كميته منطقه اي جامعه ايمن شهرستان هاي شرق استان در هرسين برگزار شد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28669|12:21 - 1396/06/27
نسخه چاپی
كميته منطقه اي جامعه ايمن شهرستان هاي شرق استان در  هرسين برگزار شد
با حضور معاون فرماندار ، کارشناسان شبکه های بهداشت ودرمان ، روساي ادارات راهداري و حمل نقل جاده اي و فرماندهان پليس راههاي شهرستان هاي هرسين ، صحنه ، كنگاور و سنقر كميته منطقه اي جامعه ايمن در محل فرمانداری هرسین تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، با حضور معاون فرماندار ، کارشناسان شبکه های بهداشت ودرمان ، روساي ادارات راهداري و حمل نقل جاده اي و فرماندهان پليس راههاي شهرستان هاي هرسين ، صحنه ، كنگاور و سنقر كميته منطقه اي جامعه ايمن در محل فرمانداری هرسین تشکیل شد.

 

نجف ميرزا حسيني معاون فرماندار شهرستان هرسين هدف از برگزاري اين جلسه را پيشگيري و كاهش       آسيب هاي ناشي از حوادث و ارتقاء سطح ايمني و آگاه سازي مردم ذكر كرد و اظهار داشت : ايجاد و توسعه امور زير بنايي در بحث كلان جامعه ايمن مي بايست مبتني بر مشاركت و همكاري ادارات متولي و فرهنگ سازي مؤثر با رويكرد پرداختن به اولويت ها و همسو كردن مردم در اين زمينه باشد .

 

وي ابراز داشت : از ديگر موضوعات و اهداف اختصاصي مقوله جامعه ايمن ارزيابي و شناسايي مناطق خطر زا و لحاظ كردن شاخصه ها و مؤلفه هاي الگوهاي موفق در اين زمينه و واكاوي نقاط ضعف مي باشد .

 

معاون فرماندار هرسين تصريح كرد : تجزيه و تحليل آمار هاي رسمي نشان مي دهد كه در شهرستان هرسين و در طي سالهاي 1391 تا 1395 سوانح و حوادث رانندگي در بين سنين 25-29 و 30-34 سال رخ مي دهد .

 

ميرزا حسيني در ادامه بر بهسازي مسير ها و علائم راهنمايي و رانندگي محل تردد زائران اربعين در حوزه استحفاظي شهرستان هرسين و تجهيز مراكز بهداشتي و درماني و بيمارستان شهداي هرسين به منظور ارائه خدمات به زوار تأكيد كرد و اظهار داشت : به منظور استقبال هرچه بهتر از زائران اربعين حسيني (ع) و پيشگيري از حوادث احتمالي پيش بيني هاي لازم انجام شده است . وي همچنين از تشكيل اكيپ هاي ويژه پزشكي در ايام منتهي به اربعين و بعد از آن در مسيرهاي هاي اصلي تردد زائرين در شهرستان هرسين خبر داد .

 

نصب تابلو و علائم راهنمايي و رانندگي در محور پل چهر ، نصب علائم هشداردهنده در پيچ مقابل كارخانه جهانفولادغرب ، نصب علائم هشدار دهنده در ورودي روستاهاي پريوه و بابازيد ، اصلاح محور بيستون به سنقر ، خط كشي و نصب تابلوها و علائم راهنمايي و رانندگي در جاده ها و مسيرهاي روستايي و آموزش قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي توسط پليس راهور به دانش آموزان از مهمترين موضوعات مورد بحث و مصوبات اين جلسه بود .