جلسه شورای فرهنگ عمومی در هرسین برگزار شد/

حجت الاسلام اجرایی: آرامش پایه خانواده است که آنرا محکم می کند/ غنی تر کردن مشاوره های قبل از ازدواج در جلوگیری از طلاق موثر است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28970|16:54 - 1396/09/22
نسخه چاپی
حجت الاسلام اجرایی: آرامش پایه خانواده است که آنرا محکم می کند/ غنی تر کردن مشاوره های قبل از ازدواج در جلوگیری از طلاق موثر است
صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان جلسه شورای فرهنگ عمومی در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در ابتدای این جلسه به بیان مطالبی در خصوص بحث آسیب های اجتماعی و به خصوص طلاق پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید: از نشانه های خداوند این است که از جنس خود شما همسرانی برای شما آفریده است تا شما به آرامش برسید.

 

ایشان افزود: این بدان معنی است که یکی از اصول خانواده بحث آرامش است اگر این آرامش در خانواده ما هست این خانواده مطلوب است و در غیر اینصورت بیمار است و نیاز به درمان دارد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: خانواده مطلوب خانواده ای است که در آن آرامش باشد و این پایه خانواده است که باید آنرا محکم کرد هرچند هدف اصلی نیست اما می تواند اولویت باشد، مسئولیت اصلی ما در خانواده بحث تربیت فرزند است ولی ما در اولویت اول مانده ایم.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: ما باید یک راهکار بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشیم، در راهکار بلند مدت باید با تعمق و حوصله بیشتری کار شود اما در کوتاه مدت همین جلسات می تواند به صورت اورژانسی راهگشا باید.

 

ایشان افزود: یکی از راهکارها غنی کردن مشاوره هایی است که امروزه وجود دارد که متأسفانه نگاه در اینگونه مشاوره ها به مسائل درونی است، دین ما به موضوع ازدواج هم نگاه معنوی و هم مادی دارد و باید دختر و پسر را از این طریق تقویت کرد تا آستانه تحمل ها بالا برود.

 

در ادامه امیر شاه آبادی فرماندار هرسین اظهار داشت: برخی از آسیب ها در جامعه گریز ناپذیر است و روابط انسان ها در قبال آنها متغیر استف یعنی همان اندازه که یک  فرد قصد طلاق دارد شاید به همان اندازه هم میل به برگشت داشته باشد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری بر روی 5آسیب اجتماعی تأکید دارند که یکی از آنها طلاق است و تشکر مضاعف ما هم براین است که ما امروز بر روی این موضوع بحث میکنیم.

 

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: برخی اوقات وقتی آمار را نگاه میکنیم یک نگاه خوشبینانه هم از طرف مقابل هم داشته باشیم، ما 81درصد ازدواجهایمان مستحکم است و این آمار هم امیدوار کننده است.

 

شاه آبادی در ادامه اظهار داشت: خانواده ها در بحث ازدواج فرزندان و به خصوص دختر توجه بیشتری داشته باشند و اگر هم لازم باشد پدر و مادر باید مهارت های زندگی را فرا بگیرند.

 

وی افزود: لازم است که ما در شهرستان همایش هایی با حضور اساتید و کارشناسان برجسته خانواده داشته باشیم تا خانواده ها بتوانند از تجربیات و نظرات کارشناسی آنها استفاده کنند، هدف این است که آمار فعلی را در ابتدا تثبیت کنیم تا افزایش پیدا نکند و در ادامه کاهش دهیم.

 

در ایتدای این جلسه ملکیان رئیس اداره ارشاد اسلامی هرسین به ارائه گزارشی از مصوبات جلسات قبل و میزان پیگیری آنها پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم که با روند رو به رشد سطح جلسات و انجام مصوبات تا پایان سال بتوانیم به خروجی خوبی از موضوعات مطرح شده برسیم.