امام جمعه هرسین :

ترس غرب از حق خواهی انقلاب اسلامی است/ دولت و مجلس باید مشکلات و دردهای مردم را درک کنند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29709|02:00 - 1397/10/29
نسخه چاپی
ترس غرب از حق خواهی انقلاب اسلامی است/ دولت و مجلس باید مشکلات و دردهای مردم را درک کنند
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ترس غرب از حق خواهی انقلاب اسلامی است و این حق خواهی باعث میشود که دیگران هم از ایران یاد بگیرند و تحت تأثیر انقلاب اسلامی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت:  مناسبت های مختلفی در هفته پیش رو قرار دارد که صدر این مناسبت ها شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) است، حضرت فاطمه(س) سرور زنان است و الگوی ائمه بزرگوار ماست و مورد سفارش امام زمان (عج) و دختر پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

 

وی افزود: به نقلی حضرت فاطمه(س) سیزدهم جمادی الاول به شهادت رسیده است به فرض اینکه بعد از پیامبر(ص) 75روز زنده بوده باشد و پس از آن به شهادت رسیده اند و به نقل دیگر آمده است که حضرت فاطمه(س) بعد از وفات پیامبر (ص) 95روز زنده بوده و به شهادت رسیده است  که میشود سوم جمادی الثانی که بین این دو نقل 20روز فاصله است که این مدت را گرامی بداریم و متوصل شویم به حضرت صدیقه طاهره(س) و کمک بخواهیم که گره های سختی را این بانوی بزرگوار میتواند باز کند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) مدافع ولایت بود و جان خودش را در این راه گذاشت و در مسیر دفاع از حریم ولایت و امامت ان بزرگوار شیوه مبارزاتی خاصی داشت و آن سکوت در مقابل حاکمان وقت بود و این رهبرد برای خیلی ها سوال بود که چرا فاطمه(س) در صحنه حضور پیدا نمی کند.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: در آستانه ایام پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب است و دهه فجر باید متفاوت تر از گذشته باشد.

 

وی افزود:   دشمن خواب هایی دیده است اما خواب های آنها پریشان و نقشه های آنها نقش برآب شده است و تلاش کرده که مردم را نسبت به این نظام و رهبری و دین کم علاقه بکند اما کور خوانده است این مردم نظام و انقلاب و ولایت و رهبری را دوست دارند و هیچ چیز نمی تواند که باعث شود این مردم عزیز نسبت به انقلاب و رهبری کم علاقه بشوند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: دشمن اشتباهات مختلف  محاسباتی داشته است، از اول انقلاب دشمن خواب های پریشان می دید و فکر می کرد که می تواند با ابزاری که در دست دارد این ملت را وادار به عقب نشینی بکند، استکبار و در رأس آن آمریکا همیشه نسبت به نظام ما در خصومت بوده است و همیشه صفت گرگ خویی خود را حفظ کرده است و از اول انقلاب هم نقشه ها کشده است که جزء روسیاهی چیزی برای آنها نداشته است.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه بیان داشت: علت خصومت آمریکا با ایران اول: منافع استعماری است که قبلاً منافعی در این کشور داشتند و این ملت آمدند و با خواری و ذلت آنها را از کشور بیرون کردند و طبیعی است که این خصومت وجود داشته باشد.

 

وی افزود:  عامل دوم، روحیه استکبار ستیزی ملت ایران و خوی استکباری آمریکاست،سوم: تقابل حق و باطل، چهارم: شکست های پی در پی در مقابل تمدن اسلامی است( نظام اسلامی ایران همیشه تلاش کرده که کارایی نظام اسلامی و قرآنی را به دنیا نشان بدهد و این برای استکبار بسیار تلخ است و ماهیت استقلال طلبانه و ضد استکباری انقلاب اسلامی و پایبندی ملت ایران به آن علت خصومت هاست.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: نکته دیگر پیشرفت و بالندگی ایران اسلامی است، چهل سال از انقلاب دارد می گذرد و تحریم های سنگینی بر ما تحمیل شد که به گفته رئیس جمهور دیوانه امریکا سنگین تر از این حریم ها در طول تاریخ وجود نداشته است، اما این ملت پای ارزش ها ایستاده است و با این وجود پیشرفت و بالندگی انقلاب در زمینه های علمی، پزشکی، فناوری و دفاعی قابل مقایسه به قبل از انقلاب نیست.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: در بسیاری از زمینه جزء چند کشور اول دنیا هستیم و این برای استکبار تلخ است، ترس غرب از حق خواهی انقلاب اسلامی است و این حق خواهی باعث میشود که دیگران هم از ایران یاد بگیرند و تحت تأثیر انقلاب اسلامی قرار بگیرند، هویت انقلاب اسلامی باعث شده است که استکبار خصومت این ملت را داشته باشد اما کور خوانده است و جز شکست راهی ندارد.

 

وی افزود : خدا را شاکریم که این انقلاب با توکل بر خدا پیروز شد و این ملت به استقلال رسید که انشاالله این انقلاب منتهی شود به ظهور امام عصر(عج)

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: تشکر می کنیم از مسئولانی که در مسیر انقلاب هستند هر چند که همه باید در این مسیر باشند و تشکر می کنیم از مسئولانی که دغدغه مردم را دارند و درد مردم را حس کنند، دولت و مجلس باید مشکلات و دردهای مردم را درک کنند و انشاالله که این مشکلات با تدابیر رهبر عزیزمان حل بشود و این مردم روز های خوبی در آینده خواهند داشت.

 

وی افزود:  هفته گذشته جلسه شورای اشتغال را در هرسین داشتیم که امیدواریم این جلسات منتهی شود به برکاتی برای شهرستان و همچنین حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه را در هرسین داشتیم که برکاتی داشت و انشاالله که خدای متعال به برکت وجود این علمای عزیز ما را در مسیر کرامت و عزت قرار دهد.