امام جمعه موقت شهرستان هرسین :

دولت به موضوع معیشت مردم توجه کند/ مجلس خارج از بازیهای سیاسی در تأیید وزرا دقت داشته باشد/ عزت مسئولین در مخالفت با آمریکاست

سرویس: سیاسیکد خبر: 28527|17:56 - 1396/05/20
نسخه چاپی
دولت به موضوع معیشت مردم توجه کند/ مجلس خارج از بازیهای سیاسی در تأیید وزرا دقت داشته باشد/ عزت مسئولین در مخالفت با آمریکاست
امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مجلس باید دور از بازیهای سیاسی در تأیید وزرا دقت داشته باشد چرا که امروز یکی از گرفتاریهای این روزها زد و بند های سیاسی است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام عباسیان امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بررسی وضعیت رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت توسط مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه انتخابات پرشوری توسط مردم برگزار شد و منتخب خود را انتخاب کردند و در ادامه مراسم تنفیذ و تحلیف صورت گرفت در نهایت رئیس جمهور وزرای پیشنهای خود را به مجلس معرفی کرد.

 

وی افزود: این حق رئیس جمهور است که هر فردی را که صلاح میداند البته با رعایت شرایط فکری و اجتماعی به مجلس معرفی کند و در مقابل این حق هم برای نمایندگان مجلس محفوظ است که نسبت به سوابق و توانایی های وزرای پیشنهادی رأی اعتماد یا عدم اعتماد بدهند.

 

امام جمعه موقت شهرستان هرسین تصریح کرد:  نکته ای که در این بین خطاب به نمایندگان مجلس حائز اهمیت است اینکه مقام معظم رهبری در مراسم تنفیفذ سه محور را برای دولت دوازدهم مطرح فرمودند، اول: رسیدگی به معیشت مردم، دوم: دولت باید در تعامل به دنیا کوشا باشد و سوم:مبارزه با سلطه طلبان دنیا.

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه در خصوص موضوع معیشت مردم اظهار داشت: امروز وضعیت معیشت مردم مطلوب نیست و حتی در خیلی از جاها مردم در تنگنا هستند و این در حالی است که ما در تمام عرصه های اقتصادی و گردشگری ظرفیت های خوبی داریم اما در حال حاضر حدود 5میلیون بیکار در کشور و در استان کرمانشاه طیق آمار رسمی 21درصد و طیق آمار غیر رسمی 30درصد بیکاری داریم.

 

وی افزود: جایگاه وزارت و ریاست جمهوری امانت است و این به این معنی است که اگر شخصی میخواهد در این جایگاه قرار بگیردوقت خود را صرف رفع مشکلات مردم کند که فقط از این طریق می توان مشکلات را مرتفع کرد.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در 10توصیه ای که به دولت داشتند فرمودند: شما باید با برنامه ریزی به سمت حل مشکلات بروید یکی از مسایل تأسفباری که در ساهای اخیر با آن مواجه بودیم این است که دولت ها معمولا قانون گریز و برنامه گریز بوده اند.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: در دوران دولت سازندگی برنامه ای تحت عنوان چشم انداز 1404تدوین شد ولی از آنزمان تا به حال هیچ کدام از دولت های بر مبنای برنامه ابلاغی کار نکرده اندو امروز هم در این دولت همین بحث برنامه گریزی وجود دارد و این یک آفت است.

 

وی افزود:  امروز برنامه ششم توسعه که برای کشور در نظر گرفته شده خیلی روی ان کار صورت گرفته است و یکی از اولویت های این برنامه بحث اشتغال است.

 

امام جمعه موقت شهرستان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ فرمودند: دولت به بحث برنامه ششم توجه کند، از آنجاییکه یکی از شعارهای دولت در تبلیغات انتخاباتی توجه به این برنامه بوده است و قول هایی هم در این زمینه داده شده است سوال این است که دولت از تعداد شغل در نظر گرفته شده برای سال 96 چه میزان را اجرایی کرده است.

 

حجت الاسلام عباسیان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مجلس باید دور از بازیهای سیاسی در تأیید وزرا دقت داشته باشد چرا که امروز یکی از گرفتاریهای این روزها زد و بند های سیاسی است.

 

وی با اشاره به مبارزه با سلطه طلبان دنیا افزود: مجلس باید به وزرایی رأِ اعتماد بدهند که دل در گرو سلطه طلبان نداشته باشند متأسفانه برخی از افراد وقتی اسم فلان کشور دیکتاتور برده می شود دست و پای خود را گم می کنند.

 

امام جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد: چهار سال وقت مردم به بهانه برجام و ارتباط با آمریکا تلف شد امروز بعد از برجام چه اتفاقی افتاد، رئیس جمهور امریکا عملاً با ایجاد تحریم های جدید برجام را نقض کرد، البته مردم و مسئولین باید این نکته را در نظر داشته باشند که امریکا به دنبال این موضوع است که بگوید ایران ناقض برجام است و این موضوع باید مدیریت شود و مدبرانه در برابر این قضیه موضعگیری شود که انشاالله این مشکل هم مرتفع شود.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: امروز به گفته برخی از آقایان نه روحی از برجام مانده و نه جسمی، اما صحبت ما با مسئولینی است که تمام پیشرفت و سعادت را در رابطه با آمریکا دیدند و این نتیجه کار شد و این را باید بدانند که اگر مبخواهد عزت داشته باشند عزت در مخالفت با آمریکاست.

 

وی با اشاره به 21مرداد روز حمایت از صنایع کوچک افزود : کشورهایی که توانسته اند در صنایع کوچک سرمایه گذاری کنند موفق شده اند ونمونه این کشورها چین است که کمترین امار بیکاری و بیشترین رشد اقتصادی را دارد و رمز اصلی پیشرفت آن توجه به صنایع کوچک بوده است.