امام جمعه شهرستان هرسین :

دم از بهشتی زدن و عمل به فرامین بهشتی نکردن خلاف انصاف است/ مدیریت کلان کشور آنطوری که پیش می رود دارد ویروسی می شود

سرویس: سیاسیکد خبر: 28375|19:36 - 1396/04/09
نسخه چاپی
دم از بهشتی زدن و عمل به فرامین بهشتی نکردن خلاف انصاف است/ مدیریت کلان کشور آنطوری که پیش می رود دارد ویروسی می شود
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: دم از بهشتی زدن و عمل به فرامین بهشتی نکردن خلاف انصاف است، آنهایی که دم از مظلومیت بهشتی می زنند و و خودشان را متصل به مظلومیت ایشان می دانند ببینند تفکر آیت الله بهشتی(ره) در مورد دشمن و به خصوص امریکا چه بوده است،

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اگر بخواهیم ببینیم که بهشتی هستیم یا جهنمی و یا اینکه مورد رضایت حق هستیم یا شیطان، ببینیم وقتی کاری انجام می دهیم چه کسی به نظر ما می آید، اگر مردم به ذهن ما می آید بدانیم که فکر شیطانی است ولی اگر خدا برای ما مطرح است بدانیم که عمل بر طبق تقوا پیش می رود و اثر نقوا اینجا مشخص می شود.

 

ایشان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهادت آیت الله دکتر بهشتی(ره)، از تمام کسانی که برای امنیت و اجرای عدالت در این کشور تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: دم از بهشتی زدن و عمل به فرامین بهشتی نکردن خلاف انصاف است، آنهایی که دم از مظلومیت بهشتی می زنند و و خودشان را متصل به مظلومیت ایشان می دانند ببینند تفکر آیت الله بهشتی(ره) در مورد دشمن و به خصوص امریکا چه بوده است، آیا واقعاً اینها جرأت دارند این جمله را بگویند که آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر؟

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: امروز باید دید که چه کسانی دم از ارتباط با امریکا می زنند و چه کسانی در مقابل امریکا ایستاده اند.

 

ایشان با اشاره به هفته صنعت و معدن افزود: هرسین طبق آمار 70واحد صنعتی دارد که از این تعداد 40واحد فعال هستند و دومین شهر صنعتی استان هستیم و از لحاظ معادن هم 22معدن فعال در حوزه شهرستان داریم.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد:  نتیجه باید این بشود که با وجود این ظرفیت ها نسبت به بقیه شهرستانها که صنایع و معادن کمتری دارند در هرسین بیکاری کمتر باشد اما اینچنین نیست و مدیریت کلان شهرستان و استان باید فکری به حال این وضعیت بکند، اینطور نمی شود که این همه صنایع و معادن در هرسین باشد اما خیرش به جاهای دیگر برسد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص بحث آتش به اختیار اظهار داشت: مفهوم تازه ای به مباحث انقلاب افزوده شد و آن بحث آتش به اختیار است که مفهومی کاربردی است و باید روی آن کار شود.

 

ایشان در ادامه افزود: هویت انقلاب فرهنگی است و این هویت برگرفته از آموزه های دینی است.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: بالاترین و بیشترین سرانه فرهنگی را در کشور داریم و چند وزارت خانه هم داریم که کار فرهنگی می کنند و بودجه های کلانی که برای مباحث فرهنگی در نظر گرفته می شود ولی انتظاری که از این مراکز فرهنگی می رود برآورده نشده است.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: به دور از تعصبات کور و حزبی و جناحی باید آسیب شناسی شود که با گذشت این مدت از عمر انقلاب و این همه پیشرفت چرا در مباحث فرهنگی پسرفت داشته ایم که رهبر انقلاب بیآیند و آتش به اختیار اعلام کنند تا مردم و جوانان انقلابی و تشکل ها به فکر بیفتند.

 

ایشان افزود:  امروز هنوز نتوانسته ایم دو واجب مهم یعنی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جا بیندازیم، آنزمانی که امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب فرمودند که نهادی به نام امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم خیلی ها در شورای انقلاب مخالفت کردند و اجازه ندادند که تشکیل بشود و انقلاب از این بابت ضرر کرد.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: اگر این موضوع در جامعه جا می افتاد امروز به خیلی از مسئولین ما بر نمی خورد که از تریبون نماز جمعه انتقادی بشود، امر به معروف و نهی از منکر شخصی نیست بلکه مراتبی دارد و مرتبه اول آن نهی از منکر مسئولین است که اگر این مورد اصلاح بشود جامعه هم اصلاح می شود.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: اگر از اول این موضوع نهادینه میشد امروز به خاطر یک شعر نقادانه در تریبون نماز عید سعید فطر این همه جنجال و هوچیگری به راه نمی افتاد منطقی باشیم خیلی از ابیات این شعر علیه دشمن و امریکا و داعش و خیلی از سیاست های غلط داخل بود چرا نمی خواهیم این موضوع را بپذیریم.

 

ایشان افزود: حواشی را کنار بگذاریم الان وقت کار است متأسفانه الان داریم می بینیم که خود دولت منتخب دارد حاشیه درست می کند و به مسائلی همچون موسیقی قبل از افطار و کنسرت ها می پردازد مگر چند درصد مردم از اینها استفاده می کنند مخالف این کارها نیستیم اما آیا مسئله اصلی کشور اینها هستند یا مسائل کلان و کلیدی هم داریم؟

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: توهین به شهدای مدافع حرم، ارزشها و امام رضا(ع) می شود کسی رگ گردنش باد نمی کند و غیرتی نمی شود اما حالا یک نفر می آید و شعری می خواند این همه حاشیه درست می شود، آتش به اختیار یعنی اینکه جوانان ما خود جوش و طبق فرموده رهبری قانونمند عمل کنند.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: مدیریت کلان کشور آنطوری که پیش می رود دارد ویروسی می شود اینکه رهبر معظم انقلاب تذکر می دهند که آقای رئیس جمهور نکند مسائل دهه شسصت پیش بیاید و مسائلی که برای بنی صدر به وجود آمد برای شما هم تکرار شود اینها هشدار است و باید جدی گرفته شود.

 

ایشان افزود: در خصوص سپاه پاسداران که مولود انقلاب است و امام خمینی(ره) آنرا پایه گذاری کرد و این همه خدمات برای نظام داشته است، درست در زمانی که سپاه مقتدر موشک پرتاب می کند و به داعش اثابت می کند موضعگیری می کنند و چند روز بعد از آن می آیند و می گویند سپاه فلان و بهمان و دولت تفنگ به دست.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: مواظب باشیم که چه چیزی می گوییم و علیه چه کسی داریم حرف میزنیم اینکه علیه نهاد های انقلابی همچون سپاه پاسداران و قوه قضاییه موضعگیری و لجن پراکنی می شود بدانید که فتنه جدیدی در راه است.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: جوانان و مردم مواظب باشند این نهادهای انقلابی متعلق به نظام اسلامی است اینکه عده ای بیایند و 16میلیون نفر رأِ دهنده به نامزد مقابل را خشونت طلب خطاب کنند و سند 2030را با چند بار تذکر رهبری، مراجع تقلید و خانواده شهدا و مردم لغو کنند و علیه ولایت فقیه و امام حسین(ع)، امام حسن|(ع) و ولایت امیرالمومنین نظریه پردازی کنند و در برابر تحریم های جدید امریکا سکوت کنند اینها در واقع دو قطبی کردن جامعه است.