امام جمعه موقت هرسین :

توزیع سرمایه فقر زدا به درستی در جامعه صورت نمی گیرد/شورای نگهبان تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام می باشد

سرویس: سیاسیکد خبر: 28431|17:20 - 1396/04/23
نسخه چاپی
توزیع سرمایه فقر زدا به درستی در جامعه صورت نمی گیرد/شورای نگهبان تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام می باشد
امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: وظیفه مهمتر دولت شناسایی اقشار محروم و طبقه فقیر جامعه است متأسفانه با توجه به آمار کمک های مردمی و بودجه های دولتی مشاهده می شود که توزیع سرمایه فقر زدا به درستی در جامعه صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام قدمی امام جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امیر المومنین حضرت علی(ع) در حدیثی می فرمایند: تقوا ظاهر و باطنی دارد، ظاهر آن در دنیا باعث شرف است و انسان متقی در جامعه مورد اعتماد و احترام مردم است و باطن آن این است که در آخرت هم دارای عزت وشرف است.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) افزود: امام صادق (ع) در شرایطی قرار گرفت که  یک نگاه کلان و راهبردی به جامعه داشتند و دوران ایشان نقطه عطفی در مباحث علمی و فرهنگی بود.

 

خطیب جمعه موقت هرسین تصریح کرد:  دوران امام صادق (ع) چهار خصوصیت ویژه داشت ، اول : تبیین بسیاری از معارف در زمان آنحضرت صورت گرفت  دوم: هدایت گری جامعه اسلامی، که در این دوران جلوی خیلی از انحرافات گرفته شد  سوم گسترش معارف در رشته های مختلف ، که شاگردانی را تربیت کرد که هر کدام در رشته هایی متخصص بودند و چهارم : تأکید بر مبارزه با ظلم و ستم بود.

 

حجت الاسلام قدمی با اشاره به روز بهزیستی و تأمین اجتماعی ضمن تشکر از زحمات و خدمات نهاد های خدمت رسان اظهار داشت: در بحث محرومیت زدایی هم مردم موظف هستند و هم دولت و اگر فقیری در جامعه باشد هر دو به نسبت خود مقصرند.

 

وی افزود: وظیفه مردم عمل کردن به تأکیدات دینی مثل پرداخت خمس و زکات و دادن قرض الحسنه است و یقین بدانیم که اگر این اقدامات صورت گیرد فقیری باقی نمی ماند و وظیفه دولت انجام کارهای زیربنایی و زیرساختی و ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور است.

 

امام جمعه هرسین در ادامه تصریح کرد: البته وظیفه مهمتر دولت شناسایی اقشار محروم و طبقه فقیر جامعه است متأسفانه با توجه به آمار کمک های مردمی و بودجه های دولتی مشاهده می شود که توزیع سرمایه فقر زدا به درستی در جامعه صورت نمی گیرد دولت موظف است که طبقه فقیر را شناسایی و این کمک ها را به دست آنها برساند.

 

حجت الاسلام قدمی با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار داشت: هجمه های زیادی علیه شورای نگهبان و نهاد های انقلابی دیگر شکل می گیرد، شورای نگهبان در تعابیر بزرگان نظام به عنوان نبض نظام اسلامی معرفی شده است و تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام می باشد و در صورت تضعیف آن اسلامیت نظام هم زیر سوال خواهد رفت، اگر کسی آگاهانه و یا غیر آگاهانه شورای نگهبان را تضعیف کند پا جای پای دشمن گذاشته است.