بیانیه فرمانده سپاه ناحیه و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هرسین به مناسیت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29417|12:57 - 1397/02/10
نسخه چاپی
بیانیه فرمانده سپاه ناحیه و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هرسین به مناسیت هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم
فرمانده سپاه ناحیه و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هرسین به مناسبت 12اردیبهشت ماه روز معلم و آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیانیه های جداگانه ای صادر کردند

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در پیامی  روز معلم (سالروز شهادت استاد علامه شهید مرتضی مطهری) و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه را گرامی داشت .

 

در این پیام آمده است...

 

شهید مطهری(ره) یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها کرد.

 تالیف آثار ارزشمند مذهبی در اخلاق، فلسفه وعرفان، موجب  شناساندن چهره شفاف و اصیل اسلام ناب محمدی و کنار زدن پرده های جهل و انحراف از مذهب، ضلالت و گمراهی کج اندیشان کمونیست والتقاطیون زمان خود شد که توانست در این راستا خدمتی بزرگ به جامعه انجام دهد.

 

بی تردید موفقیت روز افزون و مستمر پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های ماموریت ها و و ظایف محوله مرهون تعالیم وآموزه های فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و مجاهدت های خستگی ناپذیرروحانیت متعهد و عالمان دانا و توانایی مثل شهید مطهری(ره) است.

 

درس امروز ما از شهید مطهری(ره) و اندیشه های الهی این مرد بزرگ این است که با علم و شناخت، تعالیم مذهبی و مکتبی خود را بپذیریم و با دوری از طرز فکر عوامانه که بعضا با خرافه وانحراف همراه است، به بصیرت و بالندگی فکری و معنوی دست یابیم تا هم باعث نجات و خوشبختی خود هم موجب رهایی دیگران از بند  کج اندیشی ها و انحراف شویم .

 

فلسفه ورمز نام گذاری این روز به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد ولایتمدار است. تنها در سایه تعمیق چنین اندیشه‌ای است که سپاه می‌تواند انسانهایی را تربیت نماید که علاوه بر رشد و تعالی سازمان خود، در پیشروندگی و پیش‌برندگی انقلاب نقش فعّال ایفا نماید و در عرصه‌های مختلف حتی اقتصاد مقاومتی که از دغدغه‌های مهم ومطالبه جدی رهبری معظم حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی است پیشگام باشد.

 

در ادامه حجت الاسلام جعفری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هرسین نیز در بیانیه ای جداگانه ضمن گرامیداشت این ایام اظهار داشت: اولین معلم و مربی انسان، خالق و آفریدگار اوست.بنابراین روز معلم روز توجه به حق تعالی و معلم اول انسان و روز بزرگداشت علم، عالم، معلم و متعلم است و  ظرافت و زيبايي كار معلمان در عرصه تعليم و تربيت ستودني است.

 

وی افزود: 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری (ره)، روز معلم و آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه است و فلسفه نامگذاری سالروز شهادت آیت الله مطهری (ره) به عنوان روز عقیدتی ـ سیاسی در سپاه را ناشی از پیوند عمیق و سترگ پاسداران انقلاب با افکار و شخصیت نافذ و جریان ساز آن فیلسوف بزرگ و اندیشمند فرزانه است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هرسین تصریح کرد: بی تردید بالندگی و سلحشوری مستمر پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های پرخطر مأموریت ها و وظایف محوله مرهون تعالیم و آموزه های فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و مجاهدت خستگی ناپذیر روحانیت متعهد و عالمان دانا و توانایی چون استاد مطهری است که تربیت یافته واقعی مکتب ولایت فقیه و خمینی کبیر (ره) محسوب می شود.