جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرسین با موضوع طلاق برگزار شد/

حجت الاسلام اجرایی: علت اصلی در بحث طلاق دور شدن از دین و معنویت است/ شاه آبادی: انجام وظیفه کامل دستگاه های اجرایی در بحث طلاق پیشگیرانه است

سرویس: فرهنگیکد خبر: 28824|12:06 - 1396/08/09
نسخه چاپی
حجت الاسلام اجرایی: علت اصلی در بحث طلاق دور شدن از دین و معنویت است/ شاه آبادی:  انجام وظیفه کامل دستگاه های اجرایی در بحث طلاق پیشگیرانه است
صبح امروز با حضور امام جمعه ، مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان و مسئولین اجرایی شهرستان جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرسین با موضوع آسیب های اجتماعی و طلاق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  صبح امروز با حضور امام جمعه ، مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان و مسئولین اجرایی شهرستان جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرسین با موضوع آسیب های اجتماعی و طلاق برگزار شد.

 

حجت الاسلام اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین در این جلسه ضمن تشکر از حضور مسئولین ادارات و ارگان ها اظهار داشت: این شهرستان دارالمومنین است و باید همینطور هم بماند و باید نسبت به این موضوع توقع داشته باشیم.


ایشان افزود: بحث های خوبی در این جلسه عنوان شد که جای کار دارد و در این خصوص باید ابتدا به یک آمار جامع برسیم که به تبع آن به یک تحلیل درستی از موضوع طلاق برسیم.


امام جمعه شهرستان تصریح کرد: خیلی از مباحث مطرح شده توسط دوستان قابل قبول نیست چرا که اگر زمانی سواد کم بود و طلاق وجود داشت امروز علی رقم افزایش سواد طلاق هم افزایش پیدا کرده است.


حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت:به نظر بنده علت اصلی در بحث طلاق دور شدن از دین و معنویت است و اگر به دامان دین برگردیم و اخلاق بیان شده در قرآن کریم را رعایت کنیم طلاقی رخ نمی دهد .

 

ایشان افزود: طبق آمار 30درصد از طلاق ها در سال اول زندگی رخ می دهد، باید دید که چه باید کرد که مهارت ها و سختگیری ها در سال های اول ازدواج  بیشتر شود تا زندگی ها دچار آسیب نشود.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: مورد بعدی مشاوره های امروزی است که ریشه در غرب دارد و به سادگی نسخه طلاق را در اختیار دو طرف قرار می دهند در حالی که باید طلاق را تلخ جلوه دهند.

 

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: فاجعه انجاست که بیشتر خواهان طلاق خانم ها هستند در حالی که بیشترین آسیب هم متوجه خانم ها می شود و با قدری مشاوره های دینی می شود جلو خیلی از این مسائل را گرفت.

 

ایشان در پایان افزود: مورد دیگر در بحث طلاق عادی کردن آن است و در نهایت الگو گیری از فرهنگ غرب است که بحث طلاق را عادی جلوه می دهد.

 

در ادامه امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین طی سخنانی اظهار داشت: در صدر آسیب های اجتماعی 5مورد وجود دارد که مهمترین آنها بحث اعتیاد و طلاق است.

 

وی افزود: به نظر می رسد علی رقم مسائل عنوان شده یکی از علل افزایش طلاق در جامعه پیچیده تر شدن وضعیت زندگی است که در هرسین هم آمار ها افزایش را نشان می دهد.

 

فرماندار هرسین تصریح کرد: ما باید سعی کنیم عملگرایانه تلاش کنیم و تأثیر داشته باشیم در کند شدن این روند ها، در حوزه اجتماعی تا به حال هیچ اعتبار تخصیصی نداشتیم ولی امسال برای اولین بار در سطح کشور و توسط وزرات کشور و با دستور رئیس جمهور در این خصوص مبالغی تخصیص داده شده است.

 

شاه آبادی در ادامه اظهار داشت: شهرستان های ما  بین 20تا 40میلیون تومان تخصیص داشته اند ولی ما برای هرسین 100میلیون تومان تخصیص گرفتیم و این هزینه را بین 5دستگاه اجرایی شهرستان تقسیم کردیم که نمونه آن اداره ارشاد و اجرای تئاتر خیایانی با موضوع اعتیاد است.

 

وی افزود:  اگر میخواهیم در حوزه آسیب های اجتماعی موفق باشیم باید دستگاه های اجرایی وظایف خود را پُر و کامل انجام دهند که این موضوع به خودی خود پیشگیرانه است.

 

در ابتدای این مراسم ملکیان رئیس اداره ارشاد اسلامی هرسین گزارشی از انجام مصوبات جلسات قبل ارائه کرد.