امام جمعه هرسین :

همه باید کمک کنند تا خانواده ای فقیر در ایام نوروز نداشته باشیم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29285|17:28 - 1396/12/18
نسخه چاپی
همه باید کمک کنند تا خانواده ای فقیر در ایام نوروز نداشته باشیم
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: همه باید کمک کنند تا خانواده ای فقیر در ایام نوروز نداشته باشیم

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و به خصوص سالروز ولادت اسوه زنان عالم حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه و سرور زنان عالم است که با آمدنشان فصل جدیدی را در عالم آغاز کردند و به همین دلیل حضرت امام خمینی(ره) این مناسبت را به نام روز زن نامگذاری کردند و این اهمیت این جنس و توجه اسلام را به زن نشان می دهد.

 

وی افزود: شربف ترین شغل عالم را برای زنان انتخاب کرده اند و آن تربیت فرزند است، زن وظیفه بزرگ انسان سازی را بر عهده دارد، باید حواسمان باشد گاهی اوقات نگاه ما به زن تحت تأثیر غرب قرار نگیرد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  غرب به زن به عنوان یک کالا نگاه می کند در حالی که اسلام جایگاه بالایی برای زن در نظر گرفته است، اسلام می گوید در عین مشارکت اجتماعی زن می تواند در جامعه فعالیت داشته باشد اما مسئله و وظیفه اصلی خود یعنی تربیت فرزند و همسرداری را هم فراموش نکند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه با اشاره به 20اسفند و روز راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور پدیده خوبی است که کارکردهای مختلفی دارد که در ان خاطراتی از دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان تداعی می شود و این بسیار مهم است.

 

وی در خصوص 22اسفند و روز شهدا افزود: تأسیس بنیاد شهید در سال 58 و به دستور امام خمینی(ره) صورت گرفت و شهرستان هرسین مفتخر است که 300شهید را تقدیم انقلاب کرده است که آثار و برکاتی دارد.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: ایجاد عاملی دفاعی و بازدارنده در برابر رفتار خصمانه دشمنان، داشتن امنیت و ثبات در کشور و افزایش قدرت نظام اسلامی را از جمله برکات وجود شهدا عنوان کردند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه با اشاره به جشن عاطفه ها اظهار داشت: در این شهرستان نیازمندان و فقرای زیادی وجود دارد و و همه باید کمک کنند تا خانواده ای نداشته باشیم که در ایام نوروز وضعیت بدی  داشته باشد.

 

وی با اشاره به بحث معادن در هرسین افزود: موضوع معادن دو سویه است از طرفی باید باشد و به دلیل ثروت ساز بودن توسعه پیدا کند، اگر معادن با مراعات قانون و هنجارها ایجاد شود می تواند  اشتغال ایجاد کند و در طرف مقابل هم صاحبان معادن باید مراعات کنند و مدیران هم شدیدترین نظارت ها را داشته باشند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  خبرهایی وجود دارد که برخی از معادن در هرسین منایع طبیعی و مراتع مردم را تخریب کرده اند و این موضوع مردم را بدبین کرده است از مدیران نظارتی می خواهیم هم در بحث توسعه معادن کمک کنند و هم در جلوگیری از تخریب معادن نظارت بیشتری داشته باشند.