گرما از راه نرسیده هرسینی‌ها به مشکل برخوردند؛

دودوتا چهارتای مسئولان هرسین اشتباه از آب درآمد /پاسخگو نبودن تصفیه‌خانه جدید

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29471|13:10 - 1397/02/30
نسخه چاپی
دودوتا چهارتای مسئولان هرسین اشتباه از آب درآمد /پاسخگو نبودن تصفیه‌خانه جدید
علی رغم افتتاح پروژه تصفیه خانه آب شرب هرسین قطعی ها مکرر آب و افت فشار در این روزها باعث گله مندی مردم شده و این در حالی است که مسئولین در این خصوص اظهار نظرهای متناقضی لرلئه می دهند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، علی رغم افتتاح پروژه تصفیه خانه آب شرب هرسین قطعی ها مکرر آب و افت فشار در این روزها باعث گله مندی مردم شده و این در حالی است که مسئولین در این خصوص اظهار نظرهای متناقضی لرلئه می دهند.

 

روز های پایانی سال گذشته بود که با حضور امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور پروژه تصفیه خانه آب شرب هرسین با اعتبار 5500میلیون تومان به بهره برداری رسید.

 

هر چند که این رویداد مهم می توانست حاشیه امنیت خاطری برای مردم شهر هرسین در بهره مندی از یک آب سالم باشد اما در اولین آزمون طبیعی این سیستم در مواجهه با گل آلود شدن سرچشمه اصلی آب شرب هرسین شاهد قطعی های مکرری در چندین روز گذشته و در ساعات پایانی شب تا اوایل صبح در سطح شهر هستیم.

به اذعان خود مسئولین و در اظهار نظرهای مختلف اوج مصرف آب در شهر هرسین 250لیتر در ثانیه بوده که این سیستم توانایی تصفیه 300لیتر بر ثانیه را دارد اما این روزها شاهد اظهار نظرهای متناقضی در این خصوص هستیم.

 

امیر شاه آبادی روز گذشته در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت عمرانی شهرستان هرسین و نحوه راندازی تصفیه خانه آب شرب اظهار داشت: بر اساس مطالعات کشوری میزان سرانه مصرف آب شرب هر نفر در طول شبانه روز 193لیتر در شبانه روز است و این در حالی است که میزان مصرف سرانه آب شرب در هرسین در سیستم جدید بر اساس سرانه کشوری یعنی 193لیتر در شبانه روز برای یک جمعیت 50هزار نفری راه اندازی شده است و این مخازن برای تصفیه این میزان آب است.

وی افزود: در چند روز گذشته علی رغم نزول رحمت الهی و بالا رفتن کدورت آب در سرچشمه سراب تا 80ntuدر تصفیه خانه این میزان به زیر 1ntuرسید.

 

فرماندار هرسین تصریح کرد: ابن روزها افت فشار آب شرب در هرسین باعث نگرانی مردم شده است، سرانه مصرف ما در شهر هرسین بجای 193لیتر، 375لیتر در شبانه روز است که باعث کاهش آب در دو مخزن شمالی و جنوبی می شود و باعث میشود مناطقی که در  ضلع شمالی هستند آب آنها یا قطع میشود یا افت فشار پیدا می کنند.

 

شاه آبادی اظهار داشت: در این راستا سه روش در نظر گرفته شده اول رعایت الگوی مصرف توسط مردم،  دوم: قطع آب در ساعاتی از شب تا اوایل صبح و سوم: راه اندازی یک مخزن سوم در هرسین برای ذخیره سازی آب در یک یا دو سال آینده است.

 

به فرض درست بودن اظهار نظر اخیر مسئولین در خصوص پیک مصرف آب در هرسین و رد کردن اظهار نظرهای خود در مصاحبه های قبلی این سوال مطرح میشود که آیا مشکل اصلی به ناکارآمدی مسئولین در عدم برآورد صحیح از وضعیت شهر بر میگردد یا بالا رفتن مصرف مردم  در زمانی که هنوز فصول گرم سال و مصارف آنچنانی ایجاد نشده است.

 

حسن سلیمانی نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز گله مندی از وضعیت به وجود آمده در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت: بنا به اعتمادی که ما به سیستم اجرا داشته ایم، آقای تخت شاهی به عنوان مدیر کل آبفای استان کرمانشاه بیان کردند که تصفیه خانه را طوری درست کرده ایم که دیگر نیاز به قطعی آب و افت فشار نباشد.

وی افزود: هزینه تأمین شده برای این پروژه 5500میلیون تومان تقاضا شده که حدود 7میلیارد تومان تخصیص گرفته شده است، حالا بعد از مدت ها عنوان کردند که کار تمام شده و آماده افتتاح است.

 

نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان هم که پروژه افتتاح شده و باید پاسخگو باشند، اگر هزینه ای می شود سازمان بازرسی باید وارد شود  و بررسی کند که آنچه که عنوان شده با آنچه که ایجاد شده منطبق است یا نه، اگر هست که مشکلی نیست اگر نباشد باید دید که چرا اینچنین شده است.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: محاسبه به این معنی است که باید میزان مصرف استفاده آب در زمان های مختلف در هرسین برآورد میشد و بر اساس آن کار انجام میشد نه اینکه الان بیایند و به مردم بگویند مصرف آب شما زیاد است.

 

به گزارش دیوانگاه: علی رغم ایجاد مشکلات در فرایند ایجاد یک پروژه تا به نتیجه رسیدن آن اما به نظر میرسد کمترین انتظار مردم از مسئولین شفاف سازی و دوری از فرا فکنی و پذیرفتن مسئولیت انجام کارهاست نه مقصر جلوه دادن مردم به دلیل افزایش مصرف!