بازدید استاندار کرمانشاه از چند واحدصنعتی در کرمانشاه و هرسین؛

بازوند: تسریع دراجرای پروژه‌های صنعتی شهرستان/ موانع بانکی باید برداشته شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28848|14:37 - 1396/08/17
نسخه چاپی
بازوند: تسریع دراجرای پروژه‌های صنعتی شهرستان/ موانع بانکی باید برداشته شود
استاندار کرمانشاه با هدف بررسی وضعیت واحدهای تولیدی در استان از چند واحد صنعتی در شهرستان هرسین بازدید کرد.

به گزارشخبرنگار دیوانگاه،هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه امروز چهارشنبه به همراه احمد صفری، عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و جمعی از مدیران استانی از چند طرح صنعتی و اقتصادی استان در محور کرمانشاه- هرسین بازدید کرد.

 

بازدید از  کارخانه ذوب آهن بیستون از  طرح های مورد بازید استاندار کرمانشاه در این سفر بود.

 

به گفته جهانبخش شکری، مدیر عامل این کارخانه، این طرح از سال ۸۴ مجوز گرفته اما به دلیل تحریم‌ها  فعالیت آن به طول انجامید و از اواخر سال ۹۵ زیر ساختهای آن آماده شد.

بهره‌برداری از واحد صنعتی ذوب آهن در استان کرمانشاه تا ۲ ماه دیگر

وی افزود: تولیدات این کارخانه از سنگ و آهن بوده و تولید آهن اسفنجی و ریخته گیری از دیگرفعالیت‌های این کارخانه است.

مدیر عامل این کارخانه تصریح کرد: این کارخانه از یک نیروگاه، یک واحد فرآوری آهن قرازه،  فرآوری سنگ آهن، تولید ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۳۰۰ هزار تن ذوب ریخته گری که در اصل مواد اولیه  ۲ واحد های نورد ما را شامل می شود تشکیل شده و در کارخانه نورد فولاد استان که تولید تیر آهن داشته و  سیمان فولاد جهان که تولید میله گرد را انجام می دهد، مصرف می شود.

شکری ادامه داد: طی این ۱۴ ماه  فاز اول اجرای این کارخانه ذوب آهن ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا ۲ ماه آینده به بهربرداری می رسد که تحول خوبی در منطقه ایجاد می کند.

تسریع دراجرای پروژه‌های تولیدی/برداشتن موانع بانکی از سر راه آنها

هوشنگ بازوند امروز چهارشنبه در بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی استان کرمانشاه  بر تسریع در اجرای پروژه‌های تولیدی و برداشتن موانع  و مشکلات از جمله موانع بانکی در این راستا تاکید کرد.

وی با اشاره به بازدید از مجموعه ذوب آهن بیستون که عملیات اجرایی آن با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال اجرا است، افزود: این مجموعه (جهان فولاد، ذوب آهن و...)مصداق یک پروژه اقتصاد مقاومتی است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این مجموعه نیازهای خود را از ابتدا تا انتها به صورت یک چرخه تولید تامین می کند و حتی تامین کننده ماشین آلات خود نیز است.

وی ادامه داد: از آنجایی که این پروژه توانسته از خروج ارز از کشور جلوگیری کند هرکمکی از دست ما برآید برای اجرای آن انجام خواهیم داد تا سرمشقی برای دیگر پروژه ها باشد.

تولید کنندگان توانمند باید به شکل همه جانبه حمایت شوند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه صنایع پویا و توانمند می توانند به توسعه استان کمک کنند، گفت: خوشبختانه واحدهای صنعتی خوبی در حوزه های مختلف در استان مشغول فعالیت هستند و مدیریت ارشد استان با تمام توان حامی تداوم فعالیت های آن هاست و تلاش می کند با تسهیل گری موانع موجود بر سر راه کارآفرینان را بردارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد