افتتاح بخش های بستری زنان و اطفال و مراقبت های وِیژه دوم بیمارستان شهدای هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28852|15:19 - 1396/08/19
نسخه چاپی
افتتاح بخش های بستری زنان و اطفال و مراقبت های وِیژه دوم بیمارستان شهدای هرسین
با حضور نماینده حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان بخش های بستری زنان و اطفال و مراقبت های وِیژه دوم در بیمارستان شهدای هرسین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، با حضور نماینده حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان بخش های بستری زنان و اطفال و مراقبت های وِیژه دوم در بیمارستان شهدای هرسین افتتاح شد.

 

حسن سلیمانی نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تشکر از زحمات مسئولین حوزه سلامت استان کرمانشاه و شهرستان هرسین و تبریک به مردم شهرستان در بهره مندی از این خدمات اظهار داشت: خدا را سپاسگذاریم که در سایه نظام اسلامی و خون شهدا هر روز شاهد خدمتی از سوی مسئولین نظام هستیم و این برای رفاه مردم است.

 

وی افزود: ما در دو دوره در مجلس و دولت شاهد نهضت بیمارستان سازی بودیم که این مورد جزء بیمارستان های 96تختخوابی است و ترسیم این چنین نقشه ای ناشی از یک نیاز و بررسی بوده است.

 

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  با وجود اینکه هرسین در مسیر چند استان قرار دارد و مهاجر پذیر است توانستیم بحث تجهیز بیمارستان شهدای هرسین را تا سقف 81تخت ارتقاء دهیم که بقیه ظرفیت هم در آینده تکمیل خواهد شد.

 

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: انتظار ما این است که باقیمانده تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز را بدهند و ارائه خدمت را یکنواخت انجام دهند که اگر برای شهرستانی در حوزه انتخابیه خدمتی انجام می شود برای سایر شهرستان ها هم انجام شود که مشکل و گله مندی از سوی مردم ایجاد نشود.

 

در ادامه شاه آبادی فرماندار هرسین طی سخنانی اظهار داشت: امروز در سایه همدلی بین مسئولین شهرستان و استان شاهد توسعه هرسین هستیم.

 

وی افزود: بیمارستان شهدای هرسین فقط جمعیت شهر هرسین را پوشش نمی دهد بلکه جمعیت 30هزار نفری شرق شهرستان دلفان را هم  تحت پوشش دارد و امروز خدا را شاکریم که شاهد افتتاح این فاز از بیمارستان هستیم.

 

فرماندار هرسین ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری های نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است در این بین چند نکته را متذکر شویم اول موضوع  متخصص است که دستگاه سی تی اسکن تأمین شده است ولی متخصص آن در شهرستان نداریم، دوم: بحث جراح دوم است که  نیاز میرم در شهرستان داریم و در نهایت در  زمینه تأمین ارتوپد هم نیاز  است که امیدواریم نسبت به این کمبودها عنایت ویژه ای یشود.

 

شاه آبادی در ادامه اظهار داشت:  شهرستان هرسین با سرعتی بالاتر از شهرستان های دیگر در حال توسعه است و ظرفیت اول شدن در سطح استان را دارد و این نیاز به حمایت مسئولین استان دارد.

 

پروفسور محمود رضا مردای رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این مراسم ضمن تشکر از مجموعه علوم پزشکی استان کرمانشاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین اظهار داشت: با تلاش و کوشش این عزیزان رتبه بیمارستان شهدای هرسین از رتبه 2به رتیه یک ارتقاء یافت.

 

وی افزود: اهمیت این موضوع به آن دلیل است که خدماتی که انجام می شود درسطح بهتری صورت می پذیرد و دوم هزینه دریافتی ما با رقم بالاتری است و این به اقتصاد سلامت و شبکه کمک می کند و راه را برای خدمات بیشتر فراهم می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد : طرح نظام سلامت بسته های متفاوتی دارد که دو بسته از آن برای مردم اهمیت بیشتری دارد، اول اینکه پرداختی از جیب مردم کم باشد و دوم دسترسی آسان به  خدمات بهداشتی به خصوص در مناطق محرم باشد.

 

پروفسور مردای در ادامه اظهار داشت: این دومین بار است که به شهرستان هرسین سفر می کنیم و در دفعه قبل قول های به مردم داده شد که بتوانیم قسمتی از خواسته ها را برآورده کنیم و یکی از این خواسته ها راه آن دازی این بخش بود که در واقع 32تخت به تخت های بیمارستان شهدای هرسین اضافه می شود تا هم رعایت انطباق شود و هم خدمات دهی بهتر شود.

 

وی افزود: با این حساب مجموع تخت های ما در این بیمارستان به 81تخت می رسد که 5تای آنهاLDR است که یک اتاق مجهز با تمام امکانات مخصوص زایمان است که این مورد از اقدامات خوبی است که وزارت بهداشت انجام داده است.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: طبق قانون باید ده درصد از تخت های بیمارستانی تحت ویژه باشند که اینکار در بیمارستان شهدای هرسین انجام شد و در حال حاضر 6تخت آی، سی، یو  و 6تخت سی، سی، یو داریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: اهمیت این موضوع به آن دلیل است که اول مهاجرت و انتقال بیمار به استان کمتر می شود و دوم اینکه بیمارستان های استان به دنبال کارهای فوق تخصصی بروند و هر چقدر ما شهرستان ها را تجهیز کنیم مرکز استان ما ضریب اشکالش کمتر می شود.

 

در ابتدای این مراسم دکتر سعید حمزه ای رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین گزارشی از عملکر این مدیریت ارائه کرد و از زحمات نماینده شهرستان، رئیس علوم پزشکی استان کرمانشاه و فرماندار هرسین در پیگیری مشکلات تشکر کرد.