جلسه شورای اشتغال در هرسین برگزار شد/

شاه آبادی : ما معتقدیم تا خود مردم عزم نکنند امکان ایجاد اشتغال پایدار وجود ندارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 29060|16:22 - 1396/10/16
نسخه چاپی
شاه آبادی : ما معتقدیم تا خود مردم عزم نکنند امکان ایجاد اشتغال پایدار وجود ندارد
با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولین شهرستان جلسه شورای اشتغال در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولین شهرستان جلسه شورای اشتغال در هرسین برگزار شد.

 

شاه آبادی فرماندار هرسین در این جلسه اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بحث اشتغال پایدار است.

 

در شهرستان هرسین بیشترین توجه در بحث اشتغال به زیرساخت هاست و البته ما معتقدیم تا خود مردم عزم نکنند امکان ایجاد اشتغال پایدار وجود ندارد.

 

البته در این میان وظیفه ما این است که باید شرایط لازم را ایجاد کنیم، در طول سال جاری در حوزه های مختلفی مثل، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، تعاون، کمیته امداد و سپاه تسهیلات ارزان قیمت در راستای ایجاد اشتغال ایجاد شده است که لازم است جمع بندی انجام شود که میزان تسهیلات پرداخت شده است.

 

بحث امروز در خصوص اشتغال پایدار روستایی و عشایری است بر اساس آماری به استان ابلاغ شده است 176میلیارد تومان در بحث اشتغال پایدار اختصاص یافته که سه شاخص درصد بیکاری جمعیت روستایی و عشایری و شهرهای زیر 20هزار نفر و محروم بودن مناطق در این خصوص در نظر گرفته شده است.

 

بر اساس جدولی که در حوزه شهرستان به ما داده شده است از  میزان اعتباراتی که به استان اختصاص داده شده است 5میلیارد و 100میلیون تومان سهم هرسین است که البته اگر میزان درخواستی طرح ها از این میزان هم بیشتر باشد مشکلی برای تأمین آنها از طریق استان نیست.

 

ما امیدواریم با توجه به ظرفیت های خوبی که در حوزه کشاورزی و گزدشگری در هرسین وجود دارد بتوانیم اشتغالزایی خوبی در این زمینه ایجاد کنیم.