امام جمعه هرسین :

جمهوری اسلامی ایران هم در بحث نظامی و هم نیروی انسانی به توانمندی رسیده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28956|19:40 - 1396/09/17
نسخه چاپی
جمهوری اسلامی ایران هم در بحث نظامی و هم نیروی انسانی به توانمندی رسیده است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه نظامی بسیار رشد پیدا کرده است و به غیر از ادوات نظامی در زمینه نیروی انسانی هم توانمند شده است و توانسته است کشورهایی را هم با خود همراه و هم پیمان کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و به اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت: 18آذرماه سالرز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل است که لازم دیدیم یاد و خاطره رشادت های شهدا و ایثارگرانمان را گرامی بداریم.

 

ایشان در بخش دیگری از سخنانش افزود: در روزهای گذشته بحث داعش که پرونده اش جمع شد برای ما خبر خوشی بود مخصوصأ برای کشورهای حوزه مقاومت و این در حالی بود که این موضوع باعث عصبانیت استکبار به سرکردگی آمریکا و  هم پیمانانشان شد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: البته حق هم دارند ناراحت شوند به این خاطر که آنها 8سال جنگ را بر ما تحمیل کردند ولی جمهوری اسلامی قدرتمندتر شد و خودشان ضرر کردند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: در این مدت جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف رشد پیدا کرد، قبل از انقلاب مهندسین نظامی ما نمی توانستند وسایل اولیه و ادوات نظامی را تولید کنند، حتی کشورهای غربی اجازه نمی دادند که نیروهای نظامی ما در لحظه تعمیر وسایل نظامی حضور داشته باشند چه رسد به اینکه بسازند.

 

ایشان افزود: امروز با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف صنایع موشکی، ماهواره برها و موشک های قاره پیما با برد چند هزار کیلومتر روز به روز دارد در تسلیحات نظامی بروز تر میشود و برنامه های جدیدی دارد.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: این سخن قرآن است که میفرماید اگر میخواهید در دنیا آقا باشید باید قدرت داشته باشید و هر چقدر میتوانید قدرت خود را بالا ببرید و دشمن باید از شما بترسد.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه نظامی بسیار رشد پیدا کرده است و به غیر از ادوات نظامی در زمینه نیروی انسانی هم توانمند شده است و توانسته است کشورهایی را هم با خود همراه و هم پیمان کند.

 

ایشان افزود: عراق امروز با عراق 30سال پیش متفاوت است برخی ها میگفتند که ایران میخواهد عراق را اشغال کند اما امروز دیدند که جمهوری اسلامی هرگز این قصد را نداشته است بلکه قصد دارد عراق را با خود همراه کند و امروز بهترین هم پیمان ایران ،عراق است این کاری است که جمهوری اسلامی ایران کرده است.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: جمهوری اسلامی آمد و در عراق حشد الشعبی و قوات الوطنی و در سوریه فاطمیون، زینبیون و حیدریون را سازماندهی کرد این کاری است که شما کردید و باید هم دشمن از شما عصبانی باشد.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: کار شما به جایی رسیده که وقتی حاج قاسم سلیمانی آخرین مناطق اشغالی در بوکمال را پس میگیرد رئیس سازمان سیاه از طریق یکی از هم پیمانانش در منطقه نامه ای برای او میفرستند و سردار سلیمانی در پاسخ می گوید نامه تو را نه تحویل میگیرم و نه میخوانم اصلاً من کاری با این افراد ندارم، این عزت جمهوری اسلامی است.

 

ایشان افزود:عربستان حدود سه است که جنگی را در یمن آغاز کرده است که جا دارد از حماسه آفرینی های ملت یمن قدردانی کنیم و باید این مسائل را رصد کنیم، عربستان از جنگ یمن خسته شده است و دنبال تمام کردن آن است و اخیراً هم از آمریکا خواسته است که جنگنده های خود را به یمن بفرستد ولی آمریکا نپذیرفت و با این اتفاقات انشاالله طولی نخواهد کشید که پیروزی جبهه مقاومت و دوستداران اهل بیت(ع) را خواهیم دید.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به اقدام رئیس جمهور دیوانه آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل تصریح کرد: همانطور که میدانیم همه روسای جمهور آمریکا و کاندیدهای ریاست جمهوری در این کشور همه این انتقال سفارتخانه اسراییل به قدس غربی را را وعده داده بودند تا در انتخابات پیروز شوند و رأی و پول یهودی ها را داشته باشند ولی هیچ یک از روسای جمهور گذشته موفق به اینکار نشدند.

 

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: این رئیس جمهور دیوانه بلاخره سند سند انتقال سفارتخانه آمریکا از تلاویو به قدس را در مقابل دوربین ها امضاء کرد هر چند که این موضع یک فرآیند شش ماهه دارد.

 

ایشان افزود:  بلافاصله پس از انتشار این خبر واکنش ها و مخالفت های جهانی از دبیر کل سازمان ملل تا روسای جمهور کشورهای مختلف مخالفت شدیدشان را اعلام کردند و طبیعی است که این کارها به خاطر شکست های پی در پی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که انشاالله این حرکت منجر به نابودی استکبار در دنیا خواهد شد