نماینده حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی :

اهمیت قانون برنامه ششم توسعه ،محوریت در اموری است که باید مبنای توسعه قرار گیرد/ دولت موظف به تبعیت از احکام بودجه است

سرویس: سیاسیکد خبر: 28935|10:11 - 1396/09/18
نسخه چاپی
اهمیت قانون برنامه ششم توسعه ،محوریت در اموری است که باید مبنای توسعه قرار گیرد/ دولت موظف به تبعیت از احکام بودجه است
نماینده حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت : اهمیت قانون برنامه ششم توسعه ،محوریت در اموری است که باید مبنای توسعه قرار گیرد.

حسن سلیمانی نماینده حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون برنامه ششم توسعه و موضوع توازن منطقه ایدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت: اجرای قانون برنامه ششم توسعه برای سال 1397است قانون بودجه سال 1396قبل از این موضوع تصویب شده است و به همین جهت بودجه 96بر مبنای قانون برنامه ششم تصویب نشده است چون از نظر زمان تصویب بودجه 96مقدم بر قانون برنامه بوده است.

 

وی افزود:  در نتیجه باید اولین برنامه با بودجه سالانه که بر اساس قانون برنامه ششم نوشته شده است بودجه سال 97باشد.

 

نماینده حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه علاوه بر توازن منطقه ای و جبران عقب ماندگی استان های عقب مانده بر اساس نرخ بیکاری و تلاش در جهت سرمایه گذاری هایی که بتواند متوسط نرخ بیکاری این استان ها را کم کند و جبران عقب ماندگی ها را داشته باشد در بودجه سال 97باید خودنمایی کند.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: آنچیزی که نمایندگان به عنوان مجمع تعریف کرده اند این بود که تلاش شده با همکاری سازمان برنامه و بودجه و با پیگیری معاون اول رئیس جمهور در جلساتی که برگزار شده است این موارد تذکر داده شود.

 

وی افزود:  اهمیت قانون برنامه ششم توسعه محوریت در اموری است که باید مبنای توسعه قرار گیرد و آن محوریت آب، اقتصاد مقاومتی، توسعه بخش کشاورزی، اقدامات اشتغالزایی و عمران روستایی برای فراهم نمودن اشتغال ثابت و توسعه ناوگان ریلی است.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  در نتیجه این عناوین باید در قالب تبصره، ردیف، بودجه و پروژه در هر استانی که در مناطق کمتر توسعه یافته است باید تحقق پیدا کند و مناطقی که عدم توازن منطقه ای دارند باید در بودجه خودنمایی کند.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: منتظریم که برای 15آذرماه و یکشنبه بعد از تعطیلات لایحه بودجه ای که می آید قابل ملاحظه باشد و نمایندگان بتوانند آثار احکام برنامه ای را که دولت موظف به تبعیت از احکام آن است تکلیف خود را در پاییندی به مواد قانونی بودجه عملاً نشان دهند.

 

وی افزود:  مجلس مطالبه گر اعمال احکام قانونی بودجه و الزامات آن است و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه تصمیم راحتی داشته باشیم و اگر رعایت نکرده باشند و موارد قانونی ذکر نشده باشد ناچاراً در کمیسیون های مربوطه تعقیب می شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشیم و اقدامات مثمر ثمری را به مردم ارائه دهیم.

 

نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  امیدواریم آقای نوبخت به تعهدات خود عمل کند و احکام را به نحوی ذکر کند که چانه زنی زیادی برای ایجاد تعامل در مجلس باقی نگذارد وگرنه در کمیسیون های مربوطه دچار چالش و بحث تصویب بودجه را طولانی می کند.