امام جمعه شهرستان هرسین :

اگر کسی بخواهد شورای نگهبان را تضعیف کند مفسد فی الارض است/ در تبلیغات انتخابانی کاندیداها اخلاق را رعایت کنند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 27925|16:56 - 1396/02/01
نسخه چاپی
اگر کسی بخواهد شورای نگهبان را تضعیف کند مفسد فی الارض است/ در تبلیغات انتخابانی کاندیداها اخلاق را رعایت کنند
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: در بحث تبلیغات انتخابانی چه کاندیدها و چه طرفداران آنها اخلاق را رعایت کنند و همدیگر را تخریب نکنند که موجب سوء استفاده دشمن شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک بعثت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: اگر خلقت انسان را یک طرف و بعثت پیامبر اسلام(ص) را طرف دیگر بگذاریم این قابل مقایسه است، که امروز هدایت خیلی از انسان ها به برکت بعثت است و هدف از بعثت هم اخلاق است.

 

ایشان با اشاره به بحث انتخابات و تأیید صلاحیت کاندیدهای ریاست جمهوری افزود: بلأخره کار سختی است برای شورای نگهبان که بتواند از این تعداد افراد کسانی را تأیید کند که صلاحیت ریاست جمهوری کشور را داشته باشند و بقیه کار بر عهده مردم است که بر اساس ملاک ها به کاندیدها رأی بدهند.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد مسئله اول در بحث انتخابات تبعیت از قانون است، چه آنهایی که تأیید شده اند و چه آنهایی که تأیید نشده اند، فصل الخطاب در انتخابات ها طبق قانون و فرموده امام(ره) و رهبر معظم انقلاب شورای نگهبان است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: اگر کسی بخواهد با بیانیه دادن جایگاه شورای نگهبان را تضعیف کند به فرموده امام خمینی(ره) این فرد مفسد فی الارض است همانطوری که ضربه ای که کشور در فتنه 88خورد از عمل نکردن به قانون بود.

 

ایشان تبلیغات را دومین موضوع در بحث انتخابات عنوان کرد و افزود: از آنجاییکه تبلیغات شورای اسلامی از 26 اردیبهشت و تبلیغات ریاست جمهوری از همین امروز آغاز می شود لذا خواهشی که داریم این است که در بحث تبلیغات انتخابانی چه کاندیدها و چه طرفداران آنها اخلاق را رعایت کنند و همدیگر را تخریب نکنند که موجب سوء استفاده دشمن شود.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: کاندیداها باید مواظب باشند که مردم چه وعده هایی که قبلاً داده شده و عملی نشده و چه وعده هایی که جدیداً برای جمع کردن رأی می دهند را فراموش نمی کنند و کاندیدها هم باید در حد اختیارات خود وعده بدهند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: نکته سوم در انتخابات مردم هستند که به عنوان بازیگران اصلی صحنه انتخابات به شمار می روند و آنها هستند که با در نظر گرفتن ملاک ها و معیار ها مشخص می کنند که چه کسی باید رئیس جمهور آبنده شود.

 

ایشان افزود: یک کاندیدای ریاست جمهوری بایستی چند شاخصه داشته باشد، اول اینکه یک کاندیدا باید ولایتمدار باشد نه ولایت شعار، دوم به فکر معیشت مردم باشد(سابقه کاندیدها مشخص می کند که چه کسانی دغدغه معیشت مردم را داشته اند) و سوم استکبار ستیز باشد(به این معنی که فردی که صلاحیت ریاست جمهوری پیدا می کند باید مثل مردم از دشمن نترسد و عقب نشینی نکند.

 

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به سفر روز گذشته وزیر ارتباطات به هرسین خاطرنشان کرد: در جلسه ای که روز گذشته با حضور وزیر ارتباطات و استاندار برگزار شد و خروجی مشخصی هم نداشت، گفتند که آنهایی که تریبون به دست هستند مواظب باشند مردم را ناامید نکنند.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: آیا گفتن مشکلات مردم آنها را ناامید می کند یا عملکرد ضعیف شما و رئیس شما، گفتن اینکه 6هزار نفر از هرسین مهاجرت کرده اند و 7هزار نفر دیگر در آستانه مهاجرت هستند مردم را ناامید می کند.