نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی:

دولت طلب گندمکاران را نمی دهد/ سرمایه گذاری بعد از برجام به صفر رسیده است

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 28474|14:45 - 1396/05/03
نسخه چاپی
دولت طلب گندمکاران را نمی دهد/ سرمایه گذاری بعد از برجام به صفر رسیده است
نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان سنقر با مشکلات عدیده ای روبرو است و دولت هنوز طلب گندمکاران را نداده است.

به گزارشدیوانگاهبه نقل ازمرصاد، سید جواد حسینی کیا امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از سدهای جامیشان در شهرستان سنقر صورت گرفت، با اشاره به اینکه شهرستان سنقر با ۴۱۹ شهید یکی از شهرستاتهای شهید پرور است گفت: این استان و شهرستان نیازمند توجه بیشتری است.

نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: سد جامیشان دومین سدی است که در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: سد سلیمانشاه به خاطر اینکه قابل شرب است قابلیت استفاده از آن  برای کشاورزی  کمتر است. لذا سد جامیشان به خاطر ظرفیت بالای کشاورزی نیازمند عنایت ویژه از طرف دولت است.

حسینی کیا با اشاره به نتایج برجام در کشور گفت:  ظرفیت سرمایه گذاری ما در پسابرجام باید بگویم به صفر رسیده و شهرستان سنقرهیچ ظرفیت خارجی و داخلی و حتی شهرک صنعتی ندارد و از این حیث باید به آن توجه شود.

وی افزود: شهرهای توسعه یافته باید به کمتر توسعه یافته تغییر کند. هیچ ظرفیت سرمایه گذاری عملا برقرار نیست.

نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: در حوزه آب و سد ۱۷۰ هکتار از اراضی دشت سترک در دل زمین زیر کشت آب رفته و باعث نارضایتی اجتماعی مردم شده است لذا خواستار این هستیم که دستور بدهید این مساله حل شود.

وی یادآور شد: همچنین خسارت سرمازدگی سال ۹۴ مردم کشاورز این شهرستان هنوز پرداخت نشده و امسال هم ۵۰ درصد گندم به دلیل شرایط اب و هوایی افت داشته است.

حسینی کیا ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیارد تومان کشاورزان از دولت بابت گندم تحویلی طلب دارند که باید به سرعت رسیدگی شود.

به گفته وی، در بحث راه و جاده بیستون به سنقر به دلیل کریدور جاده ای، این مسیر به قتلگاهی تبدیل شده که حتی آمبولانسی که برای انتقال بیمار از این جاده گذشته است سبب حادثه ای عظیم شده و ۱۴۰ کیلومتر جاده روستایی نیازمند توجه جدی مسئولین است. به تصفیه آب شرب و فاضلاب این شهرستان نیز باید رسیدگی شود.

نماینده مردم شهرستان سنقر در مجلس شورای اسلامی تاکید و خاطرنشا کرد: به سهم اعتبارات بانکی در حوزه اشتغال استان بدلیل آمار بیکاری بالای این استان و در راس آن شهرستان سنقر که بیشترین رتبه اول بیکاری را در استان دارد باید توجه ویژه شود.