امام جمعه هرسین :

طبیعی است که اعتراض به سوء مدیریت حق مردم است/ ما باید شکرگذار این مردم عزیز ، مومن، بصیر و فهمیده باشیم

سرویس: سیاسیکد خبر: 29057|17:53 - 1396/10/15
نسخه چاپی
طبیعی است که اعتراض به سوء مدیریت حق مردم است/ ما باید شکرگذار این مردم عزیز ، مومن، بصیر و فهمیده باشیم
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: طبیعی است که اعتراض به سوء مدیریت حق مردم است، مردم گاهی اوقات می توانند نسبت به گرانی و سوء مدیریت اعتراض کنند این اشکالی ندارند و این حق طبیعی مردم است، اما این اعتراض ها با آشوب فرق دارد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته در سخنانی به مناسبت های پیش رو پرداخت و اظهار داشت: 16دیماه شهادت حماسی شهدای هویزه و روز شهدای دانشجو است و به همین مناسبت جا دارد یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی را گرامی بداریم.

 

ایشان در ادامه با اشاره به 17دیماه 1314سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب افزود: مبارزه با حجاب مبارزه با اصل اسلام است که رضاخان آنرا مدیریت کرد، شاید هیچ توطئه ای به پلیدی توطئه کشف حجاب در تاریخ معاصر ایران نتوان پیدا کرد، توطئه ای که رضاخان بنیانگذار آن بود.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: آتاتورک به همراه رضاخان همزمان این طرح را کلید زدند که البته آتاتورک در آنجا موفق شد ولی رضا شاه نتوانست و مردم ایران هم مردمی نبودند که با فشار بتوان آنها را وادار به این کار کرد.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز قیام خونین 19دی در قم بیان داشت: مردم قم به مقاله ساواک بر ضد امام خمینی(ره) اعتراض کردند که این حرکت اولین اقدام بزرگ بر علیه دستگاه فاسد و ضد دین پهلوی بود که تعدادی از بهترین جوان ها در این حرکت به شهادت رسیدند و این موضوع حرکت اقدام را سریعتر کرد.

 

ایشان در ادامه با اشاره به 21دیماه سالروز ترور و شهادت دانشمند هسته ای شهید احمدی روشن افزود: ما باید قدردان تلاش ها و مجاهدت های این شهدا باشیم و بدانیم که دشمن هیچگاه نمی خواهد پیشرفت و رشد ما را ببیند.

 

خطیب جمعه هرسین در خصوص آشوب های اخیر در برخی از مناطق کشور خاطرنشان کرد: دشمن اجازه سوء استفاده را به خود داد ولی موفق نشد به این خاطر که مردم عزیز ما بیدار هستند، بارها استکبار آمده و راه مبارزه با این ملت را امتحان کرده است.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به نحوه شکل گیری این اتفاقات اظهار داشت: به دنبال فراخوان سایت ها و کانالهای معاند که طلبکاران موسسات مالی را به تجمع در مشهد دعوت کرده بودند این تجمع در ابتدا شکل نگرفت که در ادامه در روز پنجشنبه باز هم مردم را دعوت کردند و در نهایت تجمعی در برخی از شهرهای کشور شکل گرفت که اصل موضوع اعتراض در خصوص طلبکاران موسسات مالی بود.

 

ایشان در ادامه افزود: این اعتراضات در ادامه گسترده تر شد و به شهرهای با جمعیت بیشتر هم کشیده شد که تجمعات چند صد نفری شکل گرفت که با هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی این تجمعات کنترل شد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: متأسفانه عده ای از مردم که اغلب افراد زیر 30سال بودند از کار دشمن غافل شدند و و تجمعاتی شکل گرفت که آرام آرام شعارهایی در انها شنیده می شد که اصل نظام را مورد هدف قرار می داد.

 

 حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: شبکه های ضد انقلاب مثل آمد نیوز آمدند و ورود پیدا کردند و سعی کردند که این تجمعات را مدیریت کنند و تأثیر بگذارند بر آن اهدافی که خودشان دنبال می کردند.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنانش افزود: متأسفانه در جامعه ما عواملی وجود دارد که برخی اوقات دشمن به خود اجازه می دهد که بوسیله آنها بر فکر جوانان ما تأثیر بگذارد که از آنجمله انها می توان به تورم، مشکلات موسسات مالی، بیکاری، فساد، احساس تبعیض و برخی از عوامل روانی اشاره کرد.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: طبیعی است که اعتراض به سوء مدیریت حق مردم است، مردم گاهی اوقات می توانند نسبت به گرانی و سوء مدیریت اعتراض کنند این اشکالی ندارند و این حق طبیعی مردم است، اما این اعتراض ها با آشوب فرق دارد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: عده ای آمدند و پرچم جمهوری اسلامی را آتش زدند و به اماکن عمومی خسارت وارد کردند و آنطرف هم دشمنان ما نشستند و حمایت کردند و کف زدند.

 

ایشان با اشاره به حمایت برخی افراد وطن فروش خارج نشین از این آشوب ها افزود: به خیال خودشان مردم با اینها همراهی می کنند و نظام ما از بین می رود، اینها خواب های پریشانی است که دارند می بینند مردم عزیز ما مومن، بصیر و فهمیده هستند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: می دانیم که مشکل گرانی، بیکاری و سوء مدیریت داریم ولی این ربطی به اصل نظام ندارد مردم ما حاضرند جانشان را فدای رهبری عزیز بکنند و اجازه سوء استفاده به دشمن را نمی دهند.

 

حجت الاسلام اجرایی ضمن تشکر از حضور جوانان و اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 13دیماه در هرسین اظهار داشت: جا دارد نشکر کنیم از مردمی که با جان خود از این نظام محافظت می کنند و تشکر از جوانان بیداری که فریب دشمن را نخوردند، ما هر چقدر شکرگذار وجود این مردم بصیر و انقلابی باشیم کم است.

 

ایشان در ادامه اظهار داشت: ما در هرسین مدیران خوبی داریم هر چند که شاید برخی از مدیران هم کم کاری کنند ولی در چند ماه گذشته مدیران شهرستان در خصوص مطالبات مردم پاسخگو بوده اند.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد:  ما اگر سوء مدیریتی از مدیران ببینیم ساکت نمی نشینیم ولی شاهد هستیم که مدیران خوبی داریم و مدیران ما هم حواسشان جمع است که اشتباهی نکنند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: خیلی از مردم می گویند در خطبه های علیه برخی از مدیران صحبت کنید ما ابایی نداریم از صحبت کردن علیه یک مدیر ولی وقتی می شود پایین تریبون با یک تلفن مشکل را حل کرد دیگر نیازی به مطرح کردن مشکل در تریبون نماز جمعه و مشوش کردن ذهن مردم نیست.