احداث مجتمع گلخانه ای روستای حیدر آباد بخش بیستون/

بازوند: کلنگ زنی هایی که منجر به تعطیلی پروژه ها می شود موجب بی اعتمادی مردم است /باید درطول چهار سال 400هکتار از اراضی استان را تبدیل به کشت گلخانه ای کنیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29424|22:14 - 1397/02/13
نسخه چاپی
بازوند: کلنگ زنی هایی که منجر به تعطیلی پروژه ها می شود موجب بی اعتمادی مردم است /باید درطول چهار سال 400هکتار از اراضی استان را تبدیل به کشت گلخانه ای کنیم
با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی و و مسئولین شهرستان مراسم احداث مجتمع گلخانه ای روستای حیدر آباد بخش بیستون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی و و مسئولین شهرستان مراسم احداث مجتمع گلخانه ای روستای حیدر آباد بخش بیستون برگزار شد.

 

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاح گلخانه روستای حیدرآباد بخش بیستون از توابع شهرستان هرسین اظهار داشت: همانطور که میدانیم سرمایه یک جریان سیال است و باید شرایط مهیا باشد که بتوان سرمایه گذاری ایجاد کرد اگر موانعی در سر راه آن باشد می تواند در جای دیگر اینکار را انجام دهد و همه می دانیم که سرمایه گذاری با امکانات دولتی امکان پذیر نیست.

 

وی افزود:  اعتبارات تخصیص داده شده به استان کرمانشاه در طول این چهل سال از همدان بیشتر بوده است، نرخ بیکاری در آنجا تک نرخی است ولی ما نزدیک به 25درصد است.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه تصریح کرد:  معنی این حرف این است که توسعه و اشتغال را بخش خصوصی ایجاد می کند، کلنگ زنی در کشور ما و کشورهای جهان سوم کلمه خوبی نیست و گاهاً مردم خاطره خوبی از کلنگ زنی ها ندارند در حالی که کشورهای توسعه یافته به کلنگ زنی ها خیلی اهمیت می دهند به جهت اینکه اینکار می تواند امید را ایجاد کند.

 

بازوند در ادامه اظهار داشت: کلنگ زنی هایی که منجر به تعطیلی پروژه ها می شود موجب بی اعتمادی مردم است و مردم احساس می کنند که دولت و مدیران برنامه ای ندارند، ما از آقای محمدی مسئول پروژه انتظار داریم که عملیات اجرایی را طوری برنامه ریزی کنند که به سمت بی اعتمادی مردم نرود.

 

وی افزود: ما یک کشاورزی سنتی، معیشتی داریم امروز برای اقتصاد در این حوزه باید به سمت یک کشاورزی صنعتی، اقتصادی رفت و برای عبور از این عرصه یکی از کانال های اصلی حرکت به سمت کشت های گلخانه ای است که ارزش افزوده بالایی ایجاد می کند.

 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد:  اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد بلند مدت اقتصادی در برخی از جاهای آن سخن از جهش اقتصادی به میان آمده است این پروژه مصداق آن جهش اقتصادی است.

 

بازوند بیان داشت: کشاورزان عزیز نگران نباشند این پروژه قطعاً باید در سفره مردم نمود پیدا کند و حتما حق و حقوق آنها رعایت خواهد شد.

 

وی افزود:  طرحی در دست اقدام است که باید درطول چهار سال نزدیک به 400هکتار از اراضی را تیدیل به کشت گلخانه ای کنیم واقعیت این است که سهم استان در کشت های گلخانه ای بسیار کم است.