سانسورهای هدفمند در روزنامه های حامی دولت/ حذف اخبار مهم از دسترس مردم

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 28447|12:21 - 1396/04/27
نسخه چاپی
سانسورهای هدفمند در روزنامه های حامی دولت/ حذف اخبار مهم از دسترس مردم
مسئله راهبردی و مهمی است؛ اینکه روزنامه ها چه چیزی را به مردم می گویند و کدام خبرها را سانسور می کنند؟

به گزارشدیوانگاهبه نقل ازمرصاد، مسئله  راهبردی و مهمی است؛ اینکه روزنامه ها چه چیزی را به مردم می گویند و کدام خبرها را سانسور می کنند؟

دیروز مسعودنیلی مشاور ارشد رئیس جمهور ، خبر مهمی را در قالب ارزیابی اقتصادی گفت که اغلب روزنامه ها آن را حذف و لاپوشانی کردند.

نیلی که در زمره چند مغز طراح سیاست های اقتصادی 4 سال گذشته دولت محسوب می شود، در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس "ایدرو" گفت "7 تا 10 سال زمان نیاز هست تا از رکود اقتصادی که در آن هستیم خارج شویم و ما هنوز کمتر از 3 سال از این زمان را سپری کرده ایم ".

مفهوم دیگر سخنان مشاور روحانی این است که تمام ادعاهای دولتمردان ارشد مبنی بر اعلام چند باره خروج از رکود اقتصادی در 3 سال گذشته، مطلقا خلاف واقع بوده و ممکن است تا پایان دولت دوم روحانی هم که هنوز شروع به کار نکرده، اتفاق نیفتد.

این یعنی نه تنها ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد با دست فرمان فعلی مدیران دولتی اتفاق نمی افتد، بلکه روند تعطیلی کارخانه ها و بیکاری برخی شاغلان، همچنان تداوم پیدا می کند. علت را باید در رویکرد تعلیق و انتظار دولت برای اینکه غرب برای ما کاری بکند و دست روی دست گذاشتن و بازار را هم گرفتار همین تعلیق و انتظار کردن جست و جو کرد.

.

اما انبوه روزنامه ها امروز ترجیح دادند یا اصل  خبر  روایت شده از سوی آقای مشاور را سانسور کنند یا تجلیل رفقای دولتی و حامیانشان از یکدیگر را در تیتر و عکس صفحه اول جای دهند. آیا از متن این نوع روزنامه نگاری قائل به روابط عمومی دولت بودن ، اطلاع رسانی درست و آسیب شناسی و نقادی و مطالبه معطوف به منافع ملی بیرون می آید؟

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد