امام جمعه هرسین :

پیام راهپیمایی 22بهمن استقامت بر استکبار ستیزی و عدالت اجتماعی بود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29223|17:46 - 1396/11/27
نسخه چاپی
پیام راهپیمایی 22بهمن استقامت بر استکبار ستیزی و عدالت اجتماعی بود
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در راهپیمایی 22بهمن که استقامت بر استکبار ستیزی و عدالت اجتماعی پیام آن بود ، مردم به ندای رهبری لبیک گفتند و باید قدردان این مردم بود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و سوم اسفند سالروز کودتای انگلیسی رضاخان اظهار داشت: امام خمینی(ره) به عنوان رهبر بیدار و موسس نهضت اسلامی ما فرمودند: من از همان ابتدا از کودتای رضاخان تا به امروز شاهد همه مسائل بودم ، رضاخان از همان ابتدا که امد ما شک نداشتیم که یک ادم عامی بود و آنقدر شعور سیاسی نداشت و دیدند خوب می شود او را آلت دست قرار داد و کودتا کردند.

 

ایشان افزود:  آغاز کار رژیم پهلوی از سال 1299بود و حکومت رضاخان تا 1320به طول انجامید، اولین کار او در بدو ورود اسلام ستیزی بود و به عنوان مدعی آزادی کشور شروع به از بین بردن اصل اسلام کرد.

 

خطیب جمعه هرسین فساد جوانان، از بین بردن استقلال کشور، از بین بردن اعتماد به نفس کشور، کشف حجاب،تضعیف روحانیت، تخریب کشاورزی، از جمله کارهایی عنوان کرد که در دوره رژیم منحوس پهلوی انجام شد و در نهایت رضاخان توسط خود انگلیس به جزیره موریس تبعید شد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: مردم ایران آنزمان از رفتن رضاخان خوشحال شدند ولی کشورهای مستکبر آمدند و پسر او یعنی محمد رضا را به جای او گذاشتند و لازم است که انسان تاریخ را مطالعه کند و از آن عبرت بگیرد که چه اتفاقاتی دراین کشور رخ داده است و خدا را شاکریم که اکنون وارد 40سالگی انقلاب شده ایم.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از حضور پرشور و حماسی مردم هرسین در راهپیمایی 22بهمن افزود: باید تشکر کرد از حضور پرشور مردم هرسین و ملت ایران در راهپیمایی 22بهمن که استقامت بر استکبار ستیزی و عدالت اجتماعی پیام آن بود که مردم به ندای رهبری لبیک گفتند و باید قدردان این مردم بود.

 

امام جمعه هرسین در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرمودند:  اگر میخواهید مبارزه اساسی با آمریکا داشته باشید باید دو کار انجام داد، اول: فساد ستیزی و دوم: خدمت به مردم که مقام معظم رهبری بارها روی آن تأکید داشته اند.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طلیعه 40سالگی انقلاب نکاتی را بیان فرمودند که باید حواسمان باشد اول اینکه فرمودند: راهپیمایی22بهمن یک حادثه بزرگ و خیره کننده است  دوم فرمودند: پر جمعیت تر و پرشورتر از سالهای قبل خواهد بود  و سوم اینکه فرمودند که مردم پاسخ دندان شکنی به دشمنان می دهند.

 

ایشان افزود: مردم زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ دنیا کشیدند و پایبندی به آرمانهای امام راحل(ره) را با صدای بلند فریاد زدند و باید قدردان این مردم انقلابی و وقت شناس بود.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: انقلاب اسلامی باعث شد که اسلام در دنیا قدرت پیدا کند، تا قبل از انقلاب غده سرطانی رژیم صهیونیستی روزانه تهدید میکرد و چندین بار وارد کشورهای سوریه و لبنان شد و در جنگ شش روزه چندین کشور عربی را اشغال کرد و کسی نبود که جلوی این کشور غیر قانونی و غاصب را بگیرد.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: از وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید علی رغم اینکه با رژیم صهیونیستی هم مرز نیستیم ولی قدرت معنوی انقلاب باعث شد که کشورهای حوزه مقاومت قدرت پیدا کنند.

 

ایشان افزود:  هفته گذشته سوریه ضرب شصتی به صهیونیست ها زد و یک فروند هواپیمای اف16را توسط پایگاه موشکی خود هدف قرار داد، سرنگونی این هواپیما قاعده جنگ در سوریه را تغییر داد.