جواب مسئولین به رفع مشکل کشاورزان در هرسین/ فقط می توانیم مجوز حفر تونل بدهیم!!!

سرویس: اقتصادیکد خبر: 28236|12:44 - 1396/03/11
نسخه چاپی
جواب مسئولین به رفع مشکل کشاورزان در هرسین/ فقط می توانیم مجوز حفر تونل بدهیم!!!
مسئولین در پاسخ به رفع مشکل کشاورزان پایین دست هرسین عنوان کرده اند که ما فقط می توانیم مجوز حفر تونل از زیر جاده را بدهیم!!

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،چند روز پیش گزارشی در این پایگاه خبری منتشر شد که حکایت از وجود مشکلاتی در بحث احتمال خشک شده بیش از صد هکتار از محصولات آبی زمین های کشاورزی پایین دست هرسین داشت.

 

ماجرا از این قرار بود که مسئولین مربوطه در راستای خدمات رسانی به روستاها جاده ای در مسیر روستای داوودی احداث کرده بودند اما علی رغم اینکه در این مسیر لوله های قبلا برای انتقال آب های کشاورزی تعبیه شده بود ولی پیمانکار بدون در نظر گرفتن این موضوع اقدام به حذف برخی از این مسیرها می کند.

 

حال برخی کشاورزان منطقه با توجه به  فرا رسیدن فصل داشت و حفظ محصولات از آفات و خشک سالی به دلیل مسدود شدن مسیر های قبلی آبیاری که در پی اجرای احداث این جاده رخ داده بود امکان انتقال آب به زمین های خود را ندارند و از این لحاظ از مسئولین این موضوع را پیگیر شدند.

 

متأسفانه مسئولین پس از بررسی های صورت گرفته عنوان کرده بودند که فقط می توانند مجوز حفر تونل از زیر جاده را بدهند و کشاورزان باید خود هزینه حفر تونل را بپردازند.

 

از آنجاییکه  آسیب به این حجم از کشاورزی در شهرستان در واقع آسیب به اقتصاد شهرستان و فلج شدن اقتصاد خانواده هایی است که از این مسیر ارتزاق می کنند ولذا شایسته است مسئولین از قالب شعارهای حمایتی از کشاورزان خارج شده و اقدامی ملموس انجام دهند.