امام جمعه شهرستان هرسین:

حضور مردم در انتخابات تضمین کننده امنیت کشور است/ اینکه برخی از افراد می گویند که اگر ما نبودیم جنگ رخ می داد این یک اشتباه محاسباتی

سرویس: سیاسیکد خبر: 28033|19:37 - 1396/02/15
نسخه چاپی
حضور مردم در انتخابات تضمین کننده امنیت کشور است/ اینکه برخی از افراد می گویند که اگر ما نبودیم جنگ رخ می داد این یک اشتباه محاسباتی
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امنیت موجود به خاطر حضور مردم است نه حضور یک فرد یا یک دولت خاص، اینکه برخی از افراد می گویند که اگر ما نبودیم جنگ رخ می داد این یک اشتباه محاسباتی و دو قطبی کردن مردم است که موجبات سوء استفاده دشمن را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان  هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و ادای احترام به شهدای مدافع حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: درخواست مهم و جدی مردم و رهبری معظم انقلاب از مسئولین امنیتی این است که با عاملان حادثه تروریستی مرزبانی میرجاوه هر چه سریعتر برخورد شود.

 

ایشان با اشاره به حادثه معدن استان گلستان و ضمن تسلیت به خانواده داغدار این افراد افزود: از خداوند متعال برای بازماندگان این حادثه صبر جمیل را آرزومندیم و امیدواریم انشااله دیگر شاهد این چنین حوادثی در سطح کشور نباشیم.

 

خطیب جمعه شهرستان نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) را از دیگر مناسبت های پیش رو عنوان کرد و تصریح کرد: زحمات عزیزان ما در وزارت اطلاعات بسیار تأثیرگذاز و مهم است هر چند که مردم خیلی در جریان زحمات این عزیزان نیستند اما آنها کارهای خود را در عین گمنامی و برای رضای خداوند متعال انجام می دهند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت: در کشور ما بالای 25میلیون جوان داریم که در چند سال آینده اگر نتوانیم برای آنها کاری انجام دهیم همین میزان به یک تهدید تبدیل می شود.

 

وی افزود: امروز ابزارهای فسادی که در اختیار جوانان هست که در زمان های گذشته نبود اما با این وجود می بینیم که باز هم معنویت در بین جوانان موج می زند و جا دارد در اینجا از برگزار کنندگان برنامه های اعیاد شعبانیه که جوانانی انقلابی ، متعهد و مومن هستند تشکر کنیم.

 

امام جمعه شهرستان در خصوص بحث انتخابات خاطرنشان کرد: نکته اول در بحث انتخابات حضور مردم است که به فرموده بزرگان نظام انتخابات شب قدر نظام است.

 

ایشان افزود: مردم انتخابات را جدی بگیرند برخی می خواهند به انتخابات ایراد وارد کنند که مثلاً ما چند سال رأی دادیم چه شد در پاسخ به این افراد باید گفت: که ما رأی دادیم و امنیت خریدیم اگر حضور مردم از اول انقلاب تا به امروز نبود امروز امنیت ما مثل عراق، سوریه و یمن بود.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: این امنیت به خاطر حضور مردم است نه حضور یک فرد یا یک دولت خاص، اینکه برخی از افراد می گویند که اگر ما نبودیم جنگ رخ می داد این یک اشتباه محاسباتی و دو قطبی کردن مردم است که  موجبات سوء استفاده دشمن را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: رئیس جمهور و شورای شهر برای ما مهم است تصمیم یک دولت در آینده یک کشور می توان چهل سال و بعضاً صد سال تأثیر گذار باشد، شهید رجایی دو ماه بیشتر رئیس جمهور نبود اما طرحی را ارائه کرد که بیش از سه دهه است که از آن استفاده می شود.

 

حجت الاسلام باقری در خصوص بحث انتخابات شورای شهر هم اظهار داشت: مردم مواظب باشند که چه کسی را انتخاب می کنند افرادی که شام می دهند و مردم را قسم می دهند آیا با این طرز تفکر می خواهند  فردا حافظ منافع مردم باشند.

 

ایشان افزود:  موضوع دیگر مناظرات انتخاباتی است که مهم است، مردم باید به موضعگیری ها، حرف زدن ها توجه کنند برخی از کاندایدها طوری حرف می زنند که انگار از اول انقلاب تا کنون هیچ کاری صورت نگرفته است این چه طرز موضعگیری است.

 

امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد: روش تبلیغات خیلی مهم است مردم توجه کنند، آیا به قصد رأِی آوردن باید به مقدسات و ارزشها توهین کرد یا اینکه آنها را بالا بُرد، توهین به امام رضا(ع) و شهدای مدافع حرم به چه قیمتی؟

 

ایشان افزود: وقتی طرف می آید و می گوید که شهدای مدافع حرم کارشان عقلی نیست،  اگر شهدای مدافع حرم نبودند که آمریکاییها اجازه نمی دادند  نفس بکشید، انتظارداریم که قوه قضاییه یک برخورد جدی با این افراد هتاک داشته باشند.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: اطرافیان کاندیداها مهم هستند ببینید آقایانی که کاندید ریاست جمهوری و شورای شهر می شوند را چه کسانی دارند حمایت می کنند، آیا افراد ضد انقلاب و دزد و قاچاقچی آنها را حمایت می کنند یا افراد سالم و متعهد و انقلابی.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: باید مواظب بود که کسی می آید حرف از خدمت می زند پشت پرده قدرت نباشد، سابقه طرف مشخص است این فردی که دم از خدمت به محرومین می زند باید دید که آیا سابقه محرومیت زدایی دارد یا نه.

 

ایشان افزود: متأسفانه یکی از این کاندیداهای ریاست جمهوری که اطلاع خوبی هم از وضعیت کشور نداشت گفته بود که وضعیت غرب کشور از شرق کشور بهتر است، خوب غرب کشور که استان کرمانشاه است که در سراسر کشور بیشترین حجم بیکاری را دارد.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به بحث اشتغال خاطرنشان کرد:  رهبر معظم انقلاب فرمودند که اولویت بندی کنید و اولین اولویت هر فردی که بخواهد انتخاب بشود باید اشتغال باشد،

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: موضوع بعدی بحث اقتصاد مقاومتی است، متأسفانه علی رغم اینکه چندین سال است رهبری معظم انقلاب بر روی این موضوع تأکید دارند اما هنوز قدم ملموسی در این خصوص برداشته نشده است، دولت آینده باید قدم اولش اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل باشد نه منتظر صدقه از غربی ها باشیم.

 

 

ایشان در ادامه افزود: سیاست خارجی هم برای ما مهم است، هم در قضیه برجام و هم در موضوع ارتباط با کشورهای منطقه از جمله، سوریه، عراق و عریستان، فاجعه منا و نظام سلطه باید دید موضعگیری این شش نفر نامزد چگونه است و بعد بر اساس واقعیت ها رأی بدهیم.