امام جمعه هرسین :

حضور 70درصدی جوانان و نوجوان در مراسم اعتکاف امسال در هرسین/ در موضوع هسته ای دولت باید حواسش جمع باشد که فریب دشمن را نخورد

سرویس: سیاسیکد خبر: 29352|18:18 - 1397/01/17
نسخه چاپی
حضور 70درصدی جوانان و نوجوان در مراسم اعتکاف امسال در هرسین/ در موضوع هسته ای دولت باید حواسش جمع باشد که فریب دشمن را نخورد
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: حدود 70درصد از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف امسال را همین قشر جوان و نوجوان قرار دادند و این بیانگر این است که جوان ما مناجات را دوست دارد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف در هرسین اظهار داشت: مردم نشان دادند که مناجات و عبادات اهمیت بالایی دارد و در این ایام پشت پا زدند به تفریح و استفاده از لذت های حلال و در مساجد معتکف شدند، این یکی از بزرگترین سرمایه های ما در نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: انشاالله که خداوند متعال مسئولین ما را قدردان این مردم به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز قرار دهد که حدود 70درصد از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف امسال را همین قشر جوان و نوجوان قرار دادند و این بیانگر این است که جوان ما مناجات را دوست دارد.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) در زمان خلافت عباسیان و در شرایط سختی قرار داشتند و مناظراتی در آنزمان انجام دادند که بوسیله آن از کیان تشیع دفاع کردند، منابع شیعه و سنی حلم، عبادت، بردباری و بخشندگی امام را ستایش کردند و او را عابد و عبد صالح لقب دادند.

 

حجت الاسلام اجرایی در خصوص سخنرانی سید حسن نصرالله در جمع ایرانیان مقیم لبنان اظهار داشت: ایشان در این سخنرانی فرمودند که قدر نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را بدانید.

 

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی شیعه در لبنان قدرت پیدا کرد و امروز وضعیت حزب الله لبنان به جایی رسیده است که جزء قدرت های خاورمیانه است و رژیم صهیونیستی هم از آن می ترسد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد : سید حسن نصرالله در این سخنرانی فرمودند: این اقتدار به واسطه خون شهدای ما و قدرت جمهوری اسلامی نیست بلکه فقط بواسطه یک کلمه و آن ولایت فقیه است که به ما هویت و قدرت داده است.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به 20فرودین روز فناوری هسته ای اظهار داشت: یکی از نشانه های قدرت جمهوری اسلامی همین بحث فناوری هسته ای است که برکات صلح آمیزی برای جمهوری اسلامی دارد و دولت هم باید حواسش جمع باشد که فریب دشمن را نخورد، دشمن به دنبال این است که امتیازاتی که بدست آورده ایم را از ما بگیرد.

 

وی در خصوص سالروز قطع رابطه با آمریکا افزود: این روز برای ما روز مبارکی بود و قطع کننده این ارتباط هم خود آمریکایی ها بودند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  قاطع ترین و صریح ترین موضع در قبال این قطع رابطه را امام خمینی(ره) اتخاذ کردند و به دنبال آن سایر گروه های سیاسی هم موضعگیری کردند و امام(ره) آنرا به فال نیک گرفت.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: امام خمینی(ره) در این خصوص فرموند: پیام قطع رابطه آمریکا با ایران را دریافت کردم و اگر کارتر در تمام عمر خود کاری کرده باشد که به خیر و صلاح مظلوم باشد همین قطع رابطه است و ما آنرا به فال نیک میگیریم.

 

وی با اشاره به شعار سال( حمایت از کالای ایرانی)اظهار داشت: حمایت کنیم از کالای ایرانی و فروشنده کالای ایرانی بفروشد و خریدار کالای ایرانی بخرد، برخی از مسئولین ظرفیت ها و توانمدیهای داخلی را باور ندارند و این از موانع تولید است.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: بهانه گیری ها را کنار بگذاریم و فقط کالای ایرانی بخریم که این باعث تقویت اقتصاد داخلی میشود.