گزارش//

تکرار سریال بی آبی در روستای چهر هرسین /فشل بودن زیر ساخت و وعده هایی که عملی نشد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27930|12:32 - 1396/02/02
نسخه چاپی
تکرار سریال بی آبی در روستای چهر هرسین /فشل بودن زیر ساخت و وعده هایی که عملی نشد
متآسفانه در طی چند روز اخیر این خط انتقال نیز دچار شکستگی شده و آب شرب سطح روستا قطع شده است،

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،روستای چهر با جمعیتی بالغ بر 3000 نفر و 800 خانوار بعنوان مرکز دهستان و بزرگترین روستا در سطح شهرستان هرسین است که دارای مشکلات عدیده ای از جمله خرابی در سیستم گیرنده های  تلویزیونی ، نبود جایگاه دفع زباله گرفته و تکرار هرساله داستان بی آبی، است که این روز ها مردم این روستا با آن دست به گریبان هستند

 

درحالی که این روستا ضعف منابع آبی ندارد مشکل کم آبی و قطع مکرر آب روستا و شکستگی های متعدد در خط انتقال لوله  که ناشی از فرسودگی لوله های آب آشامیدنی می باشد چند روزی است که مشکلاتی را برای اهالی روستا ایجاد کرده است.

 متآسفانه در طی چند روز اخیر خط انتقال آب شرب روستا دچار شکستگی شده و آب شرب سطح روستا قطع شده است، این درحالی است که مسئولین سطح شهرستان سال گذشته قول حفر چاه جدید در زمستان 95 را داده بودند که به آن عمل نشد.

 

فیض الله بشی پور مدیر آب و فاضلاب شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه ضمن تأیید این موضوع اظهار داشت: متأسفانه بعلت اینکه سال گذشته در پی مشکلی که برای چاه آب روستا به عنوان تنها منبع آب شرب آن منطقه به وجود آمد چشمه ای که در آن منطقه بوده به عنوان جایگزین در مدار قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس به نظر میرسد سنگ ریزه هایی که از این طریق وارد مدار شده باعث گرفتگی در مسیر شده و این موضوع هیچ ربطی به فرسودگی لوله ها ندارد.

 

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان تصریح کرد: در پی مشکلی که سال گذشته به وجود آمد ما به استان پیشنهاد کردیم که چاهی در منطقه حفر شود که به علت نبود اعتبارات هنوز امکان این امر ایجاد نشده است.

 

بشی پور در ادامه اظهار داشت: چون شهرستان هرسین امکانات خاصی ندارد از استان تقاضای تأمین تجهیزان برای رفع این مشکل شده که امیدواریم در اسرع وقت این مشکل مرتفع شود.

 

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، شهریور سال گذشته بود که به دلیل سقوط شناور چاه آب شرب امکان پمپاژ آب غیرممکن شد و بصورت موقت مسیر انتقال دیگری که برطرف کننده نیاز اهالی نبود بهسازی شد که امسال نیز همین مسیر دچار مشکل شده است.