امام جمعه هرسین :

40سال است که دشمن تلاش کرده تا موفقیت های این مردم بزرگ را کوچک جلوه بدهد ولی نتوانسته است /دستاوردهای انقلاب امروز ملموس تر و غرور انگیزتر از همیشه است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29714|20:54 - 1397/11/12
نسخه چاپی
40سال است که دشمن تلاش کرده تا موفقیت های این مردم بزرگ را کوچک جلوه بدهد ولی نتوانسته است /دستاوردهای انقلاب امروز ملموس تر و غرور انگیزتر از همیشه است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: دستاوردهای انقلاب امروز ملموس تر و غرور انگیزتر از همیشه است و دشمنان این انقلاب ذلیل تر از همیشه و دوستان انقلاب عزیزتر از هر وقت دیگری در جهان هستند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبرک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و با اشاره به مناسبت های پیش اظهار داشت: امروز 12بهمن است 40سال پیش در چنین روزی امام بزرگوار ما بازگشت پیروزمندانه ای بعد از سالها تبعید به میهن اسلامی داشتند مردم ایران که از ظلم و فساد و حکومت جبار پهلوی به ستوح آمده بودند  آمدند و استقبال کردند از امام خمینی(ره) و پای این مرد الهی ایستادند و به حرف او گوش کردند و در تمام مدت زمان حیاتشان همراه او بودند.

 

وی افزود:  از انروز تا به حال 40سال میگذرد 40سال است که دشمن تلاش کرده تا موفقیت های این مردم بزرگ را کوچک جلوه بدهد ولی نتوانسته است و ما این روز را گرامی می داریم و خدای بزرگ را شاکریم به خاطر همه نعماتش به خصوص این نعمت بزرگ انقلاب اسلامی که سال های سال بزرگان و ائمه ما آروز داشتند که اسلام چنین قدرتی پیدا کند.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به سرنوشت برخی از انقلاب ها تصریح کرد: می دانید در طول تاریخ انقلاب های مختلفی صورت گرفته است اما اکثر آنها با شکست مواجه شده است؛ اگر ما یک بررسی در انقلاب های گذشته داشته باشیم(از انقلاب حضرت موسی(ع) تا بقیه انقلاب ها) موسی(ع) پیامبر بزرگ خدای متعال است اما چرا انقلاب او با شکست مواجه میشود.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: موسی (ع) دشمنی داشت به نام فرعون که خیلی تلاش کرد تا موسی(ع) را زمین بزند اما نتوانست اما انقلاب موسی(ع) به چه واسطه ای شکست خورد-اول-فساد اقتصادی مدیران موسی(ع)،که قارون یکی از نزدیکان موسی بود و فقط به دنبال جمع کردن ثروت های آنچنانی بود –دوم- فساد فرهنگی اجتماعی سامری، سامری به واسطه فریب های فرهنگی خودش مردم را با مشکل مواجه می کرد و در قرآن از هر دوی اینها نام برده شده است  و هر دوی اینها هم در خود انقلاب موسی(ع) هم حضور داشتند.

 

وی افزود:  امروز چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و باید نگاه کرد و عبرت گرفت از انقلاب هایی که در تاریخ رخ داده است، فرانسه انقلاب کرد اما بعد از ده سال ناپلئون بناپارت آمد و خونریزی به پا کرد و انقلاب آنها با شکست مواجه شد در انقلاب شوروی استلین آمد و بعد از 5سال از مرگ لنین پیام های انقلاب شوروی از بین رفت و موفق نشدند، در چین و انقلاب مشروطه هم همینطور بود.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: انقلاب های دنیا یا شکست خوردند یا محتوای اصلی خود را از دست دادند در انقلاب مصر شما شاهد بودید که مصر چند سال پیش انقلاب کرد شاه مصر سقوط کرد و مورسی سر کار آمد و یک سال بعد هم به زندان افتاد و هنوز هم در زندان است.

 

حجت الاسلام اجرایی بیان داشت: اما در انقلاب اسلامی ایران علی رغم اینکه چهل سال از آن گذشته است این مردم مثل مهمترین عنصر دوست داشتنی خود این انقلاب را حفظ کرده اند و امام خمینی(ره) در این خصوص فرمودند: شهادت می دهم که مردم امروز ایران از مردم زمان پیامبر(ص) بالاتر هستند.

 

وی افزود:  مردم فراموش نمی کنند که در این کشور قلدرها و زورگوهایی بودند بی سواد مثل رضا خان که تا آخر عمر یک خط هم نمی توانست بنویسد و این شده بود شاه ایران و فرزند او هم محمد رضا جز چپاول و فساد چیزی نداشت مردم اینها را فراموش نکردند اما نسل جدید هم باید اینها را بداند.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:   کافیست در مقایسه امروز و دیروز نگاه کنیم که همین شاهی که 37سال در این کشور حکومت کرد در ابتدا که آمده بودند مادر شاه در خاطراتش نقل می کند که ما در تهران یک خانه اجاره ای داشتیم که یک تخته زیلو در آن افتاده بود ولی چه شد که همین شاه سال 1357حدود 83کاخ دارد، کاخ سعد آباد شاه به تنهایی 110هکتار بزرگی دارد و همین ها کافی است که انسان بفهمد که چه اتفاقی در کشور ما رخ داده است.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: 70درصد مردم ایران در روستاها زندکی می کردند و در همین همدان به خاطر نداشتن خاک زغال 2هزار نفر از سرما مردند، کسی به فکر روستاها نبود و یک درصد روستاهای ما آب آشامیدنی و 4درصد روستاها برق داشتند.

 

وی افزود:  شاه دستورات را از غرب میگرفت و سفیر آمریکا و انگلیس برای او نقشه طراحی می کرد و خودش دنبال عیاشی بود و در سال دو ماه را در کاخ خودش در سوئیس زندگی میکرد و وقتی که به او می گفتند که اقامت شما طولانی شده برگردید می گفت آنجا مشکلی پیش نمی آید آمریکایی ها هستند و تا مشکلی در کشور به وجود می آمد به غرب فرار می کرد و می گفت که آمریکایی ها درست می کنند و دوباره برمیگردم.

 

امام جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعارهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آزادی یکی از شعارهای انقلاب اسلامی ما بود در زمان شاه آیا آزادی وجود داشت و روزنامه ها می توانستند آزادانه حرف بزنند، خانم دباغ که از انقلابیون ما بودند و در فرانسه هم کارهای امور بانوان را این خانم انجام می دادند نقل می کند که من در زندان بودم و دخترم را پشت در اتاقم شکنجه می دادند برای اینکه شعری را خوانده بود در انتقاد از حکومت و من داشتم زجر می کشیدم و آیت الله ربانی در اتاق کنار من بود و آیاتی از قرآن را تلاوت می کرد تا من آرام بشوم، دیدم آنقدر دخترم را شکنجه کردند که صدایش قطع شد و خوشحال شدم گفتم دخترم مُرد، این وضعیت آزادی در زمان شاه بود.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: امروز شما نگاه کنید یک دختر دانشجو به خودش اجازه می دهد در حسینیه حضرت امام (ره) روبروی مقام معظم رهبری یر تا پای نظام را انتقاد کند و پس از آن بقیه حرفهایش را میزند و آب از آب هم تکان نمی خورد و می رود، امروز یک نوجوان دبیرستانی به خودش اجازه می دهد در مقابل هر مسئولی حرفش را بزند، آزادی یعنی این..

 

وی افزود:  یکی دیگر از شعارهای ما استقلال بود استقلال یعنی اینکه ما می خواهیم خودمان تصمیم بگیریم و نباید دشمن برای ما انتخاب بکند در طول دوران پهلوی نگاه کنید نخست وزیر ما را آمریکا و انگلیس انتخاب می کردند این را در خاطرات این افراد می توان خواند، نقل می کنند که ما در استخر بودیم و فقط یک جمله به شاه گفتند که آقای شاه فلانی باید نخست وزیر بشود و ده دقیقه بعد تماس گرفت که فلانی سریع بیاد و حکم نخست وزیری را بگیرد این وضعیت کشور ما بود.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  در آنزمان در کشور روزانه 6میلیون بشکه نفت استخراج میشد و در اوایل 90درصد پول این نفت بابت حق استخراج برداشته میشد و پس از اعتراض این سهم را به 50درصد رساندند یعنی نصف نفت استخراجی ما را آنها می بردند و مابقی مستقیم به حساب شاه واریز میشد و مردم در روستاهای دورافتاده و نزدیک در اوج فقر بودند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: امروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی داریم و شایستگی این ملت بزرگ بیشتر از اینهاست ولی عظمت کاری را صورت گرفته است را باید بدانیم تجربه بسیار بزرگی نصیب ملت ما شده است و این نتیجه 40سال پایداری و مقاومت ملت ایران است.

 

وی افزود:  دستاوردهای انقلاب امروز ملموس تر و غرور انگیزتر از همیشه است و دشمنان این انقلاب ذلیل تر از همیشه و دوستان انقلاب عزیزتر از هر وقت دیگری در جهان هستند.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  ما فراموش نمی کنیم که قبل از جنگ در چه شرایطی بودیم ما در بعد از جنگ حدود 600میلیارد دلار نیاز داشتیم برای ساختن کشور و تمام سرمایه ما 6میلیارد دلار بود ولی این کشور را ساختیم آنزمانی که در اوج ضعف بودیم توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم امروز قطعاً وضعیت ما از گذشته هزاران برابر بهتر است.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: مسئولین باید تلاش کنند و مردم را راضی بکنند مردم ما انقلابشان را دوست دارند و وقتی می بینند که مسئولین تلاش می کنند آنها پشت شما می ایستند ولی وقتی ببینند مثل انقلاب موسی(ع) امثال قارون ها بلند شده اند و اختلاص می کنند و در خارج از کشور خانه داشته باشند و فرزندانشان در خارج از کشور زندگی کنند این مردم نمی توانند تحمل کنند و ناراحت می شوند.

 

وی افزود:  نگذاریم این مردم انقلابی مومن و شهید پرور که از جان جوانانشان گذشتنداز این به بعد سست شوند و انشاالله که چنین اتفاقی نمی افتد و روزهای خوشی پیش روست و طولی نمی کشد که این کشور در تمام زمینه ها جزء بهترین کشورهای دنیا خواهد بود.

 

امام جمعه هرسین در پایان با اشاره به توانمندیهای کشور در تمام زمینه ها خاطرنشان کرد: امروز معدل توانمندیهای ما در دنیا حدود هیجدهم است قبلاً اصلاً رتبه ای نداشتیم در برخی از زمینه ها جزء چند رتبه برتر دنیا هستیم، در علم رشد ما بی نظیر بوده است، در فناوریهای بهداشت و درمان رشد خوبی داشتیم، در زمینه های نظامی در گذشته هر وقت دشمن تصمیم می گرفت می آمد و قسمتی از کشور ما را جدا می کرد ولی امروز دشمن نمی تواند نگاه چپ به کشور ما بکند چرا که در زمینه نظامی جزء هشت کشور اول دنیا هستیم در زمینه دقت موشک های نقطه زن غیر از ما یک کشور دیگر این توانمندی را داردو اینها افتخار دارد و ما رو به جلو داریم حرکت می کنیم.