امام جمعه هرسین :

ای کاش در خصوص مشکل اشتغال ثمرات بیشتری می دیدیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29308|18:53 - 1396/12/25
نسخه چاپی
ای کاش در خصوص مشکل اشتغال ثمرات بیشتری می دیدیم
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: توقعات از خیلی مدیران بیشتر بود ای کاش در خصوص مشکل اشتغال ثمرات بیشتری می دیدیم که این وضعیت فاجعه آمیز را قدری کاهش می دادیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و سالروز بمباران شیمیایی حلبچه در سال 1366توسط رژیم بعث عراق اظهار داشت: این حوادث را باید بخوانیم و عبرت بگیریم و خدا را شکر کنیم که انقلاب اسلامی چنان قدرتی پیدا کرده است که بر اساس اسلام و قران از ملت های مظلوم مسلمان دفاع می کند.

 

وی افزود: اگر در 30سال پیش چنین اتفاقی افتاد دیگر انقلاب اسلامی اجازه ایجاد چنین حوادثی را به کسی نمی دهد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: امروز سوریه به عنوان یک کشور اسلامی به واسطه جمهوری اسلامی نجات پیدا کرد، آمریکا با همکاری برخی از کشورهای منطقه مثل عربستان در صدد تسلط بر این کشور بودند غافل از اینکه جمهوری اسلامی اجازه حضور مستکبرین را در منطقه نمی دهد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: جا دارد یاد و خاطره شهدای عزیزمان را هم گرامی بداریم، اگر ما امروز کار فرهنگی انجام می دهیم در حالی که امنیت و اقتدار داریم و از مدیریت نظام جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر کمک گرفته می شود همه اینها به برکت خون شهداست.

 

وی ضمن تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رجب و میلاد امام باقر(ع) فزود : یکی از کارهایی که بایستی در ایام ولادت و شهادت ائمه انجام داد اینست که به کلمات آنها مراجعه کنیم که بتوانیم دنباله رو آنها باشیم.

 

حطیب جمعه هرسین در خصوص روز اولین فرودین ماه سال97 و تقارن آن با سالروز شهادت امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: مراعات کنیم که خدایی ناکرده حرمت شکنی صورت نگیرد البته این موضوع منافاتی با دید و بازدیدها ندارد ولی بهتر است مراعات کنیم که حرمت این روزها حفظ شود.

 

حجت الاسلام اجرایی ضمن تشکر از تلاش مدیران و مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی در سال96اظهار داشت: خیلی از مسئولین ما انصافاً جهادی کار کردند و انشاالله که خداوند در سال جدید توفیق خدمت بیشتر را آنها بدهد.

 

وی افزود: توقعات از خیلی مدیران بیشتر بود ای کاش در خصوص مشکل اشتغال ثمرات بیشتری می دیدیم که این وضعیت فاجعه آمیز را قدری کاهش می دادیم.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  تفاوت استان کرمانشاه با استان های همجوار بسیار زیاد است ظرفیت های استان لرستان با کرمانشاه تفاوت چندانی ندارد ولی می بینیم که نرخ بیکاری در آنجا 11درصد است ولی در کرمانشاه 25درصد بیکاری وجود دارد باید تلاش های بیشتری به خصوص در حوزه کشاورزی صورت گیرد و البته مردم هم باید در کنار مسئولین تلاش کنند.

 

وی افزود: گاهی اوقات وقتی از بیکاری بحث می شود یک نفر می آید و با 200دار قالی خانم هایی را که در خانه هستند را مشغول می کند بعد می گوید که آمار را تکان دادیم برای این خانم کار ایجاد کردن هنر نیست اگر زن بد سرپرست و بی سرپرست هست اینها باید شناسایی شوند.

 

خطیب جمعه هرسین ضمن تشکر از زحمات نماینده مجلس، فرماندار و مجموعه شهرداری و شورای شهر اظهار داشت: شهردار هرسین امروز در سخنرانی قبل از خطبه مطالب خوبی عنوان کردند و امیدواریم که بتوانند با همکاری خوبی که در این مجموعه وجود دارد زخم های این شهر را درمان کنند