امام جمعه موقت شهرستان هرسین :

راه حل رفع مشکلات کشور استفاده از تمام ظرفیت هاست/ رئیس جمهور منتخب به وعده هایش عمل کند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28186|18:22 - 1396/03/05
نسخه چاپی
راه حل رفع مشکلات کشور استفاده از تمام ظرفیت هاست/ رئیس جمهور منتخب به وعده هایش عمل کند
امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: رئیس جمهور کشور زمانی می تواند این مشکلات را حل کند که از تمام ظرفیت های استفاده کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام عباسیان امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فلسفه روزه از دیدگاه قرآن کسب تقواست و هیچ عبادتی به اندازه روزه انسان را به خدا نزدیک نمی کند و روزه در واقع تمرین نه گفتن به شیطان است.

 

وی با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم در پای صتدوق های رأِی افزود: این موفقیت بزرگ را به ملت ایران که برنده اصلی انتخابات بودند و با رأِی خود مشروعیت نظام را به رخ جهانیان کشیدند تبریک می گوییم.

 

امام جمعه موقت شهرستان تصریح کرد: برنده اصلی انتخابات هر کسی که باشد تمام مردم باید به عنوان رئیس جمهور منتخب به او احترام بگذارند و این همان دمکراسی است که قبل از انتخابات با هم رقیب و پس از انتخابات یا هم رفیق هستند.

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه اظهار داشت: نمی شود مباحث مطرح شده در قبل از انتخابات را که توسط کاندیداها و طرفداران آنها صورت گرفته تا چهار سال ادامه یابد، امروز همه وظیفه دارند که به رأِی ملت احترام بگذارند و کمک کنند تا رئیس جمهور منتخب هم موفق باشد.

 

وی افزود: از جمله مباحثی که توسط کاندیداها در مناظرات مطرح شد و رئیس جمهور منتخب هم بر آن اذعان دارند بحث  بیکاری، برخورد با قاچاق و معیشت مردم بود که امیدواریم به این موارد به عنوان دغدغه های اصلی مردم پرداخته شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور کشور زمانی می تواند این مشکلات را حل کند که از تمام ظرفیت های استفاده کند، یکی از مشکلاتی که رئیس  جمهور منتخب در دولت قبل هم داشت این بود که تمرکز خود را بر روی موضوع مذاکرات و برجام  گذاشته بود و این موضوع چهار سال وقت کشور را هدر داد.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: این بی انصافی است اگر بگوییم که هیچ کاری صورت نگرفته اما این واقعیت وجود دارد که بسیاری از فرصت ها در دولت قبل از دست رفت و این زیبنده نظام اسلامی نیست که چهار سال دیگر هم شاهد این رویه باشیم.

 

وی افزود: آقای رئیس جمهور بداند که همان امریکایی که معتقد بودند اگر ما در برابر آنها نرمش نشان دهیم مشکلاتمان حل می شود از زمان روی کار آمدن ترامپ هر ماه دو تحریم بر علیه ایران داشته است و هر روز هم در داخل کاخ سفید یک نقشه بر علیه ایران می کشند.

 

امام جمعه موقت شهرستان تصریح کرد: دولتمردان باید بدانند که اگر می خواهند مشکلات کشور را حل کنند تنها با اتکا به توان داخل می توانند اینکار را انجام دهند نمی گوییم با بین الملل ارتباط نداشته باشیم حرف ما این است که ارتباطمان عزتمندانه باشد.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم که از رئیس جمهور حمایت کنیم و خطاب ما به گروه های سیاسی این است که انتقاد بکنید ولی چوب لای چرخ دولت نگذارید و دولت منتخب هم باید بداند که رمز موفقیتش این است که از انتقادها استفاده کند.

 

وی افزود: با توجه به ادبیاتی که ترامپ در ریاض بر علیه کشور ما عنوان کرد زیبنده رئیس جمهور ما نیست که تمام تخم مرغ هایش را در سبد امریکا بچیند، امریکا امروز دنبال دوشیدن دلارهای نفتی عربستان است.

 

 

امام جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه پروژه  ایران هراسی توسط امریکایی ها کلید خورده و نتیجه آن این است که در یک قرار داد 110میلیارد دلار اسلحه فروخته می شود به کشوری که حتی به عدد هواپیمایی که دارد خلبان در اختیار ندارد.

 

حجت الاسلام عباسیان  با اشاره به وضعیت بحرین و کشتار شیعیان در این کشور اظهار داشت:  کشوری مثل بحرین خود را در سایه امریکا پنهان می کند ، سیاست های امریکا را در کشورش پیاده می کند و به شهروندان خود ظلم می کند و رهبر شیعیان خود را می خواهد ازکشورش بیرون کند.

 

وی افزود: هیچ کشوری نمی تواند شهروندان خود را از خاک خود بیرون کند امروز داریم معنای تازه ای از دمکراسی را در دنیا می بینیم.