اولين جلسه ستاد خدمات سفرهاي نوروزي شهرستان هرسين برگزار شد/

ميرزاحسيني : كميته هاي 10 گانه ساماندهي و معرفي شدند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29104|14:49 - 1396/10/24
نسخه چاپی
ميرزاحسيني : كميته هاي 10 گانه ساماندهي و معرفي شدند
با حضور معاون فرماندار ، و مسئولین اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اولين جلسه ستاد خدمات سفرهاي نوروزي شهرستان هرسين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، با حضور معاون فرماندار ، معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي استان ، صنايع دستي و گردشگري استان ، كارشناسان پايگاه جهاني بيستون ، جمعي از مسئولين ادارات و روساي بانك ها اولين جلسه ستاد خدمات سفرهاي نوروزي شهرستان هرسين در محل سالن جلسات فرمانداري تشكيل شد.

 

در آغاز جلسه نجف ميرزا حسيني معاون فرمانداري شهرستان هرسين طي سخناني اظهار داشت : با توجه به جايگاه ويژه و تنوع آثار تاريخي در شهرستان هرسين بر آنيم تا نوروزي متفاوت را براي مسافران و گردشگران رقم بزنيم و اميدواريم با تمهيداتي كه در اين ستاد اتخاذ خواهد شد شاهد حضور بيش از پيش گردشگران در اماكن تاريخي و گردشگري اين شهرستان باشيم.

 

ميرزاحسيني بيان داشت : قرار گرفتن شهرستان هرسين در قسمتي از كريدور سراسري شمالغرب به جنوب غرب ، توسعه و چهار بانده شدن محور هرسين به پليس راه كرمانشاه – همدان و قرار گرفتن اين شهرستان در مرز بين استان كرمانشاه و لرستان باعث تسهيل در ورود مسافران به شهرستان هرسين و استان كرمانشاه خواهد شد و ارائه خدمات و معرفي جاذبه هاي گردشگري در مسيرهاي مذكور از جمله موضوعات مهمي است كه مي بايست در جلسات آتي بصورت ويژه به آن پرداخته شود.

 

وي همچنين تصريح كرد : معرفي هرچه بيشتر ظرفيت هاي گردشگري تأثيرات مثبتي در فعاليت هاي اقتصادي در مناطق هدف خواهد داشت .

 

تشكيل كميته هاي 10 گانه ، تقويت تبليغات محيطي ، ساماندهي پاركينگ و استقرار خودپردازهاي سيار در مجموعه گردشگري بيستون ، معرفي هرچه بيشتر گليم و صنايع دستي مختص به شهرستان هرسين در غرفه هاي پيش بيني شده و مستقر در مجموعه گردشگري بيستون ، ارتقاء وضعيت بهداشتي مناطق گردشگري از ديگر مصوبات و موضوعاتي بود كه توسط ميرزاحسيني به آنان پرداخته شد.

 

در ادامه عليرضا مرادي بيستوني معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان كرمانشاه به تشريح برنامه هاي اداره كل متبوع خود در راستاي اجراي سياست هاي ستاد خدمات سفرهاي نوروزي پرداخت و بر هماهنگي بين بخشي ادارات عضو ستاد تأكيد كرد.

 

مرادي بيستوني افزود : شهرستان هرسين به دليل وجود آثار متعدد تاريخي و قرار گرفتن در محورها و مسيرهاي مواصلاتي نقشي مهم و كليدي از لحاظ جذب گردشگر در استان كرمانشاه دارد.

 

عليرضا مرادي بيستوني بيان داشت : در سطح استان كرمانشاه شهرستان هرسين بيشترين پتانسيل را از لحاظ توسعه صنعت گردشگري و توريسم دارد.

 

وي در پايان سخنانش از ارائه تسهيلات 4 تا 6 درصد با بازپرداخت زماني 6 ساله جهت ساخت اقامت گاههاي بوم گردي در روستاههاي داراي ظرفيت هاي گردشگري خبر داد .