نماینده مردم صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس:

وضعیت کنونی "بیکاری و معیشت" تاسف‌بار است/دولت تلاش‌ کمی برای "اشتغالزایی" انجام داده است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27927|10:29 - 1396/02/02
نسخه چاپی
وضعیت کنونی "بیکاری و معیشت" تاسف‌بار است/دولت تلاش‌ کمی برای "اشتغالزایی" انجام داده است
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تاکنون نتوانسته موانع و مشکلات اشتغال را از سر راه بردارد و باید بپذیریم که دولت تاکنون تلاشهای کمی انجام داده است.

به گزارش خبرنگاردیوانگاه،حسن سلیمانی اظهار داشت: دولت تاکنون نتوانسته در اجرای قوانین مربوط به تولید و اشتغال از جمله قانون برنامه و بودجه، قانون کار و دیگر قوانین مرتبط موفق عمل کند.

 

نماینده مردم کنگاور،  صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی وضعیت کنونی جامعه را از لحاظ بیکاری، رکود و سایر مشکلات معیشتی تأسف‌بار توصیف کرد و گفت: در بحث اشتغالزایی جوانان و رفع معضل بیکاری باید بپذیریم که دولت تاکنون تلاشهای کمی انجام داده اما مؤثر واقع نشده زیرا سرمایه‌گذاری برای فراهم کردن زمینه‌های اشتغالزایی نیازمند گذراندن پروسه‌های چندساله است.

 

سلیمانی با بیان اینکه تکلیف موضوع اشتغال در کشور باید هر چه سریعتر مشخص شود بیان کرد: با وجود تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اصل 44 اجرای آن ملموس نیست که براساس این اصل نباید بخش دولتی چه در بخش حاکمیتی و چه در بخش تصدی‌گری توسعه یابد و باید شرکتهای دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و غلبه اشتغالزایی در بخش خصوصی باشد که این اصل نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح است.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ حاکم بر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با این امر مطابق نیست گفت: برای قشر تحصیل‌کرده دانشگاهی اشتغال به معنای پشت میز نشستن و داشتن یک شغل در دستگاه‌های دولتی است و پذیرش یک کار در بخش خصوصی یا کار در یک کارگاه و کارخانه در میان این قشر جا نیفتاده است.

 

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی مناسب در رابطه با امر اشتغال نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان دولتی است افزود: تاکنون تلاشهای نمایندگان مجلس و دولت نتوانسته موانع و مشکلات اشتغال را از سر راه بردارد و همچنین امکان تشویق و تسهیلات‌دهی به بخش خصوصی چندان فراهم نشده که سرمایه‌دار بتواند حداقل با کمترین امکانات به فعالیتهای خود ادامه دهد.

 

وی با اشاره به اینکه همان‌طور که مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند صحبتهای ما نباید منجر به سیاه‌نمایی در نظام شود عنوان کرد: لازمه عدم سیاه‌نمایی در جامعه بیان واقعیت است و اینکه نیمه پر و خالی لیوان را در کنار یکدیگر دید.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه در رابطه با بحث آمایش سرزمینی استان کرمانشاه غلبه با حوزه کشاورزی است زیرا در استان صنعت به معنای واقعی وجود ندارد گفت: در استان کرمانشاه امکان فراهم کردن منابع و شرایط برای فعالیت در حوزه‌های صنعتی مانند بخش فولاد وجود ندارد که باید این موضوع مدنظر مسئولان دولتی قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای تبدیل قابلیتهای محیطی و دانایی‌های وجودی افراد با استفاده از امکانات محیطی و بومی به پول و صنعت در کشور است بیان کرد: در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی باید حوزه کشاورزی و اجزای آن همچون دامپروری در کنار صنعت در استان کرمانشاه رشد کند و دولت باید این شرایط را فراهم کند.

منبع :مرصاد