نگاهی به زندگی شهید محمدرضا عزیزی/ رزمنده 17 ساله ای که در مرصاد جلوی نفاق ایستاد

سرویس: جهاد و شهادتکد خبر: 28459|08:30 - 1396/05/05
نسخه چاپی
نگاهی به زندگی شهید محمدرضا عزیزی/ رزمنده 17 ساله ای که در مرصاد جلوی نفاق ایستاد
شهید محمدرضا عزیزی از شهدای عملیات غرور آفرین مرصا بود که شوق دفاع از وطن او را پس از دوران راهنمایی به جبهه کشاند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، شهید محمدرضا عزیزی در خانواده ای مذهبی در شهرستان هرسین متولد شد. دوران نوجوانی و جوانی وی مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی بود، در دوران نوجوانی وی با دوستان هم محله در پایگاه مسجد صاحب الزمان به مردم خدمت می کردند.

 

شهید عزیزی در پایان دوره سوم راهنمایی با چند نفر از دوستان به حوزه علمیه امام محمد باقر قم برای تحصیل علوم حوزوی به قم رفته و به مدت دو سال در آنجا به تحصیل مشغول می شود ولی شوق دفاع از وطن او را به جبهه کشاند.

 

در عملیات والفجر10 در حلبچه بر اثر اثابت تیر به کتفش به یکی از بیمارستان شیراز منتقل می شود و به تقاضای خود خانواده را در جریان زخمی شدنش نمی گذارد و پس از مرخص شدن خودشان به خانواده آمدند و مدتی کوتاه استراحت کرده و دوباره به جبهه باز می گردد.

 

همسر شهید در وصف خصوصیات اخلاقی شهید می گوید او بسیار به واجبات و محرمات پایبند بودند در مجلسی نمی ماند که غیبت پیش می آمد امر به معروف می کردند، بسیار سخاوتمند، مخلص و بی ریا بود و هیچ وقت دوست نداشت اگر کار خیری انجام می داد کسی اطلاع پیدا کند.

 

او می گوید وقتی  که شهید یک بار که به عملیات برون مرزی رفته بودند مدت سه ماه طول کشید وقتی که به خانه مراجعه کردند خانواده از تأخیر طولانی اعتراض کردند که حداقل از سلامتی خود به خانواده خبر می دادند برای اولین بار گفتند که ببخشید جایی رفته بودم به هیچ وجه امکان خبر دادن نبود، شهید بسیار راز دار و کم حرف بودند.

 

این شهید گرانقدر در تاریخ 5 مرداد 67 در عملیات مرصاد و در پاک سازی اسلام آباد غرب به دست منافقین به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد