امام جمعه شهرستان هرسین :

چرا باید منتخب ملت بیاید و بگویید که خط قرمز من 2030است/ نباید کسانی که دم از زنده باد فتنه گر میزنند در این شهرستان قد علم کنند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28240|18:36 - 1396/03/12
نسخه چاپی
چرا باید منتخب ملت بیاید و بگویید که خط قرمز من 2030است/ نباید کسانی که دم از زنده باد فتنه گر میزنند در این شهرستان قد علم کنند
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: آیا غیر از این است که اجباراً و الزاماً می خواهند سبک زدگی ما را تغییر دهند، چرا باید منتخب ملت بیاید و بگویید که خط قرمز من 2030است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س)اظهار داشت: این بانوی بزرگوار منشأ خدمات و برکات فراوانی برای دین اسلام بود و به حق مظهر مقاومت و تجلی ایمان و از لحاظ مالی و روانی هم کمک کار پیغمبر اکرم(ص) بود.

 

ایشان افزود: بعضأ تهمت های ناروا و ناجوانمردانه ای به پیامبر اسلام(ص) داده می شود که نعوذ بالله آنحضرت حرم سرا درست کرده بود، باید در این خصوص گفت که پیامبر(ص)در اوج جوانی و در سن 25سالگی با یک زن 40ساله به اسم حضرت خدیجه(س) ازدواج می کند و در مدت 25سالی که با حضرت خدیجه(س) بودند هیچ ازدواجی نداشته اند.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: ازدواج هایی که پس از یک سال از وفات حضرت خدیجه (س) صورت گرفته باید دید که با چه کسانی و با چه اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.

 

حجت الاسلام باقری با ااشاره به رحلت جانگذار امام خمینی(ره) اظهار داشت: در طول تاریخ پس از غیبت کبری شخصیتی به تأثیرگذاری امام خمینی(ره) نداشته ایم و نکته اساسی در کار امام(ره) این بود که در اراده الهی و تکلیف شرعی خودش را غرق کرده بود.

 

ایشان افزود: امام بزرگوار ما دنبال خواص نبود و اتکالش به خداوند و توده مردم بود، تأثیرگذاری امام(ره) حتی پس از 28سال از رحلت آن بزرگوار مشهود است و انسان وقتی تصاویری از سخنرانی های ایشان را می بیند اشک در چشمانش حلقه می زند.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن نام امام(ره) به این است که راه و منش و سیره او را ادامه دهیم و در برابر ظالمان خسته و تسلیم نشویم و به انقلابمان ایمان داشته باشیم.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: مسئولین ما و کسانی که ادعای خدمت به مردم دارند اگر دم از پیروی از امام راحل می زنیم فقط حرف نباشد بلکه باید در روش هم بتوانیم به سیره امام(ره) عمل کنیم، حرف های دشمن شاد کنی که برخی از مسئولین می زند تشویق دشمن را برمی انگیزد.

 

ایشان با اشاره به انتخابات 29اردیبهشت افزود: چند نکته در این خصوص قابل ذکر است، اول اینکه با تمام اما و اگر ها و گزارشات از تخلفاتی که در برخی از شعب در کشور و در همین شهرستان وجود داشت بلاخره شورای نگهبان سلامت کلی انتخابات را تأیید کردند و باید حرف شورای نگهبان را قبول کرد که اگر قبول نکینم به فرموده امام(ره) مفسد فی الارض هستیم.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: بلاخره آقای روحانی رئیس اجرایی کشور شد و مورد احترام همگان است و از حمایت همه برخوردار خواهد شد چه آنهایی که رأی دادند و چه آنهایی که رأی ندادند همه موظفیم که به دولت کمک کنبم.

 

حجت السالام باقری در ادامه اظهار داشت: نکته دوم تنفیذ حکم رئیس جمهور است که طبق قانون رهبر معظم انقلاب این حکم را مشروعیت می بخشد و رأی مردم را قبول می کند و تا زمانی که در چهار چوب قانون، خط امام و مشروعیت نظام باشند محترمند اما اگر خدایی ناکرده اندکی زاویه بگیرند قطعأ مردم در برابر آنها خواهند ایستاد.

 

ایشان افزود: انتظار مردم متدین و خانواده شهدا این است که مواضع، سیره وروش دولت و مسئولین و وزرایی که انتخاب می کند خط مشی سیاسی و اجرایی آنها در خط رهبری و چهارچوب قانون باشد.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه ما شاهد بودیم که منتخب مردم در ایام تبلیغات بعضأ دشمن شاد کن و ساختارشکنانه حرف زدند و انتظار می رفت که در جایگاه مخالف نظام حرف نزنند، از روی خیرخواهی عرض میکنیم انتظار نداشتیم که منتخب مردم حرف های بزنند که در شأن ایشان نبود و طلاب حوزه علمیه را متهم کنند به بلندگو بدستان بعضی ها.

 

حجت السالام باقری در ادامه اظهار داشت: از اول انقلاب و تاریخ اسلام حوزه های علمیه مستقل بودند و برای درد دین حرف میزدند، موضعگیری ائمه جمعه و علمای حوزه های علمیه برای درد دین بوده است آنها بر اساس تکلیف و وظیفه اینکار را انجام داده اند و نباید نگرانی به وجود بیاید.

 

ایشان با اشاره به سند2030افزود: رهبری علنأ در این خصوص مطالبی را بیان کردند و مراجع تقلید هم موضعگیری کردند، آیا غیر از این است که اجباراً و الزاماً می خواهند سبک زدگی ما را تغییر دهند، چرا باید منتخب ملت بیاید و بگویید که خط قرمز من 2030است.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: در هرسین به تبع کشور جشنی برگزار شد و در آن مجلس حرف های زدند که نباید زده میشد و نماینده ارشد دولت در شهرستان نباید این موضعگیری را می کردند و طرفداران رقیب را متهم به بعضی چیزها می کردند.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: در همین هرسین زنده باد فتنه گر سر دادند چرا باید اینگونه باشد و کسانی که متهم اند و در کلان نظام مجرم هستند و افراد فتنه گری که رهبری انقلاب بارها بر علیه آنها موضعگیری کردند آنوقت ما در این شهرستان بیاییم و زنده باد فلانی سر بدهیم و مدیر شهرستان هم در این جلسه باشد و حرفی نزند،  آخرت و دین خود را به خاطر چه چیزی بسوزانیم.

 

ایشان افزود: انتظار داریم مسئولین شهرستان، دلسوزان و حزب الهی ها موضعگیری کنند نباید کسانی که دم از زنده باد فتنه گر میزنند در این شهرستان قد علم کنند، حقیر به طور جد در برابر کسانی که بخواهند دم از آزادی فتنه گران بزنند می ایستم.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: حضور مردم پشتوانه اصلی جمهوری اسلامی است، مردم رأی داده اند و انتظارات و مشکلات معیشتی دارند و به خاطر این رأِ دادن  که مسئله بیکاری، رکود و آسیب های اجتماعی حل شود و انتظار می رود که دولت منتخب این مشکلات را حل کند و رونقی بدهد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: به تبع کشور ما در شهرستان هرسین هم انتظاراتی داریم که از آنجمله گرفتاریهای فراوان، بیکاری بالای 30درصد  مهاجرت مردم است نه مثل خیلی از امورات شهر مثل موضوع آب شرب هرسین که بیایند و حرفی بزنند و قولی بدهند و متأسفانه رونقی نبینیم.

 

ایشان افزود: قبل از انتخابات در همین مکان نماز جمعه گفتند سه روز دیگر الان نزدیک به بیست روز ازآانزمان گذشته است چرا هنوز اقدامی صورت نمی گیرد، نماینده شهرستان با هزار زحمت بودجه را گرفته اند چرا مسئولین اجرایی شهرستان پیگیری نمی کنند.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به بیماری تب کریمه و اقداماتی که در این خصوص بایستی در شهرستان صورت بگیرد خاطرنشان کرد: از جمله مناطقی که هشدار داده شده همین هرسین است، چند سالی است که مردم هرسین گوشت مورد نیاز خود را از همین مراکز فروش مرغ زنده و گوسفند در نقاط مختلف شهر تهیه می کنند تا کی می خواهید نظارتی نداشته باشید و مدیریت نکنید.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: چند سال است که مسئله میدان دام را می خواهند حل کنند ولی نمی توانند، می گویند مردم نمی گذارند بله همینطور است ولی من مسئول چه اقدامی انجام داده ام.

 

ایشان با اشاره به انتخابات شورای شهر و تبریک به منتخبین مردم تصریح کرد: متأسفانه شاهد خرید و فروش رأی و آوردن افرادی از شهرهای دیگر برای دادن رأِی بودیم، تا کی می خواهیم اعتقاد خود را بفروشیم و آن عقیده ای که در وجود ما هست را به 20هزار تومان بفروشیم، تا زمانی که شهر به خرید و فروش رأی اداره شود وضعیت همین است مگز اینکه فرهنگ مردم عوض شود.