امام جمعه شهرستان هرسین :

واردات بی رویه و پیمانکاران خارجی اقتصاد کشور را فلج کرده است/ تحریم های جدید امریکا یک جواب دندان شکن و عملی می خواهد نه زبانی و سیاسی

سرویس: سیاسیکد خبر: 28486|19:22 - 1396/05/06
نسخه چاپی
واردات بی رویه و پیمانکاران خارجی اقتصاد کشور را فلج کرده است/ تحریم های جدید امریکا یک جواب دندان شکن و عملی می خواهد  نه زبانی و سیاسی
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: حجت الاسلام باقری اظهار داشت: این تحریم های جدید امریکا یک جواب دندان شکن و عملی می خواهد نه زبانی و سیاسی ، کار از این چیزها گذشته است حتماً باید یک اقدام عملی صورت گیرد که جواب این اقدامات امریکا داده شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی  اظهار داشت: نماز جمعه از اول تاریخ و به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برکات متعددی برای مردم داشته است که از آنجمله می توان به برکات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آگاهی دادن به مردم و رساندن صدای آنها به گوش حکومت اشاره کرد.

 

ایشان افزود: نماز جمعه عامل وحدت است و همه افراد با هر سلیقه ای سیاسی که دارند در نماز جمعه شرکت می کنند و جا دارد از حضور پرشور مردم دارالمومنین هرسین برای شرکت باشکوه در نماز جمعه و همچنین ادارات و ارگان هایی که در تقویت آن تلاش کردند  تشکر کنیم.

 

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به روز گرامیداشت امامزادگان و بقاع متبرکه تصریح کرد:این ایام در دهه کرامت قرار گرفته است و لازم میدانیم تشکر کنیم از همه کسانیکه برای حضور پرچم رضوی در شهرستان و استقبال از خادمان امام رضا(ع) برنامه ریزی کردند.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تحریم های جدید امریکا علیه ایران اظهار داشت: تحریم های جدید به گفته خود مسئولین اجرای برجام نقض روح و جسم برجام است، بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند که امریکاییها قابل اعتماد نیستند اما کو گوش شنوا.

 

ایشان در ادامه افزود: اگر نگاه و تکیه ما به داخل باشد و دیدگاه ما در مسائل اقتصادی به سمت اقتصاد مقاومتی باشد (که متأسفانه پس از گذشت چهار سال هنوز اقدام عملی در این خصوص از دولت ندیده ایم) جلوی خیلی از این تحریم ها را میشد گرفت.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: واردات بی رویه که به داخل کشور می شود و پیمانکاران خارجی که جای پیمانکاران داخلی را گرفته اند اقتصاد داخل کشور را فلج کرده است و این باعث شده که کارخانجات ما یکی پس از دیگری بخاطر همین برنامه ریزی غلط دولت تعطیل شوند.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: این تحریم های جدید امریکا یک جواب دندان شکن و عملی می خواهد نه زبانی و سیاسی ، کار از این چیزها گذشته است حتماً باید یک اقدام عملی صورت گیرد که جواب این اقدامات امریکا داده شود.

 

ایشان افزود: چهار سال از عمر دولت با شعار رفع تحریم ها و اجرای برجام گذشت که عملاً مردم چیزی را ندیدند و حس نکردند، چهار سال آینده انتظار مردم این است که دولت دولت کار باشد و کابینه ای داشته باشد بدون دخالت احزاب و سهم خواهانی که به دنبال سهم خواهی از دولت هستند.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به هفته کارآفرینی ضمن تشکر از اقدامات اداره فنی و حرفه ای شهرستان تصریح کرد: آمار بیکاری در استان کرمانشاه بالای 30درصد است و به تیع آن بیکاری در هرسین هم در خوشبینانه ترین حالت 30درصد است.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: ما گله مندیم از برخی از کارخانجاتی که در اطراف هرسین هستند و  از آب و خاک و منابع زیر زمینی هرسین بدون مجوز  استفاده می کنند و جاده هرسین را به جاده مرگ تبدیل کرده اند ولی خیری برای این شهرستان ندارند.

 

ایشان افزود: ما از موضعگیری آقای سلیمانی نماینده شهرستان هرسین و فرماندار در این خصوص تشکر می کنیم و  انتظار داریم این موضعگیری ها شکل عملی تری به خود بگیرد، برخی از دوستان عنوان می کنند که امام جمعه تهدید به تجمع و تحصن می کند، متأسفانه ما را مجبور به اینکار می کنند و اگر تهدید نباشد مسئولین کاری انجام نمی دهند.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: حتماً باید درب پتروشیمی تجمعی صورت گیرد تا وضعیت بیکاری هرسین در نظر گرفته شود، شأن جوانان هرسین بیشتر از این است نکند که باز هم کار به جایی برسد که ما اقدام عملی انجام دهیم.

 

حجت  الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: مسئولین پتروشیمی کرمانشاه ماهیانه چند ده میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب و بلیط هواپیمای آنهاست و این به استثنای حقوق و مزایایی است که دریافت می کنند سوال ما این است که مسئولین آمار بدهند که چه تعداد از جوانان هرسینی در پتروشیمی کرمانشاه مشغول به کار هستند.