همایش انتخابات، شبکه های مجازی فرصت یا تهدید در دانشگاه پیام نور هرسین+تصویر

سرویس: سیاسیکد خبر: 28059|15:16 - 1396/02/20
نسخه چاپی
همایش انتخابات، شبکه های مجازی فرصت یا تهدید در دانشگاه پیام نور هرسین+تصویر
با حضور اساتید و هیئت علمی و دانشجویان همایش انتخابات، شبکه های مجازی فرصت یا تهدید در دانشگاه پیام نور هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، با حضور اساتید و هیئت علمی و دانشجویان همایش انتخابات، شبکه های مجازی فرصت یا تهیدید در دانشگاه پیام نور هرسین برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم دکتر رستمی رئیس دانشگاه پیام نور هرسین با اشاره به اهمیت بحث انتخابات و فضای مجازی مطالبی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات تأکید کردند.

 

وی افزود: فضای مجازی هم علی رغم پیشرفت جامعه بشری می تواند زمینه آسیب ها و فرصت هایی را فراهم کند که این موضوع به نوع استفاده فرد بستگی دارد.

 

در ادامه دکتر سید امین موسوی کارشناس مسائل سیاسی به عنوان سخنران مراسم به بیان مطالبی در خصوص انتخابات پرداخت و اظهار داشت: در قانون اساسی ما بخشی از اختیارات به رهبری و اکثر اختیارات به رئیس جمهور داده شده است که از آنجمله می توان به انتخاب کادرهای مدیریتی در سراسر کشور و تعیین بودجه و تقسیم آن اشاره کرد.

 

وی افزود: به هر اندازه که آگاهی ها بالا برود به همان اندازه انتخاب ها اصولی تر می شود و مردم سعی می کنند که کسی را انتخاب کنند که هم خوبی های روسای جمهور گذشته با حذف بدی های آنها را داشته باشد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ملت ما در آستانه یک انتخابات بزرگ است و ما امروز در دهه چهلم انقلاب هستیم و امروز جامعه ما توقعاتی دارد که اگر برآورده شود پیشرفت می کند و اگر برآرده نشود مردم از دین زده می شوند.

 

موسوی در ادامه اظهار داشت: آنچه که در بحث انتخابات در جامعه این روز ها دیده می شود دو تفکر است تفکر اول گروهی هستند که می گویند وضعیت مدیریت فعلی خوب است و رو به پیشرفت است و دیدگاه دوم این است که وضع فعلی خوب نیست و باید تغییر کند.

 

وی افزود: امروز اگر شغل و معیشت مشکل اصلی جامعه است باید دید که ریشه اصلی آن کجاست و چگونه می توان آنرا مرتفع کرد ، به فرموده رهبری ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور عاملی به نام عدم تولید داخلی است و اگر این مشکل برطرف شود و تولید راه بیفتد هم مشکل اشتغال و معیشت و هم مشکلاتی که به تبع انها ایجاد می شود برطرف می شود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی هم نکات مثبت و هم نکات منفی دارد و این بستگی به استفاده افراد دارد که چگونه از این ابزار استفاده کنیم.

 

موسوی در پایان تصریح کرد: مهمترین آسیب های این فضا شایعات و وجود بحث های غیر ضروری است اگر می خواهیم در این فضا موفق باشیم نباید هر موضوعی را تآیید یا انتشار دهیم.