فرمانده سپاه ناحیه هرسین:

در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28689|16:30 - 1396/06/31
نسخه چاپی
در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد
فرمانده سپاه ناحیه هرسین در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: دشمن در جنگ هشت ساله نتوانست کاری از پیش ببرند و حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

به گزارش دیوانگاه،سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ایاعیدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: ما مسلمانان از بعثت پیامبر اکرم(ص) تا کنون چند دوره تاریخی را گذرانده ایم اول: بعثت پیامبر(ص)  دوم: واقعه غدیر  سوم: واقعه کربلا و چهارم انقلاب اسلامی و پنجم ظهور حضرت مهدی(عج) است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در سال1357به رهبری امام خمینی(ره) به وقوع پیوست که تمام تحلیل گران دنیا را حیرت زده کرد، دشمنان از همان ابتدا تلاش های فراوانی کردند تا جلو پیشرفت نظام را بگیرند و ما در این مسیر چهره ها و شخصیت های زیادی را از دست دادیم.

 

فرمانده سپاه ناحیه تصریح کرد:  دشمن وقتی که دید نمی تواند از طریق ترور و کشتار مردم کاری از پیش ببرد صدام را برای حمله به ایران حمایت کردند و این در حالی بود که ما در داخل مشکلات زیادی داشتیم و از داشتن ابتدایی ترین تجهیزات نظامی محروم بودیم و در طرف مقابل صدام پشتیبانی خیلی از کشورها را داشت اما باز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و در هشت سال جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.

 

سرهنگ محمدی در ادامه اظهار داشت: در دفاع مقدس چند عامل باعث پیروزی ما در جنگ شد اول: تحقق وعده ها و نصرت الهی دوم: رهبری پیامبر گونه امام (ره) سوم: وحدت مردم و در نهایت حضور بسیج در صحنه بود.

 

وی افزود: امروز هر چند که به ظاهر جنگ تمام شده است اما در عرصه جنگ نرم هنوز در جریان است  و فقط عرصه ها عوض شده است و لازم است که جوان ما در این عرصه هم هوشیار باشند چرا که دشمن در این زمینه برنامه ریزی های بلند مدت دارد.

 

فرمانده سپاه ناحیه هرسین خاطرنشان کرد: در ادامه به تشریح برنامه های سپاه ناحیه هرسین پرداخت و افزود: در مباحث فرهنگی برنامه های متعددی انجام شده است که یادواره های شهدا، واقعه غدیر، پیادره روی ها، پایگاه فرهنگی عمار و دیدار با خانواده معظم شهدا از آن جمله اند.

 

محمدی اظهار داشت: در ده بالا هم اقدامات فراونی صورت گرفته و علی رغم اینکه از ابتدایی ترین خدمات اجتماعی محروم بودند ولی با کمک قرارگاه جاد الائمه مستقر در محله ده بالا توانستیم خیلی از مشکلات را مرتفع کنیم که البته نیاز هست که دولت حمایت های مالی در این زمینه انجام دهد.