این مسیری که رفته ایم مسیر درستی نبوده است، این منطق مقتدر نظام اسلامی است که دشمن را وادار به تسلیم می کند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: دولت باید حواسش جمع باشد و فراموش نکند که عزت ما در اقتدار و مقاومت است نه در تسلیم و ذلت، خدا را شاکریم در زمانی زندگی می کنیم که اسلام قدرت پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به مشکلات شهرستان و انتظار مردم از مسئولین افزود: چند توصیه داریم به مسئولین شهر که مثل گذشته و بهتر از آن به مردم توجه داشته باشند شهر ما مشکلات بزرگی دارد و آنچه می توانید برای این مردم مومن و انقلابی کار بکنید، شما را همین مردم سر کار آورده اند تلاش کنید حمایت های این مردم پشت شما باشد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  برخی از روستاها هفته های گذشته به من اطلاع دادند که قطعی آب داشتند آمدند و به مسئول مربوطه مراجعه کردند و مسئولین برخورد بدی با آنها داشته اند.

 

حجت الاسلام اجرایی در پایان اظهار داشت: ما سعی می کنیم که پرده پوشی کنیم و خیلی از مطالب را در خطبه ها بیان نکنیم و با پیگیری ها مشکلات را حل کنیم مسئولین حواسشان باشد این صبر ما همیشگی نخواهد بود کاری نکنید که ما مجبور بشویم در خطبه های نماز جمعه نام شما را ببریم تلاش کنید مردم همراه و عزیز باشند و اداره شما محترم باشند.