امام جمعه هرسین :

چهل سال است که راهبرد ما می توانیم کارساز بوده است/ مجلس و دولت باید یک بودجه متعادل و متوازن تنظیم کنند

سرویس: سیاسیکد خبر: 29708|00:23 - 1397/10/22
نسخه چاپی
چهل سال است که راهبرد ما می توانیم کارساز بوده است/ مجلس و دولت باید یک بودجه متعادل و متوازن تنظیم کنند
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: چهل سال است که راهبرد ما می توانیم کارساز بوده است، ما می توانیم ایران را در منطقه و بین الملل به یک کشور قدرتمند تبدیل کرده است و اینها باعث پیروزی این ملت شده است.

به گزارش خبر نگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و 5جمادی الاول ولادت حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: این بانوی بزرگوار می تواند الگوی مناسبی برای جامعه امروز ما باشد، بانویی که در زمینه های مختلف ویژه است و چقدر خوش ذوق بوده اند عزیزانی که این مناسبت را به روز پرستار نامگذاری کرده اند، و در اینجا لازم است تشکر کنیم از جامعه پزشکی و پرستاری که در بیمارستان ها تلاش می کنند که غم و غصه بیمار را کم کنند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی(ره)  افزود:  این روزها زمزمه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شنیده میشود در همین روزها بود که پیروزی انقلاب جدی شده بود و چهار روز پس از تشکیل شورای انقلاب شاه به چمدان های پر از طلا و جواهرات از ایران فرار کرد به امید اینکه امریکاییها دوباره فضا را برای او آماده بکنند تا برگردد .

امام جمعه هرسین تصریح کرد: غربی ها یک لقبی به شاه داده بودند ( پادشاه چمدان به دست) پادشاهی که تا احساس خطر می کند فرار می کند، چندین بار این موضوع در 28مردادو سال 57هم تکرار شد.

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در نوزدهم دی در جمع مردم قم اظهار داشت:  معظم له صحبت های بسیار زیبا و خوبی بیان کردند مثل همیشه، آمریکاییها اشتباه محاسباتی کردند، قیام مردم قم صف بندی دو دستگاه محاسباتی و دو نظام معرفتی بود که امریکاییها همیشه در محاسبات خود اشتیاه می کنند.

وی افزود:  اول انقلاب آمریکا با این نظام ما در افتاد که ما چند ماهه به واسطه صدام کار ایران را تمام می کنیم اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند اینها فرمایشات مقام معظم رهبری است ولی امام خمینی(ره) محاسبات دقیقی داشت و نامه نوشتند به رهبر اتحاد جماهیر شوروی و فرمودند: صدای شکستن استخوان های مارکسیست را داریم میشنویم و جمع شد.

امام جمعه هرسین  خاطرنشان کرد: وعده های امام (ره) به حقیقیت پیوست، قبل از انقلاب وعده هایی که می دادند همه جامه عمل پوشیدند، اما امریکا چه شد؟ به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از دولتمردان آمریکا در میان عده ای تروریست جمع شده بود و در حال سخنرانی بود و جمهوری اسلامی را تهدید کرد و گفت الان کریسمس سال 2018 است و گفت امیدواریم که جشن کریسمس سال 2019 را در تهران بگیریم و همه برای او کف زدند.

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: چند روز از کریسمس سال 2019 گذشته است و حتی ناآرامی در کشور اتفاق نیفتاد اینها اشتباه محاسباتی آمریکاست، به هر حال 40سال از پیروزی انقلاب میگذرد و ما داریم به جشن 40سالگی انقلاب نزدیک می شویم، چهل سال است که راهبرد ما می توانیم کارساز بوده است، ما می توانیم ایران را در منطقه و بین الملل به یک کشور قدرتمند تبدیل کرده است و اینها باعث پیروزی این ملت شده است.

وی افزود:  مسئولین ما باید تلاش و تدبیر بکنند، مجلس و دولت ما باید رضایت این مردم عزیز را جلب کنند، ما گلایه مندیم، دربحث بودجه مسائلی در فضای مجازی منتشر میشود اینها باید دقت شود، نمایندگان باید شفافیت در موضوع بودجه را لحاظ بکنند.

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  شرکت هایی با عنوان شرکت های دولتی وجود دارند که بودجه های عجیب و غریبی دارند مخصوصاً چند شرکت بزرگ از جمله شرکت ملی نفت که 611هزار میلیارد تومان که نسبت به سال گذشته 50درصد افزایش پیدا کرده که سال گذشته 300هزار میلیارد تومان بوده است به این خاطر که این شرکت ها هم درآمد و هم هزینه دارند اما این دلیل نمی شود.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: شرکت های دیگری مثل شرکت ملی پالایش و پخش هستند که بودجه های آنها خیلی افزایش پیدا کرده است و در مقابل بودجه های مذهبی و نظامی کاهش پیدا کرده است در فضای مجازی علیه بودجه نظامی و مذهبی ما صحبت می کنند در حالی که بودجه نظامی ما کمتر از 5درصد و بودجه مذهبی ما کمتر از 1درصد بودجه کشور است اما در تبلیغات دشمن چقدر دسیسه می کنند.

وی افزود:  مجلس و دولت باید یک بودجه متعادل و متوازن تنظیم کنند و قدرت نظامی ایران باید روز به روز افزایش پیدا کنند و در این زمینه کشور نباید با مشکل مواجه شود، در مسائل دینی مردم و جوانان ما باید برای دولت مورد توجه باشند.

امام جمعه هرسین با اشاره به مسائل شهری اظهار داشت:  ضمن تشکر از زحمات مسئولین باید تلاش کنیم آنچه که مردم را ناراحت می کند مثل آسیبهای اجتماعی جلوی آن گرفته شود و مسئولین ذیربط توجه داشته باشند که هنوز اخبار تصادفات عجیب و غریب دل مردم را به درد می آورد و همچنین توصیه ما به مردم این است که در رانندگی ها دقت بکنند