امام جمعه شهرستان هرسین :

مسئله اول و قبله اول ما مسلمانان قدس است/ تحولات عربستان نشان دهنده این است که آل سعود در آستانه نابودی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28353|17:52 - 1396/04/02
نسخه چاپی
مسئله اول و قبله اول ما مسلمانان قدس است/ تحولات عربستان نشان دهنده این است که آل سعود در آستانه نابودی است
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تحولات عربستان نشان دهنده این است که آل سعود در آستانه نابودی است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تشکر از حضور گرم و ارزشمند مردم ولایتمدار هرسین در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: همانطور که میدانیم مسئله اول و قبله اول ما مسلمانان قدس است و وقتی میخواهیم از لحاظ سیاسی با یک نظام ستمگر مبارزه کنیم آنوقت معنای اتمّ آن اسرائیل است و از لحاظ عاطفی هم به عنوان یک انسان برای ما مهم است.

 

ایشان افزود: جهان اسلام باید یکدل و یکصدا بشود و اگر بتوانند کشورهای اسلامی نفت را به اسرائیل نفروشند و اجناس اسرائیلی نخرند یعنی می توانیم تحریم متقابل داشته باشیم، اما میبینیم کشورهای مدعی اسلام و عرب منطقه متأسفانه دارند بی غیرتی و خیانت به جهان اسلام می کنند.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد:  دشمنان بدانند عَلمی که به رهبری امام خمینی(ره) برافراشته شده است قطعاً بر زمین نمی افتد و ما پیرو افرادی همچون تهرانی مقدم هستیم که آرزویش نابود کردن اسرائیل بود.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش اظهار داشت: موشک هایی که سپاه عزیز و قدرتمند و نور چشم ما پرتاب کردند در بیخ گوش اسراییل و اربابان داعش صدای موشک ها را شنیدند و فهمیدند که نهایتاً دنیا دست چه کسی خواهد افتاد و اینها موشک های میان برد ما بود که 170نفر از داعشیان را به درک واصل کرد.

 

ایشان در ادامه افزود:  مردم ما در چند روز اخیر احساس غرور کردند و تک تک مردم قدردان زحمات نیروهای مسلح هستند، انهایی که دم از تغییر رژیم سیاسی ایران می زنند بدانند که تا این مردم، رهبری مقتدر و نیروهای مسلح ما هستند هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: سعودی ها بدانند که از همین بوشهر با اندک زمانی می توانیم عربستان را به استثنای حرمین شریفین با خاک یکسان کنیم.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به تحولات عربستان در سالهای اخیر اظهار داشت : متأسفانه در چند سال اخیر عربستان نفت را به خاطر اینکه به ما ضربه بزنند 60درصد قیمت آنرا پایین آوردند و این حماقت بود، در بحث یمن150هزار میلیارد دلار برای زمین زدن یمن خرج کردند که نتوانستند و در موضوع جنگ نیابتی هم داعش را پرورش دادند که سرانجام آن به فرموده رهبری این است که تا دو سه ماه آینده از عراق و سوریه جارو زده میشوند و اینها نشان دهنده این است که آل سعود در آستانه نابودی است و اگر مسلمین همکاری کنند این نابودی تسریع خواهد شد.

 

ایشان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه و عرض خسته نباشید به کارکنان دادگستری و قضات شهرستان هرسین افزود: زیربنای هر حکومتی و خصوصاً حکومت های اسلامی عدالت و امنیت است و ضامن اجرای این عدالت قوه قضاییه است، اگر قوه قضاییه محکم و مقتدر داشته باشیم یقین بدانیم عدالت اجرا خواهد شد.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به روز جهانی مبارزه به مواد مخدر تصریح کرد : ما در بحث مواد مخدر دو موضوع ایجابی و سلبی داریم که ایجابی مربوط به مردم و سلبی مربوط به قوه قضاییه و نیروی انتظامی است و این دو مکمل هم هستند، چرا باید هرسین که دارالمومنین است به این وضعیت دچار شود که بیشترین میزان معتادین به مواد مخدر را داشته باشد.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به موضوع ورشکستگی موسسات مالی به خصوص در هرسین اظهار داشت : اول اینکه بانک مرکزی و روسای این موسسات باید مواظب باشند و نباید بگذارند پول مردم پایمال شود و نکته دوم خود مردم هستند، وقتی که طمع میکنیم به سود 30درصد نتیجه اش همین می شود که نزدیک به 25میلیارد تومان در بانک کاسپین هرسین بوده است ای کاش همین مبلغ را در چرخه تولید صرف میکردید.

 

ایشان در خصوص پیش رو داشتن عید سعید فطر افزود: ساعت 6:30دقیقه صبح نماز عید فطر اقامه می شود که میزان زکات فطریه هر نفر با توجه به قوت قالب گندم و نان 5هزار تومان می باشد و اگر برنج حساب کنیم نفری 15هزار تومان می باشد و مردم سعی کنند زیر انداز به همراه خود داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به بحث آب شرب هرسین در هفته های گذشته خاطرنشان کرد: تشکر می کنیم از فرماندار و نماینده شهرستان که این موضوع را فیصله دادند و به گفته این عزیزان پیمانکار تعیین شده است و در طول 4تا6ماه تصفیه خانه راه اندازی می شود که در این خصوص دو نکته قابل ذکر است.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: اول اینکه مطالبه گری مردم جواب می دهد و از این فرصت مسئولین هم باید استفاده کنند و اگر مردم با هم یکصدا باشند مگر می شود مسئولین در مقابل آنها قد علم کنند.

 

ایشان افزود: نکته دیگر این است که خطبه های نماز جمعه از اول اسلام تا بحال اینطور بوده است و مطالبه گری داشته است و اگر این نباشد فرقی با نماز جماعت نمی کند البته همه چیز در دست امام جمعه نیست و مسئولین هم باید کمک کنند تا مشکلات مرتفع شوند.