به بهانه ابلاغیه اخیر دولت؛

چتر حفاظت سایبری ایرانی می شود/ شلیک آنتی ویروس بومی به سمت بدافزارها

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29218|09:51 - 1396/11/26
نسخه چاپی
چتر حفاظت سایبری ایرانی می شود/ شلیک آنتی ویروس بومی به سمت بدافزارها
بر اساس ابلاغ هیئت دولت دستگاه ها و سازمان های دولتی ملزم به استفاده از آنتی ویروس های بومی شده اند.

به گزارش دیوانگاهبه نقل از مرضاد، با ابلاغ هیئت دولت دستگاه ها و سازمان های دولتی ملزم به استفاده از آنتی ویروس های بومی شده اند؛ دستورالعمل مذکور به منظور حفظ امنیت در سیستم های کامپیوتری صادر شده است.

لزوم استفاده از آنتی ویروس پادویش

سید هادی سجادی؛ معاون امنیت فناوری اطلاعات ایران گفت: دستگاه های اجرایی باید از آنتی ویروس پادویش استفاده کنند.

پادویش تنها ضد بدافزار ایرانی مطرح در سطح جهان

محمدرضا فرجی، جانشین فرماندهی قرارگاه سایبری نیز گفت: تنها ضد بدافزار ایرانی که در سطح جهانی مطرح است همان آنتی ویروس پادویش است البته ضد بد افزار های دیگری هم هست اما بر روی این محصول بیشتر کار شده است.

فرجی گفت: ما انحصار در ضد بدافزار نداریم ما باید به خود بیالیم چون یک محصول راهبردی که برای کشورها به عنوان سرمایه راهبردی است در اختیار داریم.

وی افزود: بعد از اینکه این محصول در نمایشگاه پدافند سایبری و دیگر مکان ها عرضه شد سایر کشورها دامپینگ کردند بنابراین این محصول حداقل توانست بسیاری از قیمتها را بشکند.

یکی از ملزومات درست استفاده از آنتی ویروس بومی است

محسن کیان، کارشناس آی تی گفت: یکی از ملزومات درست استفاده از آنتی ویروس بومی است اینکه ما از محصولات داخلیحمایتکنیم میمون و مبارک است استفاده از آنتی ویروس داخلی مسلتزم یک آزمایشگاه برای بررسی آنتی ویروسهای خارجی است که بدانیم آنها چه رصد می کنند وقتی به ما متصل می شوند ما از حوزه بین المللی وارد عمل می شویم.

رد شائبه انحصاری بودن آنتی ویروس

سجادی، معاون فناوری اطلاعات در پاسخ به شائبه انحصار گفت : در حال حاضر محصول داخلی دیگری در حوزه آنتی ویروس نداریم.

تلاش برای راه اندازی یک مرکز یک پارچه

فرجی پور، جانشین فرماندهی قرارگاه سایبری گفت: از سالها پیش دانشگاه هایی نظیردانشگاه صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و امام حسین(ع)در کشور مراکزی به نام آپا آگاهی بخشی، پایش و آموزش و آزمایشگاهی برای پایش فضای سایبری داشته اند اما مرکز واحد یک پارچه ای وجود ندارد بنابراین در صدد فراهم کردن چنین فضایی هستیم.

به گزارش مرصاد ،سوالات زیادی در این حوزه مطرح است از جمله معیار سنجش آنتی ویروس های داخلی چیست و تعداد شرکتهای شناسایی شده در این حوزه چند تا است بر همین مبنا پاسخ گویی به موقع و دقیق مسئولان از یک سو و هماهنگی دستگاه های مختلفاز سوی دیگرمی تواند باعث به ثمر نشستن این کار راهبردی در کشور شود که اگر درست اجرا شود طی چند سال آینده نمود بیشتری می یابد.