داستان تکراری شرمندگی والدین در آستانه بازگشایی مدارس / لزوم افزایش مراکز خیریه مردم نهاد در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28641|13:48 - 1396/06/20
نسخه چاپی
داستان تکراری شرمندگی والدین در آستانه بازگشایی مدارس / لزوم افزایش مراکز خیریه مردم نهاد در هرسین
هرساله در روزهای پایانی شهریور ماه دانش آموزان و بخصوص کلاس اولی ها شور و شوق بسیار بالایی برای حضور در کلاس های درس دارند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، هرساله در روزهای پایانی شهریور ماه دانش آموزان و بخصوص کلاس اولی ها شور و شوق بسیار بالایی برای حضور در کلاس های درس دارند و برای رسیدن اول مهرماه لحظه شماری می کنند و وسایل مورد نیاز برای حضور در مدرسه را با شوق بسیار بالا در کیف مدرسه ای خود می چینند.

 

در شهرستان هرسین همچون سایر نقاط کشور دانش‌آموزان این روزها در حال خرید لوازم مدرسه از جمله لوازم‌التحریر، کیف، کفش و لباس هستند تا بتوانند خود را برای آغاز سال‌تحصیلی جدید آماده کنند.

 

اما در این بین خانواده هایی هم هستند که به دلیل نداشتن توان مالی مناسبت در تأمین مایحتاج تحصیلی فرزندان خود این روزها با فشارهای مالی قابل توجهی مواجهند از طرفی دانش آموزی که دوست دارد آغاز سال جدید را با لباس و کیف و کفشی نو آغاز کند و در طرف مقابل خانواده ای که شرمنده فرزند خود است چرا که نمی تواند ابتدایی ترین نیاز تحصیل فرزند خود را به راحتی تأمین کند.

 

حال سوال این است که آیا باید دست روی دست گذاشت و فقر جامعه را نظاره کرد یا منتظر کمک های محدود ارگان های حمایتی بود، واقیعت این است که امروز ارگان های حمایتی با بودجه های اندک توان رفع تمام مشکلات و فقر جامعه را ندارند.

 

 

وحید ارم آبادی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید بحث جشن نیکوکاری را در دو مرحله در دست اجرا داریم که مرحله اول از 23شهریور و نوبت دوم در روزهای آغازین بازگشایی مدارس انجام می شود.

وی افزود: در مجموع 700دانش آموز و 100دانشجو را تحت پوشش داریم که بیشتر دغدغه ما در سطح ایتدایی است که غیر از خدمات تحصیلی که از طرف دولت به این دانش آموزان ارائه می شود در نظر داریم از طرف خیرین کمک هایی را هم به آنها داشته باشیم.

 

مدیر کمیته امداد شهرستان هرسین در خصوص خدمات دهی به  دانش آموزان غیر تحت پوشش نیازمند خاطرنشان کرد: ما در خود هرسین در دو مسجد امام خمینی(ره) و آیت الله حجتی(ره)دو مرکز خیریه مردمی داریم که دانش آموزانی که نیازمند هستند ولی در قالب افراد تحت پوشش قرار نمی گیرند به این مراکز معرفی می شوند.

 

البته در این بین مشکلاتی هم وجود دارد که شاید نمکی بر زخم اقشار کم درآمد جامعه در این ایام باشد و آن نبود یک نظارت بر نحوه خرید و فروش این اقلام و نبود مراکز تعاونی است که حتی در خصوص خرید کتاب هم در بین برخی از مغازه های لوازم التحریر اختلاف قیمت دیده می شود و نیازمند رسیدگی است.

 

به گزارش دیوانگاه: مشکلات اجتماعی از قبیل فقر و ریشه کنی آن در جوامع کاری است که علاوه بر همت مضاعف دولت ها نیازمند توجه خود مردم نیز هست و شاید بتوان گفت که یکی از راه های کاهش فقر در هرسین ایجاد و افزایش مراکز خیریه محله محور و مردم نهاد می باشد همچنان که در گذشته هرسین این روش متداول بوده است.