امام جمعه موقت هرسین:

صرف نظر از بحران زلزله بحران مدیریت مشکلات منطقه را مضاعف کرد/حضور حضرت آقا در مناطق زلزله زده اوج همدلی و همزبانی با مردم بود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28907|23:00 - 1396/09/03
نسخه چاپی
صرف نظر از بحران زلزله بحران مدیریت مشکلات منطقه را مضاعف کرد/حضور حضرت آقا در مناطق زلزله زده اوج همدلی و همزبانی با مردم بود
امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: حضرت آقا در مکان هایی که مردم با نی برای خود درست کرده بودند حضور پیدا کرد و در این دیدارها عبای رهبری به خاطر بارندگی گلی شد و در آنجا اوج همدلی و همزبانی را دیدیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  حجت الاسلام زارعی امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: در این خطبه دو مطلب را مورد بحث قرار می دهیم مسئله اول در خصوص این ابتلای الهی یعنی زلزله سرپل ذهاب و استان کرمانشاه است.

 

وی افزود: لازم است که بدانیم همه ما مخلوق خداوند هستیم و این اتفاقات قوانین طبیعی است که خداوند متعال در طبیعت به کار برده است و قدرت مهار آنها را به بشر عنایت کرده است، البته انسان ها گاهی به اختیار دچار این مصیبت ها میشوند.

 

امام جمعه موقت هرسین تصریح کرد: همین زلزله در کشورهای دیگر هم هست ولی توسط خود آنها هم مهار می شود و ما هم باید یاد بگیریم که منازلمان را در برابر زلزله قوی تر و مقاوم تر بسازیم.

 

حجت الاسلام زارعی در ادامه اظهار داشت: در کنار این مصیبت ها که برای مردم سرپل ذهاب، ثلاث و ازگله به وجود آمده صحنه های بسیار زیبایی توسط مردم فهیم و غیور ایران از روز اول زلزله رقم خورد اقسانقاط کشور با ماشین های شخصی و با پول و امکانات خود کمک های مردمی را برای مردم زلزله زده جمع آوری می کردند و مردم ایران ثابت کردند که مثل همیشه جلوتر از مسئولین هستند و برای کمک به همنوعان لحظه ای درنگ نمی کنند.

 

وی افزود: اما این اتفاق آزمونی بود به حق برای سران مدیریتی منطقه، متأسفانه در این زلزله شاهد دستپاچگی مسئولین بودیم، مصیبت زلزله یک طرف و هرج و مرجی که از روزهای اول در این منطقه وجود داشت مصیبت بدتری بود و به همین خاطر کمک های مردمی به سختی به دست مردم می رسید.

 

خطیب جمعه موقت هرسین در ادامه خاطرنشان کرد: سختی دیگری که در این میان رقم خورد این بود که برخی زلزله را مستمسک قرار دادند و خواستند تسویه حساب سیاسی کنند و این خیلی زشت بود که وسط مصیبت هموطنان ما عده ای بخواهند با هم متلک پرانی سیاسی داشته باشند.

 

حجت الاسلام زارعی اظهار داشت:  البته صحنه های زیبای دیگری هم در این میان رقم خورد و آن حضور مقام معظم رهبری در بین مردم سرپل ذهاب بود که با آن وضعیت به همراه سه فرزند خود در منطقه حضور پیدا کردند.

 

وی افزود: حضرت آقا در مکان هایی که مردم با نی برای خود درست کرده بودند حضور پیدا کرد و در این دیدارها عبای رهبری به خاطر بارندگی گلی شد و در آنجا اوج همدلی و همزبانی را دیدیم ، یک چنین صحنه هایی را کجا می توان دید مردم باید قدر این نعمت را بدانند.

 

امام جمعه موقت هرسین تصریح کرد: شوری که در بین خود زلزله زدگان به خاطر حضور رهبر معظم انقلاب ایجاد شده بود صحنه های بسیار زیبا و به یاد ماندنی را در سرپل ذهاب ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام زارعی در ادامه اظهار داشت: درسی که ما از این اتفاقات باید بگیریم این است که که باید منازل خود را محکم بسازیم و دوم مسئولینی که زحمات زیادی هم کشیدند باید یاد بگیرند که در مواقع بحرانی دستپاچه نشوند تا بتوانند مشکلات را مدیریت کنند.

 

وی افزود: صرف نظر از بحران زلزله بحران مدیریت مشکلات منطقه را مضاعف کرد و انشاالله که خداوند متعال توفیقی دهد که این امتحانات را به شکل بهتری پشت سر بگذاریم.

 

خطیب جمعه موقت هرسین تصریح کرد: زلزله رخ داده در سالیان گذشته برای ما باید درس عبرتی باشد ما در کشوری قرار داریم که روی ذخایر نفتی و زیر زمینی متعددی قرار داریم ولی در طرف دیگر ما روی گسل های متعددی شهرهای خود را بنا کرده ایم و این اولین زلزله نیست و آخرین آن هم نخواهد بود.

 

حجت الاسلام زارعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامه سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب در خصوص پایان کار داعش اظهار داشت: در این نامه دو نکته قابل ذکر است اول اینکه در این نامه نوشته شده بود که در طول این 5سال که داعش کشور عراق را مشغول خود کرده بود حدود 6هزار جوان فریب خورده حاضر شدند عملیات انتحاری انجام دهند، این یک مصیبت است که این تعداد خود را به کشتن داده اند تا برادر مسلمان خود را بکشند، تخریب هزاران مسجد و مدرسه نتیجه فتنه ای بود که در عالم اسلام پدید آمد.

 

وی افزود: تمام این جنایات به اعتراف همین رئیس جمهور فعلی آمریکا با برنامه ریزی خود آنها و هم پیمانانشان در منطقه به وجود آمد، البته حضور مقتدرانه جوان عراقی در قالب حشد الشعبی، کمک های حزب الله لبنان،فتوای مرجعیت آیت الله سیستانی و از همه بالاتر رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری باعث شد که به همت سربازان جان بر کف این مملکت بساط داعش برچیده شود.

 

امام جمعه موقت هرسین خاطرنشان کرد: در پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سردار سلیمانی ایشان فرمودند که اگر چه این پیروزی حاصل شد ولی از فتنه، فتنه گران غافل نشوید.

 

حجت الاسلام زارعی اظهار داشت: دراینجا یک نکته تاریخی قابل ذکر است، در جریان جنگ حضرت علی (ع) با خوارج که امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) حضور داشتند، رئیس جنگی خوارج در این جنگ کشته شد و جسدش در یک باتلاق افتاد امام حسن مجتبی (ع) دست او را گرفت و از آب بیرون کشید و وقتی چهره او را دید سه تکبیر گفت.

 

وی افزود: امیر المومنین فرمودند که چرا تکبیر گفتید، امام حسن(ع) فرمودند: یا امیرالمومنین چشم فتنه کور شد و تفکر تکفیر از بین رفت، امیرالمومنین علی(ع) نگاهی به چهره آن خبیث انداخت و رو به امام حسن(ع) کرد و فرمودند: به آن کسی قسم که جد شما را به پیغمبری برگزید اگر تا روز قیامت فقط سه مسلمان وجود داشته باشد قطعأ یک نفر از آنها تفکر تکفیری خواهد داشت.

 

خطیب جمعه موقت هرسین تصریح کرد: ما باید بدانیم که دشمنان از سر ما دست بر نمی دارند، امروز داعش از بین رفت و دیروز طالبان و فردا هم یک جریان دیگری درست می کنند تنها را برای مقابله اتحاد مسلمانان است.

 

حجت الاسلام زارعی در ادامه اظهار داشت: در کشور خودمان هم آن روزی که تنور جنگ با داعش داغ بود و عده ای هم از رزمندگان از همین استان ما برای جنگ اعزام شدند و به شهادت رسیدندف عده ای روشنفکر مآب اعتقاد داشتند که اینکارها بیهوده است چرا باید در سوریه و عراق بجنگیم.

 

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر در سوریه و عراق جلوی داعش نمی ایستادیم باید در همدان و کرمانشاه با آنها می جنگیدیم، باید روشنفکران و قلم به دستان ما بر بصیرت سیاسی خود بیفزایند تا در مشکلاتی که در آینده برای ما پیش می آبد با بصیرت بیشتری مواجه شوند.