جلسه حفاظت و صيانت از حريم بزرگراههاي شهرستان هرسين برگزار شد/

امیر شاه آبادی: لزوم برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز حریم بزرگراه های شهرستان هرسین

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28978|10:02 - 1396/09/25
نسخه چاپی
امیر شاه آبادی: لزوم برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز حریم بزرگراه های شهرستان هرسین
با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولین شهرستان جلسه اي به منظور حفاظت و صيانت از حريم بزرگراههاي شهرستان هرسين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولین شهرستان جلسه اي به منظور حفاظت و صيانت از حريم بزرگراههاي شهرستان هرسين برگزار شد.

 

امير شاه آبادي فرماندار شهرستان هرسين در اين جلسه ضمن تأكيد بر حفاظت از حريم قانوني راهها و برخورد جدي با هرگونه تخلف بيان داشت : بواسطه عبور كريدور شمالغرب به جنوب غرب از شهرستان هرسين عده اي افراد سود جو و فرصت طلب اقدام به ساخت ساز در حريم قانوني اين بزرگراها بعلت مسائل اقتصادي نموده اند كه مي بايست در اسرع وقت وطي مراحل قانوني تخريب و برخورد قاطع با آنان صورت گيرد.

 

شاه آبادي اظهار داشت : تا كنون 13 نقطه درضلع شمالي كمربندي شهيد شفيعي در حريم 5/122 متري راه اقدام به ساخت و ساز و تجاوز به حريم حوزه قانوني راه نموده اند كه بزودي تخريب و قلع و قمع خواهند شد .

 

فرماندار هرسين افزود : اينگونه تخلفات در آينده سرمايه گذاران را با مشكلاتي مواجه خواهد كرد .

 

وي ادامه داد : اين جلسه با توجه به مفاد بند 7 جلسه شوراي تأمين شهرستان در تاريخ 07/09/96 تشكيل گرديد و همچنين حكم قضايي يكساله از سوي دادستان محترم شهرستان مبني بر تخريب ساخت و سازهاي غير قانوني واقع در حريم راههاي مواصلاتي حوزه استحفاظي شهرستان صادر شده است.

 

شاه آبادي اظهار داشت : مديريت جهاد كشاورزي شهرستان با بررسي و شناسايي مكانهايي از حاشيه كمربندي شمالي شهر هرسين كه در آن ساخت سازهاي غير قانوني صورت گرفته ، به افراد خاطي ضمن دادن تذكر كتبي ، مدت 48 ساعت فرصت داده شود تا نسبت به تخريب ساخت و سازهاي غير قانوني صورت پذيرفته اقدام نمايند در غير اينصورت مراتب را به اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان جهت انجام فرايندهاي بعدي منعكس نمايد و اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه با هماهنگي و همكاري فرماندهي انتظامي ، ادارات جهاد كشاورزي ، منابع طبيعي و آبخيزداري و امور آب شهرستان در محدوده زماني يك هفته از تاريخ 27/09/96 نسبت به تخريب ساخت و سازهاي غير قانوني ( واقع در حريم راه ـ 5/122 متر ) صورت پذيرفته در حاشيه كمربندي شمالي شهر هرسين اقدام نمايند .

 

فرماندار هرسين افزود : در خصوص اعمال قانون در برخورد با ساخت و سازهاي غير قانوني واقع در حاشيه كمربندي شمالي شهر هرسين ، فرماندهي انتظامي شهرستان همكاري لازم را با ادارات راهداري و حمل و نقل جاده اي ، منابع طبيعي و آبخيزداري و امور آب شهرستان در راستاي حفظ آرامش و امنيت بعمل آورد .

 

امير شاه آبادي تصريح كرد : ادارات خدمات رسان شهرستان ( برق ـ گاز ـ مخابرات ـ آبفار ) مي بايست در خصوص صدور مجوز به ساخت و سازهاي واقع در حريم راههاي حوزه شهرستان هماهنگي هاي لازم را با اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان بعمل آورند .

 

وي در پايان از ادارات منابع طبيعي و آبخيزداري و امور آب شهرستان هرسين خواست بطور هفتگي و مستمر نسبت به گشت زني در محور راههاي استحفاظي شهرستان اقدام و در صورت مشاهده هر گونه ساخت و ساز ضمن تهيه گزارش مراتب را به راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان اعلام نمايد و اداره امور آب شهرستان ضمن شناسايي چاههاي آب غير مجاز واقع در حاشيه كمربندي شمالي شهر هرسين نسبت به تخريب آنها اقدام و در صورت تكرار جرم نسبت به معرفي متخلفين امر به مراجع قضايي اقدام نمايد .