امام جمعه هرسین:

لزوم برجسته کردن پیام هیهات من الذله عاشورای امام حسین(ع)/ اتفاقات اخیر امریکا ریشه در فرهنگ لجام گسیخته آنها دارد

سرویس: سیاسیکد خبر: 28734|16:36 - 1396/07/14
نسخه چاپی
لزوم برجسته کردن پیام هیهات من الذله عاشورای امام حسین(ع)/ اتفاقات اخیر امریکا ریشه در فرهنگ لجام گسیخته آنها دارد
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: درسهای عاشورا بسیار زیاد و درس آموز است، در بحث پیام عاشورا ما فقط لازم است یک پیام را برجسته کنیم و ان شعار هیهات من الذّله امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به جنبه های مختلف واقعه کربلا اظهار داشت: حادثه کربلا را میتوان از جند منظر مورد بررسی قرار داد، یک جنبه آن حادثه کربلا و به اسارت رفتن اهل بیت امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و سختی های این مسیر بود که اینها در واقع صحنه های سیاه و تاریک و خونبار واقعه کربلاست.

 

ایشان افزود: البته کربلا یک جنبه دیگر هم دارد و آن لحظه ای است که از حضرت زینب (س) سوال میشود که کربلا را چطور دیدید و جواب می دهد من جز زیبایی چیزی ندیدم، سوال این است که کدام زیبایی؟ آن زیبایی که حضرت ابالفضل (ع) در کنار علقمه به آب گوارا می رسد اما به یاد لب تشنه امام حسین(ع) می افتد و آب نمی خورد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  از دیگر زیبایی های کربلا حضرت علی اکبر(ع) است، وقتی که می گوبد آنزمانی که خداوند از ما راضی باشد مرگ برای ما شیرین است و زیبایی کربلا حضرت قاسم (ع) است آنوقتی که به او گفته می شود مرگ را چگونه بافتی پاسخ می دهد شیرین تر از عسل و زیبایی کربلا حضرت علی اصغر(ع) است که سندی عظیم از عاشورای حسینی است.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: درسهای عاشورا بسیار زیاد و  درس آموز است، در بحث پیام عاشورا ما فقط لازم است یک پیام را برجسته کنیم و آن شعار هیهات من الذّله امام حسین(ع) است.

 

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان مراسمات مذهبی و عزاداری های ایام دهه اول محرم افزود: امیدواریم که این عزاداری ها مقدمه ای باشد که مدیون امام حسین(ع) باشیم.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: این عزاداری ها را تعطیل نکنید و سعی کنید که خانه های خود را به اسم اهل بیت(ع) معطر کنید چرا که قطره اشکی که در این مجالس خانگی در مصیبت امام حسین(ع) ریخته می شود برکات عجیبی دارد، و تلاش کنید که بوی حسینی را تا پایان ماه صفر همراه خود داشته باشیدو حرمت ها را حفظ کنید.

 

حجت الاسلام اجرایی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بیان داشت: تقدیر و تشکر می کنیم از تلاش های مجاهدانه نیروی انتظامی گه در جای جای کشور فعال هستند و حافظ نظام و امنیت کشور هستند، البته باید به روزی برسیم که خبر تلخ تصادفات مردم را آزرده نکند، هر چند بیش از همه خود رانندگان مقصر هستند، این آمارها زیبنده مملکت اسلامی نیست.

 

ایشان با اشاره به اتفاقات اخیر امریکا اظهار داشت: خیلی ها  الگوی خود را امریکا قرار داده اند در حالی که در همین امریکا ناامنی بیداد می کند و در حادثه تیراندازی که در روزهای گذشته اتفاق افتاد در ایالتی که مرکز قمار بازی و خوشگذرانی امریکایی هاست موقع برگزاری یک کنسرت یک مرد64ساله از بالای یک ساختمان اقدام به تیراندازی به سمت مردم می کند که در این حادثه 60نفر کشته و 540نفر زخمی می شوند.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: این اتفاقات ریشه در فرهنگ لجام گسیخته تجارت سلاح در امریکا دارد و این باعث شده که آمار جنایات در این کشور نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته باشد.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به روز سالمند اظهار داشت: سالمندی ارمغانی است که به همه ما میرسد و لازم است که افراد مسن را احترام بگذاریم و نصایح آنها را گوش کنیم.

 

ایشان در خصوص روز جهانی کودک افزود : کودکان یکی از ظرفیت هایی هستند که در جامعه باید برای آنها هزینه و برنامه ریزی کرد و انتظار می رود که با برنامه ریزی آینده خوبی برای فرزندان خود رقم بزنیم.