آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

نیروهای مقاومت در ورودی دروازه‌های شهر مسکنة/ «جرود عرسال» شاهد هلاکت سرکردگان تکفیری‌ها، یکی پس از دیگری!

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28201|11:31 - 1396/03/07
نسخه چاپی
مرزهای لبنان و سوریه، طی ساعات گذشته شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره بوده است.
به گزارش خبرنگارسیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نواحی واقع در مرزهای مشترک میان لبنان و سوریه، طی ساعات گذشته شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان تروریست‌های داعش  وجبهه‌النصره بوده است.
 
*بازپس‌گیری منطقه «العلیانیة» در حومه شرقی حمص
 
 نیروهای مقاومت در ورودی دروازه‌های شهر مسکنة/ «جرود عرسال» شاهد هلاکت سرکردگان تکفیری‌ها، یکی پس از دیگری!
 
اعلام‌الحربينوشت: ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با منفجر کردن دو بمب دست‌ساز، دو دستگاه خودروی وابسته به تروریست‌های هیئة تحریرالشام را در جاده مواصلاتی بین شهرهای خلصه و زیتان در حومه جنوبی حلب هدف قرار دادند که در اثر این حمله، شماری از تروریست‌ها کشته وزخمی شدند.

براساس بیانیه اعلام شده از سوی وزارت دفاع سوریه؛ یکی از یگان‌های زرهی ارتش با مشارکت نیروهای مقاومت موفق به بازپس‌گیری منطقه و روستای «العلیانیة» در 10 کیلومتری جنوب خنیفیس و نواحی جنوب شرقی منطقه «البصیری» در 46 کیلومتری حومه شرقی حمص شدند.

دراین عملیات تعدادی از عناصر داعش به‌هلاکت رسیده و تسلیحات و سخت‌افزارهای نظامی آنان نیز منهدم شد.
 
*ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در حومه سویداء/ ایستگاه قطار مسکنة در حومه شرقی حلب آزاد شد
 
یکی از یگان‌های ارتش سوریه، پیشروی‌‎هایی را در محور البحوث العلمیة در صحرای شرقی حومه سویداء صورت داد.
 
هم‌چنین نیروهای سوری با ترتیب دادن عملیات دیگری در حومه شمال شرقی سویداء موفق شدند ضمن هدف قرار دادن مجموعه‌ای از تروریست‌های داعش در مسیر مواصلاتی بین شهرک‌های الدولة و صبرة علیا، 6 عنصر تکفیری را به‌هلاکت رسانده و 3 دستگاه موتور جنگی آنان را نیز منهدم کنند.
 
تلویزیون سوریه نیز طی خبری اعلام کرد که پس از وقوع درگیری‌های گسترده میان نیروهای ارتش این کشور و گروه‌های مسلح تکفیری در جنوب شرق «تل الزلف» از شرق سویداء، شماری از تروریست‌ها به‌هلاکت رسیدند.
 
اما یگان‌های مقاومت پس از نبردی گسترده با عناصر داعش در حومه شرقی حلب موفق شدند، ایستگاه قطار مناطق مسکنه و المساکن را به‌تسلط خود درآوردند.

هم‌چنین نیروهای سوری با ادامه پیشروی‌های خود در حومه شرقی حلب موفق شدند روستاهای «موالح جنوبية، السكرية، المكننة الزراعية، 3/5 کیلومتری غرب مسكنة، الكرمة، موالح شمالية، جب النينة، أبو سوسة، طاعوس، تل العبد، العيس شرقي و غربی و أم ثورة» را به‌کنترل کامل خود درآورند.  
 
 نیروهای مقاومت در ورودی دروازه‌های شهر مسکنة/ «جرود عرسال» شاهد هلاکت سرکردگان تکفیری‌ها، یکی پس از دیگری!
 
این نقشه وضعیت تسلط و پیشروی‌های ارتش سوریه را در حومه شرقی حلب و رسیدن نیروهای مقاومت به ورودی‌های شهر مسکنة را نشان می‌دهد.

لازم به‌ذکر است که مسکنة یکی از آخرین مخفیگاه‌های داعش در این منطقه به‌شمار می‌رود.
 
*تنش‌های داخلی تروریست‌ها در جرودعرسال، به‌هلاکت سرکردگان تکفیری‌ها منجر شد
 
 نیروهای مقاومت در ورودی دروازه‌های شهر مسکنة/ «جرود عرسال» شاهد هلاکت سرکردگان تکفیری‌ها، یکی پس از دیگری!
 
خبرهای رسیده از منطقه «جرود عرسال» در مرز مشترک میان سوریه و لبنان حاکی از آن است که درگیری‌های گسترده میان تروریست‌های داعش از سویی و تکفیری‌های جبهه‌النصره و سرایا اهل‌الشام از سوی دیگر در محورهای «شميس العجرم، خربة داوود، الشاحوط سرج النموره، وادي حميد، الملاهي، العجرم وخربة يونين» هم‌چنان ادامه دارد.
 
در این درگیری‌ها شمار زیادی از عناصر گروه‌های تروریستی معارض به‌هلاکت رسیدند و ده‌ها تن از آنان نیز زخمی شدند.
 
در میان عناصر هلاکت‌یافته تروریستی برخی از سرکردگان میدانی داعش و جبهه‌النصره نیز به‌چشم می‌خورند، به‌گونه‌ای که سهم داعش در میان این کشته‌ها به 6 نفر می‌رسد.
 
علاوه بر این 27 جسد وابسته به تروریست‌های داعش در دست عناصر جبهه‌النصره و اهل‌الشام وجود دارد.
 
شمار سرکردگان میدانی هلاکت‌یافته از گروه‌های تروریستی جبهه‌النصره و اهل‌الشام نیز به‌ترتیب 5 و6 نفر است.
 
مرکز اطلاع‌رسانی تروریست‌های جبهه‌النصره اعلام کرد که پس از آغاز حملات داعش به مواضع این گروه در جرودعرسال، 16 تن از آنان را به‌هلاکت رسانده است.
 
به‌نقل از این منبع تروریستی؛ پس از همراهی گروهک سرایا اهل‌الشام با عناصر داعش در حمله به اماکن جبهه‌النصره در جرودعرسال، تعداد عناصر هلاکت‌یافته داعش به بیش از 30 تن رسیده است.
 
گسترش درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی معارض در جرود عرسال به افزایش تنش و درگیری بین عناصر تکفیری داعش و النصره در جرد فلیطه در قلمون غربی منتقل شده است.
 
*مواضع داعش در «وادی العذیب» حماه منهدم شد
 
نیروهای مقاومت در ورودی دروازه‌های شهر مسکنة/ «جرود عرسال» شاهد هلاکت سرکردگان تکفیری‌ها، یکی پس از دیگری! 
 
وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از یگان‌های مسلح ارتش این کشور تحرکات و محل تجمع عناصر تروریستی داعش را در نزدیکی منطقه «وادی العذیب» از حومه شمالی حماه هدف قرار داد که در این عملیات، ضمن هلاکت یافتن چهار تن از تروریست‌ها، یک دستگاه خودروی حامل سلاح و ذخایر جنگی منهدم شد.

به‌‌علاوه نیروهای سوری تعدادی موتور و گلوله B9 و B2 مسلسل تروریست‌ها را به‌کنترل خود درآوردند.
 
نیروهای مقاومت در ورودی دروازه‌های شهر مسکنة/ «جرود عرسال» شاهد هلاکت سرکردگان تکفیری‌ها، یکی پس از دیگری! 
 
 
مناطق غربی سوریه و نواحی منتهی به مرزهای مشترک این کشور با لبنان از اهمیت استراتژیکی فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به‌همین دلیل از آغاز حضور تروریست‌ها در سوریه، نقاط واقع در این محدوده جغرافیایی همواره شاهد درگیری‌های گوناگون میان نیروهای مقاومت و عناصر تکفیری بوده است.
 
 

با توجه به روند روبه‌رشد پیشروی‌های ارتش سوریه و یگان‌های مقاومت در مناطق مختلف و به‌ویژه در حومه دمشق و حمص، تروریست‌ها که بیش از هر زمان دیگری در محاصره کامل قرار گرفته‌اند، به افزایش مناقشات و تنش‌های درونی پرداخته‌اند.
 
در این میان درگیری‌های میان داعش و جبهه‌النصره به‌عنوان دو سرشاخه اصلی گروه‌های تکفیری بحران‌آفرین در سوریه، می‌تواند مسیر دست‌یابی نیروهای سوری را به مناطق راهبردی در مرزهای لبنان و زدودن لکه سیاه تروریسم در نوار غربی سوریه، به‌میزان قابل‌توجهی هموار سازد.  
 
گزارش از: وحید امیدی موحد