عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

تشریح دلایل دست اندازهای دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه / وزارت خارجه اساسنامه ندارد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28479|16:08 - 1396/05/04
نسخه چاپی
تشریح دلایل دست اندازهای دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه / وزارت خارجه اساسنامه ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارت خارجه اساسنامه ندارد و بیشتر مشکلات در زمینه دیپلماسی اقتصادی به همین دلیل است.

به گزارش دیوانگاه،حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به ضعف دستگاه دیپلماسی در خصوص دیپلماسی اقتصادی اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس خواهان تقویت دیپلماسی اقتصادی است که خواسته به حق و درستی است اما موضوع این است که وزارت امور خارجه اساسنامه ای ندارد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه هنور وزارت امور خارجه کشور اساسنامه ندارد و بسیاری از مشکلات دیپلماسی در این قالب شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: بنابراین لازم است هر چه سریعتری اساسنامه وزارت امور خارجه در به صورت لایحه به مجلس ارائه تا در صحن علنی تصویب شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه دستگاه دیپلماسی به اقتصاد خارجی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کل کشور به تقویت دیپلماسی اقتصادی و به کارگیری نیرویهای اقتصادی تاکید شده است اما تنظیم اساسنامه بحث بنیادی تر است و انتظار می رود وزارت خارجه هر چه زودتر دراین باره اقدام کند.

 

منبع: خانه ملت

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد